Medlem

Nästan aldrig använt, varken nu eller förr. Är man bara lite påläst och vet vad man vill ha är det inte så svårt att undvika fallgropar.

Medlem
Skrivet av heady89:

Nästan aldrig använt, varken nu eller förr. Är man bara lite påläst och vet vad man vill ha är det inte så svårt att undvika fallgropar.

Jag körde också så förr. Nackdelen är att man kanske missar potentiella guldkorn. Märkte det när jag skaffade Gamepass att jag hittade många roliga spel som jag inte vågat köpa innan då jag var för restriktiv i vilka spel jag valde. Tänkte alltid att jag inte vågade köpa ett spel om jag inte var 100% säker. Gamepass gjorde att jag upptäckte Indie-spel, hade i princip bara lirat AAA innan.

Men jag har svårt för att veta vad jag gillar så det kan ha något med saken att göra också

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu blev jag nyfiken här. Vad var det som du tyckte var falsk marknadsföring med Code Vein?

Hade tagen COOP.

Den har spelläge man kan spela tillsammans likt Dark souls. Och innan någon opponerar sig (har haft denna diskussionen tidigare): som anslutande man har ingen progress av story (karaktär vet jag inte för vi la av), man faller ur game ifall man dör (måste återansluta på ett jäkla jobbigt sätt) samt man kan inte driva spelet frammåt (går man för långt fram så fick man en vägg där man vackert fick vänta den som är "host"). Detta är inte indikation på COOP; om något är det hjälpa en kompis som behöver hjälp.

Argumentet jag ofta får tillbaka är att det är precis så Dark souls är; ja, så är det och därför har inte (i skrivandets stund) Dark souls tagen COOP.

(Såg att detta inlägg såg ganska drygt ut, men inte menat så. Vet dock inte hur jag skall formulera det annorlunda. Spelet är säkert bra, precis som Dark souls är, men det är andra styrkor som gör dem bra)

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Försökte refunda starfield på xbox-appen, gick åt helvete. Skall handla allt på steam om det är så nice som ni skriver.

Skickade in en refund på Cyberpunk 2077. Tog ungefär en minut och fick svar på någon timme.
Gjorde det via mobilen dock.

Har använt Steam refund hyfsat ofta. Tror till och med jag använt det två gånger på samma spel, Steel Division 2.

Bra funktion!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Använt det max 1 gång typ, tycker det finns för mycket folk som uttnyttjar systemet för mycket.
Är det spel jag inte gillade och det inte var dyrare än 20 euro så filtrerar jag i spel listan så att jag slipper se skiten.

Medlem

Har refundat totalt en gång under alla år av Steam användande. Var "Hobo: Tough Life" som vi skulle spela co-op fyra stycken, men deras co-op implementering var totalt talanglös så vi refundaded det allihop.
Annars är det mycket som andra säger, dyra spel köper jag bara om jag känner mig säker på att det är något som faller mig i smaken och billiga spel jag köpt på rea ids jag inte refunda om de inte är kul.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Hade tagen COOP.

Den har spelläge man kan spela tillsammans likt Dark souls. Och innan någon opponerar sig (har haft denna diskussionen tidigare): som anslutande man har ingen progress av story (karaktär vet jag inte för vi la av), man faller ur game ifall man dör (måste återansluta på ett jäkla jobbigt sätt) samt man kan inte driva spelet frammåt (går man för långt fram så fick man en vägg där man vackert fick vänta den som är "host"). Detta är inte indikation på COOP; om något är det hjälpa en kompis som behöver hjälp.

Argumentet jag ofta får tillbaka är att det är precis så Dark souls är; ja, så är det och därför har inte (i skrivandets stund) Dark souls tagen COOP.

(Såg att detta inlägg såg ganska drygt ut, men inte menat så. Vet dock inte hur jag skall formulera det annorlunda. Spelet är säkert bra, precis som Dark souls är, men det är andra styrkor som gör dem bra)

Tack, då fick jag min nyfikenhet stillad Och klart alla har olika förväntningar och önskemål på innehåll i spel och då är ju refunds verkligen fantastiska. Själv körde jag igenom hela spelet med en kompis och var helnöjd med den upplevelsen.

12
Skriv svar