Remedy berättar om Alan Wake 2 och problemen att utveckla på Xbox Series S

Robot
Remedy berättar om Alan Wake 2 och problemen att utveckla på Xbox Series S

Det finns inget botemedel på problemen med Series S.

#Alan-wake-2, #Remedy


Medlem

Hoppas MS har lärt sig något nu till nästa generation.
Är inte bara xbox spel de förstör med detta utan till alla plattformar spelet ska släppas eftersom de inte kan designa saker som inte fungerar på S

Medlem

Som id Software sa innan man köpte upp dom. Men bara skala ner upplösningen så funkar det


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Kommer ihåg hur tugget gick här när dom visade upp Series X/S och det var några utvecklare som direkt sa att detta skulle bli ett problem i framtiden och en stor del på forumet här idiotförklarade utvecklarna.

Well, well how the turn tables.

Medlem

Planeras det fortf att bara släppas digitalt?

Medlem

Förstod man inte att man skulle hamna här gällande Series S så har man inte lagt tillräckligt mycket tankeverksamhet på det

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kommer ihåg hur tugget gick här när dom visade upp Series X/S och det var några utvecklare som direkt sa att detta skulle bli ett problem i framtiden och en stor del på forumet här idiotförklarade utvecklarna.

Well, well how the turn tables.

Fast problemet är ju om man försöker hålla samma kvalitet på båda som han sa i klippet, vilket jag inte tror nån förvänta sig, fast visst finns väl puckon som tror en switch kan prestera som en ps5

Medlem

Innan generationen sade väl MS att det skulle vara exakt samma spel fast i 1440p på Series S?

Det höll inte så länge.

Medlem

Dom får la göra spelet lika fult som dom gjorde med halo infinit, eller vänta nu..

Medlem

Kommer väll sluta med att spelen körs i 720P på Series S

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Fast problemet är ju om man försöker hålla samma kvalitet på båda som han sa i klippet, vilket jag inte tror nån förvänta sig, fast visst finns väl puckon som tror en switch kan prestera som en ps5

Men nu måste du inte släppa på både switch och ps5. Om du släpper nåt på series x måste du släppa på series s.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent

TL;DR: ”Det är en potatis.”

Medlem

Ja, Microsoft skulle gjort som Sony och släppt likadana konsoler men ena digital ingen annan skillnad detta är mycket illa. Konsoler ska ju vara enkla att utveckla och spela på inte delas upp såhär.

Medlem

Jag gillar verkligen min Series S och har fått ut otroligt mycket ur dom 3000kr jag betalade, men Microsoft borde inse att den är ett problem och släppa på dessa riktlinjer dom satt upp innan det blir ännu mer problem och förseningar.

Medlem

Jag tror att om inte MS släpper på kravet att spelen ska fungera på båda Xbox maskinerna finns risken att vissa studios helt enkelt väljer att inte utveckla till Xbox. Då kan man säga att MS låtigt spelen bli PS5 konsol exklusiva. Man faller på eget grepp. Man Skjuter sig själv i foten, man sågar grenen man sitter på, Man målar in sig i ett hörn. Ja ni förstår

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Men nu måste du inte släppa på både switch och ps5. Om du släpper nåt på series x måste du släppa på series s.

Det finns inget måste att det ska vara exakt samma grafiska kvalitet, finns även massvis med studios du kan outsourcea problemet till som gör ett utmärkt jobb med att banta spelet.

Ser personligen ingen anledning till varför series s skulle hålla någon tbx mer än inkompetens.
Är det sånt himla besvär så är det väl bara skippa xbox?

Medlem

En stor anledning till varför jag sålde min S och uppgraderade till X. För priset jag betalde så var det en grym liten konsol, men där jag minst åtminstone förväntade mig så som det marknadsförde sig, 1080p, 60 fps eller 1440p, 30 fps. Tyvärr var det många tredjepart spel som underpresterade, gick under 1080p, med endast 30 fps, och gjorde bilden så suddig att jag störde mig på det. Att gå från PS5:an till Series S var som dag och natt, och gjorde att jag valde bort vissa gamepass spel om det fanns på PS, pga prestanda skillnaden. Med Series X behöver jag aldrig tänka så längre och det känns otroligt skönt att jag får bästa möjliga prestanda utan en massa uppoffringar.

