Uppsägningar hos Gearbox i kölvattnet av Embracers omstrukturering

Robot
Uppsägningar hos Gearbox i kölvattnet av Embracers omstrukturering
Medlem

För något år sedan kommenterade jag att man ofta hör om vad Embracer har köpt, men sällan om vad Embracer har släppt. Det är visserligen inte helt lätt att hålla ordning på deras releaser då de ofta är nästlade under flera dotterbolag, men ändå - kan inte själv komma på många högprofilsläpp senaste två-ish åren. Valheim? Dead Island 2, om det nu räknas som "högprofil".

Min poäng är att det inte känns långsiktigt, men det är fullt möjligt att jag bara har dålig koll. Å andra sidan vore ju "samla på sig IP:n, minimera operationella kostnader, kräng till Microsoft/Tencent" också en fullt rimlig strategi, I guess.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Redaktör
Skrivet av Arzei:

För något år sedan kommenterade jag att man ofta hör om vad Embracer har köpt, men sällan om vad Embracer har släppt. Det är visserligen inte helt lätt att hålla ordning på deras releaser då de ofta är nästlade under flera dotterbolag, men ändå - kan inte själv komma på många högprofilsläpp senaste två-ish åren. Valheim? Dead Island 2, om det nu räknas som "högprofil".

Min poäng är att det inte känns långsiktigt, men det är fullt möjligt att jag bara har dålig koll. Å andra sidan vore ju "samla på sig IP:n, minimera operationella kostnader, kräng till Microsoft/Tencent" också en fullt rimlig strategi, I guess.

Dead Island 2 är väl det största namnkunniga spelet de släppt. Även Saints Row hör dit (men det floppade), och Valheim är ju rejält stort men visste ju ingen på förhand.


signatur
Medlem

var det inte så att Embrace hette förut THQ Nordic och senare gjorde namnet till EMBRACER vilket är paraplyet för alla dotterbolag som THQ nordic med åren samlat på?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

var det inte så att Embrace hette förut THQ Nordic och senare gjorde namnet till EMBRACER vilket är paraplyet för alla dotterbolag som THQ nordic med åren samlat på?

Tvärtom, de köpte upp THQ och sedan döpte de om det till THQ Nordic. Jag kan inte minnas ett enda spel som de gjorde före alla uppköp, merparten av de spel de släpper idag är från bolag de har köpt upp.

Medlem

Men Lasses jet kommer likväl landa på Bromma lagom till helgen. Eller om det är Dubai denna helg kanske.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Suger för dom som var anställda. vet inte vad jag kan säga utöver det. jag överanvänder smileys men denna är passande 😥


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar