Allt från söndagens Starfield Direct-show

Medlem

Herregud vad trevligt det ser ut. Älskar kontrollen och headsetet med, så jävla snygg design.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Herregud vad trevligt det ser ut. Älskar kontrollen och headsetet med, så jävla snygg design.

Jo hade gärna köpt bägge men de kostar en slant mer än vanliga versioner. Men iofs det jag sparar in på Game pass kan jag lägga på hårdvara istället 🤷🏼‍♂️

Medlem

Ser trevligt ut. Levererar Starfield stort blir det nog ändå överväga en Serien S till jul

Skrivet av yogibear82:

Bara jag som tycker de e ett No Mans Sky 2.0?

Njae, men möjligen ett Skyrim med No Mans Sky-inslag.

Skrivet av NordhNet:

Ser en del om NMS 2.0, inte mig emot! Har drömt om en korsning mellan Fallout/TES och NMS så det ser ju definitivt intressant ut.

Ja, ansiktena på folk är verkligen ”bethesda” men samtidigt så ser jag hellre att man sparar krutet där och lägger det på annat godis som miljöerna, vilket ser lite bättre ut än vad jag förväntade mig.

Gillar ”NASA-punk” estetiken så mjo, ganska hög pepp för mig även om jag är lite orolig att själva flygandet inte kommer ge så mycket. Ville se lite mer från just det så det inte bara blir något tråkigt ”punkt A till B” fast travel.

Adoring fan är tillbaka….kul…

Tycker faktiskt inte det är så noga det där med ansiktsanimationer osv. Vissa spel som LA Noire tjänar ju uppenbart på realistiska ansikten, men ett RPG från Bethesda tycker jag det duger hur bra som helst med gamla stela animationer, hade inte gett mig nått faktiskt om alla resurserna lagts på att få spelet att se mer "filmiskt ut" alá Playstations exklusiviteter. Ser hellre att de lägger resurserna på att skapa bra innehåll och gameplay till spelet än att bränna allt på ytliga detaljer man ändå bara lägger märke till i trailers och mellansekvenser.

Medlem

Ser ut att vara låst 30 fps på både Series X och S.

"Speaking to IGN in a new interview ahead of the Xbox and Starfield showcases, Howard said Starfield runs in 4K resolution on the Xbox Series X and 1440p on the Xbox Series S, but has locked Starfield at 30fps on console to ensure “consistency” of performance."

"Fortunately in this one, we've got it running great. It's often running way above that. Sometimes it's 60. But on the consoles, we do lock it because we prefer the consistency, where you're not even thinking about it."

https://www.ign.com/articles/bethesdas-todd-howard-confirms-s...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg riktigt bra ut! Tråkigt bara med att det är låst till 30 FPS. Todd sa själv att spelet ibland är uppe i 60 FPS. Personligen hade jag hellre tagit lite lägre upplösning men med 60 FPS.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Twitch. De streamade där.

Aha, jag trodde du menade FZs stream som gick på Youtube så nu förstår jag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo hade gärna köpt bägge men de kostar en slant mer än vanliga versioner. Men iofs det jag sparar in på Game pass kan jag lägga på hårdvara istället 🤷🏼‍♂️

Ja samma här, försöker övertyga mig själv att det är ok med det argumentet också 😅


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Ja samma här, försöker övertyga mig själv att det är ok med det argumentet också 😅

Min sambo kommer absolut inte att hålla med, med argument om behov, barn på väg osv 😁

Medlem
Skrivet av Passe:

Mycket gnäll här, jag blev iallafall ännu mer hypad på Starfield!

Kallas åsikter.

Medlem

Kanske är ett sånt där spel man ser helt olika på helt enkelt. Jag älskade det dom visade. Sen får man komma ihåg att det dom visar är alltid bästa versionen och det kommer sällan hålla precis så bra som det dom lägger upp.

Men Interstellar-känslan och allt utforskande är helt min cup of tea. Också så underbart med ett spel där huvuddelen INTE är action utan handlar om olika mekanismer, utforskning, rollspelande osv. Det är inte ofta man får fokus på det numera 😁 Samt att det är helt SP utan massa live service. Bethesda måste väl vara en av de sista företagen som fortfarande får förtroende att göra något sådant här? 🤔

Tyckte förövrigt grafiken var bra. I vissa fall rent av imponerande med ljussättningen och planeter som dyker upp i horisonten. Ögonen var väl största tydliga problemet och visst ser det ut som Bethesda's motor alla dagar i veckan. Men samtidigt tycker jag stilen är imponerande och planeterna i sig ser varierande och rätt nivå av realism vs romantiserad rymd 🙂

Medlem

ett givet köp


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

eld
Medlem

Såg även intervjun där det nämndes att spelaren gick ombord ett procedurellt genererat skepp och började skjuta, som sedan lyfte från planeten medans spelaren fortfarande var ombord.

Medlem

Såg kul ut! Hoppas det kommer på Gamepass


signatur

I drank what?

Medlem

Spelet ser ut att bli väldigt stort med mycket innehåll och saker att göra. Då menar jag inte att det finns över 1000 planeter.
Combat ser OK ut. Ett steg upp från tidigare Bethesda spel. Men något efter andra. Men som vanligt är det fokus på "sandlåda" och då man kanske inte få allt.
Världen ser intressant ut. Dock lite stor fokus på de stora städerna. Frågan är hur mycket annat handgjort det finns att utforska.
Grafiken är OK. Varken bra eller dålig.
Karaktärer och animationer är i trogen Bethesda anda 10 år efter alla andra.
Är också väldigt besviken på att man inte får landa sitt eget skepp eller flyga runt på planeterna. Blir cutscene/loading mellan planet och rymd

Men får se! Det ser lovande ut för ett Bethesda spel.

ELF
Medlem

Är rejält exalterad att skaffa detta ca ett halvår till ett år efter släpp.
Ska även bli intressant att se vad folk kommer göra för moddar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Så, något jag undrar över.

Hur blir det när du är i skeppet på marken och bestämmer dig för att flyga ut i rymden?
Kommer du att färdas genom atmosfären tills du är ute i rymden eller kommer det bara blinka till och du befinner dig i rymden utanför planeten?
Kan du cirkulera runt hela planeten?
Eller är det mer, tryck på en knapp så landar du? Har man fri kontroll?

En möjlighet att lösa det på är kanske designa en zon man kan besöka med stad osv, då man närmar sig planetens yta automatiskt kommer till vare sig du är på ena eller andra sidan av planeten. En relativt stor miljö att utforska men börjar du röra dig utanför zonen så loopas man tillbaka eller så börjar det att genereras dödyta som blir rätt trist att utforska.

Det fanns dock ingen video på hur du kan från marken färdas ut i rymden meter för meter så det borde de väl ha skrytit om, om det faktiskt gick att göra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Älskar friheten i Bethesdas spel i vanliga fall och här har ju sandlådan dragits upp till 11 så jag kunde inte vara mera pepp på detta!

September känns olidligt långt bort.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ok, såg inte hela directen men här är intrycken jag fick:
-Striderna såg ut att vara ljusår bättre än det vi såg för något år sedan. Här verkar man putsat rejält.
-Stutters. Såg dessvärre ganska ostabilt ut många ggr gällande fps i nuläget, hoppas verkligen att PC-versionen är hyffsat stabil vid släpp.
-Grafiskt sett såg det "ok" ut, långt ifrån dåligt, men inte heller något som direkt ger wowkänsla 2023.
-NPC's. Mitt största problem med spelet just nu. Väldigt mycket robot-/dock-/uncanny valley-känsla över dem. Stelt och "livlöst" intryck.
-Verkar väldigt ambitiöst i sin helhet med goda förutsättningar att ge mig många timmars underhållning.

Några tankar till; att man har en dyrare "Digital Deluxe" med 5 dagars "early access" gör i min värld att spelet INTE är "day one on Game Pass" längre, att man väljer att kalla det riktiga datumet för släpp "early access" är enligt mig bara fult. Är medveten om att detta blivit en allt vanligare strategi för att sälja dyrare versioner av spel, men just för Xbox och deras "day one on Game Pass" leder det till en markant urvattning av värdet hos Game Pass.
Att inte heller lyckas med att få spelet att rulla i 60 fps på åtminstone Series X är lite smått illa, för min egen del som PC-spelare säger det mig att spelet sannolikt kommer att kräva en biffig CPU för att ens klara av att köra 60 fps låst. Hoppas verkligen de har DLSS3 implementerat i detta spel för att ge en bättre upplevelse.
Kommer att köra spelet på PC Game Pass när det blir tillgängligt ca 5 dagar efter det riktiga släppet och känner mig mer positiv nu än tidigare, kommer nog bli ett av Bethesdas bättre spel.

Medlem
Skrivet av lonian:

Så, något jag undrar över.

Hur blir det när du är i skeppet på marken och bestämmer dig för att flyga ut i rymden?
Kommer du att färdas genom atmosfären tills du är ute i rymden eller kommer det bara blinka till och du befinner dig i rymden utanför planeten?
Kan du cirkulera runt hela planeten?
Eller är det mer, tryck på en knapp så landar du? Har man fri kontroll?

En möjlighet att lösa det på är kanske designa en zon man kan besöka med stad osv, då man närmar sig planetens yta automatiskt kommer till vare sig du är på ena eller andra sidan av planeten. En relativt stor miljö att utforska men börjar du röra dig utanför zonen så loopas man tillbaka eller så börjar det att genereras dödyta som blir rätt trist att utforska.