Förhoppningsvis så lär sig Microsoft till nästa generation att inte göra om samma misstag, och hellre ha en standard och en digital, likt Sonys lösning.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Det finns inget måste att det ska vara exakt samma grafiska kvalitet, finns även massvis med studios du kan outsourcea problemet till som gör ett utmärkt jobb med att banta spelet.

Ser personligen ingen anledning till varför series s skulle hålla någon tbx mer än inkompetens.
Är det sånt himla besvär så är det väl bara skippa xbox?

Klart det handlar om kompetens, du kan teoretiskt släppa Forza på ps2, men om du måste släppa samma version så får du kanske skippa split screen och lite features. Nu fick vi ju split screen i Forza och halo iaf, så tur att kompetensen fanns internt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Bra att Remedy går ut och förklarar om problemen med Series S. Remedy får väl släppa en streaming-version som dom gjorde med Control till Nintendo Switch.

Av det lilla jag sett förresten så känns spelet mer som Evil Within än just Alan Wake. Någon som håller med?

Medlem

Sjukt tragiskt hur Series S håller tillbaka generationen och att Microsoft, enligt rykten, tycks fortsätta detta dårskap med nästa generation.

Medlem

Och DirectStorage? Alltså att använda SSDn som extra minne?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Och DirectStorage? Alltså att använda SSDn som extra minne?

DirectStorage är en sak som gör att ssdn skickar sin info direkt till GPU:n och skippar ram och cpu..
Och eftersom det är gpu:n dom klagar på så gör det ju lite nytta att just GPU:n får information direkt som den endå har svårt att hantera.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Klart det handlar om kompetens, du kan teoretiskt släppa Forza på ps2, men om du måste släppa samma version så får du kanske skippa split screen och lite features. Nu fick vi ju split screen i Forza och halo iaf, så tur att kompetensen fanns internt.

haha jao, vi får fortfarande massvis med crossgen spel fortfarande, borde vara mer komplicerat, görs helt frivilligt, men näää series s är där skon klämmer 😂

Medlem

Serien S kommer nog hålla tillbaka den tekniska utvecklingen på Xbox mycket framöver, om MS inte tillåter utvecklarna att skippa formatet eller att de helt enkelt skrotar konsolen. Det är ju lite svårt att greppa ändå att den alltså har lägre prestanda än last-gen One X, och knappt är kraftigare än en dockad Nintendo Switch från 2017...

Medlem

Släppt det inte till Xbox så är det löst. Låt oss som spelar på PC inte lida av en konsol som inte kan hanterar spelet som utvecklarna vill.

Medlem

Japp, det är svagare hårdvara i Series S
Men nu har även Remedy sagt att det är i grund och botten ett "30 fps spel" men finns performance lägen så man KANSKE får 60 fps

I dev lingo så betyder det "Spelet är ett o-optimerat skithål, får du lägre än 60 men högre än 30 så är det fortfarande inom våran vision av hur spelet ska spelas"

det är en fallskärm med andra ord så dom kan ignorera folk som dissar prestandan att det inte håller 60 fps solid
"Bruh, det är egentligen ett 30fps spel, det där är bra prestanda"

Sen är ju Series S låst till 30 fps, och dom går ut och dissar hårdvaran?
snacka om att säga emot sig själv, presterar ju enligt deras vision.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av thotim:

Planeras det fortf att bara släppas digitalt?

Japp, så vitt jag vet; men det blir ju också lite billigare då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

finns väl puckon som tror en switch kan prestera som en ps5

Beror väl på vilket spel vi pratar om.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Japp, så vitt jag vet; men det blir ju också lite billigare då.

Skulle vara nice att kunna äga spelet på riktigt, och sen sälja det när man har spelat klart för att återhämta lite av kostnaden.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Godofcheese:

Skulle vara nice att kunna äga spelet på riktigt, och sen sälja det när man har spelat klart för att återhämta lite av kostnaden.

Så brukar jag också tänka, men dom vill nog att vi ska "slippa" göra så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar