Den rofyllda MMO-livssimulatorn Palias öppna betafas är igång

Robot
Den rofyllda MMO-livssimulatorn Palias öppna betafas är igång

Ett MMO av det lite mysigare och mjukare slaget.

#Palia, #Singularity-6, #nyhetstips


Medlem

underbart spel.

saknar dock chat bubblor , samt animationer för äta, dricka, sova, sitta, det kanske kommer senare.

men dom har verkligen träffat rätt på känslan i spelet. Jag har hur kul som helst med det


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av kintobe:

underbart spel.

saknar dock chat bubblor , samt animationer för äta, dricka, sova, sitta, det kanske kommer senare.

men dom har verkligen träffat rätt på känslan i spelet. Jag har hur kul som helst med det

Samma här. Skönt med ett så "ostressigt" spel som omväxling.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Medlem

Underbart spel, kört det i closed beta ett tag.

Det är riktigt, riktigt mysigt, de har lyckats naila det.
Stor potential för spelet att fortsätta utvecklas i rätt riktning!

Medlem

Jag fattar inte, vad gör man? Är det typ som "Sims"? Fast i MMO format? :S

Medlem

Finns det mycket innehåll i betan? Hur pass färdigt känns det? Är aktiviteterna i sig roliga och någorlunda utvecklade? Exempel på vad man faktiskt kan göra (antar att de flesta mekanikerna är lånade från andra spel)?

Funderar på att föreslå detta till tjejen men vill inte dyka in i något som känns halvfärdigt med henne.

Medlem

Stor fokus är på hantverk av olika slag, skogshuggning, gruvarbete, odling, matlagning, jakt och fiske osv. Samla resurser och sälj överskott för att tjäna pengar som du kan köpa ny utrustning för och bygga upp ditt eget hus.

Det finns ett stort bakomliggande mysterium att utforska då människorna i Palias värld är en utdöd ras som nu återkommit till världen på magiskt vis. Ruiner att springa runt och utforska osv.

Finns en hel del att göra, mycket kul i co-op.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Jag fattar inte, vad gör man? Är det typ som "Sims"? Fast i MMO format? :S

Du hugger sten och fäller träd, och bygger ett hus, i princip. Det behövs mycket mer content än vad som finns just nu, men det är en helt okej grund att bygga vidare på.

Tänk typ ett Stardew valley MMO, fast mycket mindre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Ifall det går segt med referrals så kan man skapa egna nya mailadresser och referra dem. Det var så jag fick mina grejer


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag har spelat en hel del aedan stängda betan och jag gillar't!

Det finns såklart en del grejer som kan bli bättre, som att änvända sina möbler och även sälja de möbler man inte använder.

Ser gärna mer variation på djurlivet i framtiden med.

Men det är en bra grund ändå!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Chefredaktör

Spännande, kul att ni som testat verkar så peppade. Laddar ner nu!

Redaktör
Ponny

Tror detta kan bli väldigt fint (och en enorm tidsslukare). Känns dock som jag kommer avvakta lite grand.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det som jag saknat sedan tidigt är minikarta när man springer runt. Har aldrig koll på var jag är
Däremot så är community i spelet bra, om man lägger upp att man behöver något går det ofta fort att få det utan motprestation.

Medlem

Känslan i spelet finns där, väldigt mysigt att springa runt och samla resurser och crafta saker, känns väldigt mycket My Life At Portia, och utforskandet är (för mig) intressant. En del lånat från BotW (klättring nästan överallt, paraglider etcetera).

Palia saknar dock en hel del tbh. Chatfönstret är lite av en katastrof, chats försvinner 3-5 sekunder efter någon skrivit så väldigt lätt att missa saker om du inte ständigt kollar ner där. Hela chatten raderas när du byter instans (dvs, när du springer till en annan area, inklusive ditt hus). Lite förödande för Communitys (som du kan skapa i spelet).

Du kan bygga oerhört mycket möbler men kan inget göra med dem direkt. Kan inte sälja det du inte vill ha (och visst, de tar inte upp utrymme i ditt storage, but still), kan inte interagera med dem förutom din garderob och spis. Sitta vid ditt matbord eller ligga i din säng? No can do.

