Ny Xbox 2028, cylinderformad Series X 2024 – allt vi lärde oss av den enorma Xbox-läckan

Robot
Ny Xbox 2028, cylinderformad Series X 2024 – allt vi lärde oss av den enorma Xbox-läckan

FZ sammanställer den infobomb Xbox (ofrivilligt) bjudit på i veckan.

#microsoft, #xbox, #xbox-game-studios


Medlem

Var tvungen att dubbelkolla X/S releasedatum för det känns verkligen inte som att det bara var tre år sedan release. Hade någon sagt att vi redan var fem+ år inne i den här generationen hade jag trott på dem.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Var tvungen att dubbelkolla X/S releasedatum för det känns verkligen inte som att det bara var tre år sedan release. Hade någon sagt att vi redan var fem+ år inne i den här generationen hade jag trott på dem.

2020 var ett lååångt år så inte konstigt.

NuZ
Testpilot

33,6 miljoner månatliga betalare. Sjuka mängder pengar egentligen! Det är så overkligt hur mycket det faktiskt är och det där är bara från Xbox. Då alla windows licenser nya som oem delarna och alla andra typer av tjänster de har på det är en inkomstkälla också. Microsoft kan köpa det mesta tror jag, så inte så konstigt att de snegla lite på Valve.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

33,6 miljoner månatliga betalare. Sjuka mängder pengar egentligen! Det är så overkligt hur mycket det faktiskt är och det där är bara från Xbox. Då alla windows licenser nya som oem delarna och alla andra typer av tjänster de har på det är en inkomstkälla också. Microsoft kan köpa det mesta tror jag, så inte så konstigt att de snegla lite på Valve.

Japp därför måste alla stopp som går sättas emot när ett sånt monster försöker sluka allt.
Nått som förblindade xbox fanboys har svårt att förstå.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Japp därför måste alla stopp som går sättas emot när ett sånt monster försöker sluka allt.
Nått som förblindade xbox fanboys har svårt att förstå.

Jag gillar Xbox mycket och deras hantering av ekosystem osv men köp av Steam som ”typ” är den ända stora butiken på PC skulle verkligen hindra konkurrens så det är väl bra att så inte blev fallet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp därför måste alla stopp som går sättas emot när ett sånt monster försöker sluka allt.
Nått som förblindade xbox fanboys har svårt att förstå.

Haha monster som försöker slukar allt, och sen passar på försöka förolämpa Xbox fans. Vilken bitter jävla kommentar du lyckades med.

Medlem

Jättebra sammanfattning. Fyll gärna på om det skulle dyka upp mer.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Stripe:

Jättebra sammanfattning. Fyll gärna på om det skulle dyka upp mer.

Tack! Och absolut, har varit en cirkus den här veckan – och än är den inte slut. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp därför måste alla stopp som går sättas emot när ett sånt monster försöker sluka allt.
Nått som förblindade xbox fanboys har svårt att förstå.

33M prenumeranter är väl egentligen inte särskilt mycket på 6 år, speciellt inte med tanke på den enorma marknadsföringen och att det täcker två format, varav PC ju är ett ganska stort sådant...
Skulle tro att MS får pytsa in ganska så mycket i den tjänsten, har svårt att tro att den går runt ekonomiskt som den är nu, trodde den skulle vara på minst 60+ miljoner vid det här laget...

Medlem

Blev sugen på den nya Xbox Series X versionen tills man läste att den var utan skivläsare. Så jäkla synd..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag gillar Xbox mycket och deras hantering av ekosystem osv men köp av Steam som ”typ” är den ända stora butiken på PC skulle verkligen hindra konkurrens så det är väl bra att så inte blev fallet

Ja det skulle inte vara bra. Steam är dessutom öppet, du är inte bunden att köpa dina spel på just steam även fast det är "Steam spel".

Skrivet av noreason:

Haha monster som försöker slukar allt, och sen passar på försöka förolämpa Xbox fans. Vilken bitter jävla kommentar du lyckades med.

Ja? är det nå problem med att vara kritisk till bolag som blir för stora när man ser tendenser att det vill köpa upp marknaden ?
Jag ser att MS tillhör dom stora som kan räknas som "problematiskt stora".
Xbox fanboys sa jag inte "fans / personer" som gillar att spela xbox spel. "Fanboys / internetkrigare" som blindo inte har några som helst problem och försvarar "deras märke".

Skrivet av Majoren:

33M prenumeranter är väl egentligen inte särskilt mycket på 6 år, speciellt inte med tanke på den enorma marknadsföringen och att det täcker två format, varav PC ju är ett ganska stort sådant...
Skulle tro att MS får pytsa in ganska så mycket i den tjänsten, har svårt att tro att den går runt ekonomiskt som den är nu, trodde den skulle vara på minst 60+ miljoner vid det här laget...

Nej jag vet inte om det är mycket eller lite.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det skulle ha varit kul att få lyssna på eventuella chefsmöten hos alla tre konsoltillverkare denna vecka (även en del andra stora spelutgivare).

Medlem

Hade nog köpt den om den hade skivläsare. Nu väntar jag vad nästa generation har att erbjuda istället och som tidigare så skippar jag denna generation.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag tror nog att jag kommer köra på streaming-varianterna nästa generation. Men generationen efter det kommer gissningsvis i ännu större utsträckning omfattas av spel som byggs direkt ovanpå generativ AI. I det läget kommer jag antagligen vilja köra den på min egen hårdvara i vardagsrummet utan att någon stinkande multinationell gigant exploaterar min användardata. Det kommer säkert vara svindyrt men i det läget det enda alternativet för mig.

1
Skriv svar