Det fanns dock ingen video på hur du kan från marken färdas ut i rymden meter för meter så det borde de väl ha skrytit om, om det faktiskt gick att göra.

Som jag skrev precis ovanför ditt inlägg.
Du kan inte flyga själv på planeten och du kan inte heller landa själv.
Det är cutscene/loading mellan rymden och tills du landat.

Medlem
Skrivet av lonian:

Så, något jag undrar över.

Hur blir det när du är i skeppet på marken och bestämmer dig för att flyga ut i rymden?
Kommer du att färdas genom atmosfären tills du är ute i rymden eller kommer det bara blinka till och du befinner dig i rymden utanför planeten?
Kan du cirkulera runt hela planeten?
Eller är det mer, tryck på en knapp så landar du? Har man fri kontroll?

En möjlighet att lösa det på är kanske designa en zon man kan besöka med stad osv, då man närmar sig planetens yta automatiskt kommer till vare sig du är på ena eller andra sidan av planeten. En relativt stor miljö att utforska men börjar du röra dig utanför zonen så loopas man tillbaka eller så börjar det att genereras dödyta som blir rätt trist att utforska.

Det fanns dock ingen video på hur du kan från marken färdas ut i rymden meter för meter så det borde de väl ha skrytit om, om det faktiskt gick att göra.

Nej detta är inte no mans sky.

Medlem

Jag tycker gameplay och systemen ser bra ut, men NPC:erna/dialogen/storyn gav ett väldigt själlöst och trist intryck.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Som jag skrev precis ovanför ditt inlägg.
Du kan inte flyga själv på planeten och du kan inte heller landa själv.
Det är cutscene/loading mellan rymden och tills du landat.

Väldigt tråkigt.

Skrivet av Guld:

Nej detta är inte no mans sky.

Nähä, och jag trodde det skulle vara mer som Star Citizen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Någon som vet varför det kräver nätverksanslutning? Är det för att Bethesda ska kunna tjäna pengar genom att sälja våran information samt hitta buggar lättare och kunna uppdatera snabbare?

Medlem

Inget emot alls att Bethesda inte prioriterat senaste tekniken med sömlöst gå från planet till rymden, realistiska ansiktsanimationer eller höga framerates. Ser istället fram emot att man tycks riktigt ha storsatsat på spelets inbyggda system, sånt man vill ha från ett RPG från Bethesda. Kunde inte bry mig mindre om det bara blir en blank skärm-laddningstid när man lyfter från en planet, eller om man ser rymdskeppet gå genom atmosfären.

Är riktigt hypad nu, Zelda hela sommaren och sedan Starfield hela hösten...vilket jäkla bra spelår 2023 ser ut att bli.

Skrivet av jontebula:

Någon som vet varför det kräver nätverksanslutning? Är det för att Bethesda ska kunna tjäna pengar genom att sälja våran information samt hitta buggar lättare och kunna uppdatera snabbare?

Gör det? Det missade jag,det låter ju minst sagt väldigt märkligt...googlade och såg att det bara verkar gälla PC...puh!

Medlem

Förväntade mig inte så många negativa kommentarer. Tror detta kan bli skitbra speciellt med tanke på hur dedikerad modcommunity Bethesda har. Synd bara att man har en så keff PC :C

Medlem

Tycker det såg snyggt ut men verkar vara långt ifrån alla som tycker det.
Fick också lite NMS-vibbar och NMS är en ganska mysig upplevelse nu för tiden så det är inte alls negativt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Inget emot alls att Bethesda inte prioriterat senaste tekniken med sömlöst gå från planet till rymden, realistiska ansiktsanimationer eller höga framerates. Ser istället fram emot att man tycks riktigt ha storsatsat på spelets inbyggda system, sånt man vill ha från ett RPG från Bethesda. Kunde inte bry mig mindre om det bara blir en blank skärm-laddningstid när man lyfter från en planet, eller om man ser rymdskeppet gå genom atmosfären.

Är riktigt hypad nu, Zelda hela sommaren och sedan Starfield hela hösten...vilket jäkla bra spelår 2023 ser ut att bli.

Gör det? Det missade jag,det låter ju minst sagt väldigt märkligt...googlade och såg att det bara verkar gälla PC...puh!

Kräver det nätverksanslutning? WTF? T___T


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Medlem

Det enda som saknas är en online-del till detta. Men det är då buggarna uppstår förmodligen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Molotov:

Starfield färdig att spela på pc då nångång 2024?
Hoppas på vr support / mod

Samma. De gjorde Skyrim VR och Fallout 4 VR, troligtvis för att skaffa sig erfarenhet av att bygga in VR, så jag hoppas att de nu applicerar sina erfarenheter i StarField.

Skrivet av Cyberz:

Kallas åsikter.

One mans åsikter is another mans gnäll.

Skriv svar