Saknar lite incentiv för att spela med andra. Just nu är det mest att andra -också- får resurser - om de hinner hacka till på det du hackar på, vilket kan vara ett problem om du har för effektiva verktyg. Fiskande med andra ger en buff, visst, men du kan stå i närheten av slumpmässig person #femtioelva och få den buffen, så finns ingen anledning att gruppera dig med vänner. Alldeles för ofta hamnar man inte ens i samma instans som de i ditt party, så måste synka om för att hitta varandra.

Grunden finns där för ett gött spel, men det har en hel del att arbeta med för att nå dit.
Såg någon i chatten igår som pratade om hur mycket mer som fanns att göra i alpha när de spelade, men vet inte sanningshalten i det.

Mycket negativt verkar det som, men jag HAR kul. Frågan är hur länge det kommer hålla.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Saknar lite incentiv för att spela med andra. Just nu är det mest att andra -också- får resurser - om de hinner hacka till på det du hackar på, vilket kan vara ett problem om du har för effektiva verktyg. Fiskande med andra ger en buff, visst, men du kan stå i närheten av slumpmässig person #femtioelva och få den buffen, så finns ingen anledning att gruppera dig med vänner. Alldeles för ofta hamnar man inte ens i samma instans som de i ditt party, så måste synka om för att hitta varandra.

Det enda jag kan komma på är flow trees, som man måste vara flera för att hugga ner. Det behövs helt klart fler incentiv än så för att spela med andra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Du kan bygga oerhört mycket möbler men kan inget göra med dem direkt. Kan inte sälja det du inte vill ha (och visst, de tar inte upp utrymme i ditt storage, but still), kan inte interagera med dem förutom din garderob och spis. Sitta vid ditt matbord eller ligga i din säng? No can

Det här stör mig. Eftersom man måste bygga dem för att gå upp i level. Vet inte hur många facklor jag har runt mitt hus 😀

Inaktiv

Besviken. MMO delen är ju knappt relevant av olika anledningar. Instanser blä. Inte ens med dina kompisar kan man bygga tillsammans. Det var ju den unika delen annars är det ju i princip en kopia av My Time at Portia. De har till och med samma design i ett av de stora husen. My Time är 10 gånger bättre även om detta var en beta för er som inte provat. Som inte heller har en girig shop där det kostar 300 spänn för ett skin.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Det här stör mig. Eftersom man måste bygga dem för att gå upp i level. Vet inte hur många facklor jag har runt mitt hus 😀

Om man bara bygger prylar man inte byggt förut så går man snabbt upp i levlar. Jag har en av varje möbel i de 4 första serierna


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

phi
Medlem

Det var nog det mest osociala cozy mmo-spelet jag testat hittills.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det enda jag kan komma på är flow trees, som man måste vara flera för att hugga ner. Det behövs helt klart fler incentiv än så för att spela med andra.

Right, inte kommit så långt ännu själv men har sett ett par "flow tree at X".

Behövs klart några fler former av gruppaktiviteter. Provade laga mat med en vän igår, positivt att alla får en omgång mat men lite minus för att de måste använda sina egna ingredienser istället för att använda mina om jag har. Dock kul att de bakade kött i ugnen medan jag hackade lök och sedan rörde de om i grytan, allt innan maten stod för länge på spisen och blev bränd.
Fler sådana saker där man verkligen (kan) hjälpas åt skulle uppskattas.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Right, inte kommit så långt ännu själv men har sett ett par "flow tree at X".

Behövs klart några fler former av gruppaktiviteter. Provade laga mat med en vän igår, positivt att alla får en omgång mat men lite minus för att de måste använda sina egna ingredienser istället för att använda mina om jag har. Dock kul att de bakade kött i ugnen medan jag hackade lök och sedan rörde de om i grytan, allt innan maten stod för länge på spisen och blev bränd.
Fler sådana saker där man verkligen (kan) hjälpas åt skulle uppskattas.

Troligen hade det skapat en hel del irritation om andra spelare kommer till ens hus och använder alla ens ingredienser
De flesta spelar trots allt solo, och har random folk i sina vänlistor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Troligen hade det skapat en hel del irritation om andra spelare kommer till ens hus och använder alla ens ingredienser
De flesta spelar trots allt solo, och har random folk i sina vänlistor.

Sant, bra poäng. Kanske göra som så att de kan använda m(d)ina ingredienser om de är på din vänlsita och tillagda som editors i din housing area? Å andra sidan, medan det är lite avigt, så antar jag att de kan använda sig av Request och så kan man skänka lite material till dem de kan använda den vägen (eftersom regelrätt trading/gifting inte verkar finnas).

1
Skriv svar