Svarta Steam-siffror för Redfall

Robot
Svarta Steam-siffror för Redfall

Nätt och jämnt på topp 500-listan.

#redfall, #steam


Medlem

Wow! AAA gaming!

Medlem

Hur fort tror ni att det sjunker ordentligt i pris?


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

NuZ
Testpilot

Därför man spelar indiespel! Mycket själ och oftast väldigt annorlunda och nytänkande. Detta såg bra ut på pappret och med fantastiska miljöer. Visade sig att det var dött, dumt och generiskt. Dock än nytänkande. Arkane kan betydligt bättre och Game pass förtjänar mer respekt än trasiga spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Aj aj det där måste anses som en dunderflopp deluxe.

Inaktiv
Skrivet av Najkan:

Wow! AAA gaming!

AAA Gaming: Abysmal Anonymous Atrocities (with frequent Failure) -genererat av ChatGPT

eld
Medlem
Skrivet av NuZ:

Därför man spelar indiespel! Mycket själ och oftast väldigt annorlunda och nytänkande. Detta såg bra ut på pappret och med fantastiska miljöer. Visade sig att det var dött, dumt och generiskt. Dock än nytänkande. Arkane kan betydligt bättre och Game pass förtjänar mer respekt än trasiga spel

Indiespel är inte immuna mot samma problem.

Medlem

Trist. Men man såg ju redan på gameplay innan det släpptes att det sög


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av marsson90:

Hur fort tror ni att det sjunker ordentligt i pris?

Phil Spencer menar ju att fullprisspel för $70 måste vara ”great” så man kan ju anta att Microsoft rear ut detta för $5 om några dagar.

Medlem

Dessvärre såg jag redan i Trailers att detta spel inte var för mig . Tappade helt intresset redan där , fast jag gillar fps.


signatur

It´s a me

Medlem

Visserligen har jag gamepass så jag behöver inte precis pröjsa extra för redfall.. men efter första uppdraget känner jag att spelet inte är värd min tid.

NuZ
Testpilot
Skrivet av eld:

Indiespel är inte immuna mot samma problem.

Absolut! Dock är de oftast gjorda av passion och inte bara tjäna pengar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

eld
Medlem
Skrivet av NuZ:

Absolut! Dock är de oftast gjorda av passion och inte bara tjäna pengar

Det är helt sant!

Uppskattar nästan ett litet trasigt indiespel mer än ett stort felfritt AAA-spel just av denna anledning.

Gen
Medlem

Var tvungen att testa det nu när jag har GamePass i tre månader och måste säga att det inte är katastrofdåligt. Grafiken är okej men har sett ett gäng visuella buggar samt problem med skuggor (dock inte lika illa som jag sett på streams). Ljudet är bra. Stämningen är också bra samt gunplay. Det dåliga är som många redan påpekat att världen är tom, man ser samma saker hela tiden, AI är kass (förutom ev. vampyrer), storyn är inte engagerande, kartan är relativt liten (måste iofs inte vara dåligt om innehållet är bra vilket det inte är här), samma fiender. Skulle nog ge det 2,5 av 5 i sitt nuvarande skick.

Medlem

pinsamt att dom matar oss med sån skit för dom pengarna. hur kan detta fortsätta år efter år? skandal, fiasko, bedrägeri!


signatur

//monster

Medlem

Hur många har ens spelat spelet? Känns som att folk bara hakar på gnälltåget. Inte fasen är spelet någon fullpoängare. Långt ifrån.. Det behöver massa jobb. Men likt förbaskat har jag spelat det i två dagar nu och haft ganska kul..30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt. Spelet är definitivt ingen etta som FZ gav.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt.

Det där hjälper verkligen inte ditt argument, det låter som grafikinställningarna man får när man dött och hamnat i helvetet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av NuZ:

Därför man spelar indiespel! Mycket själ och oftast väldigt annorlunda och nytänkande. Detta såg bra ut på pappret och med fantastiska miljöer. Visade sig att det var dött, dumt och generiskt. Dock än nytänkande. Arkane kan betydligt bättre och Game pass förtjänar mer respekt än trasiga spel

Konstig kommentar. För det första så har indiespel exakt lika mycket problem om inte mer. För det andra, varför förtjänar gamepass mer? Jag tror du menar att betalande gamepass-kunder förtjänar mer respekt? Gamepass förtjänar väl inte mer än vad de ger ut? De är ju deras jäkla ansvar att leverera. Ger de ut skit så förtjänar de skit! Speciellt när de är från egna studios. Jävla gulligull med Gamepass hela tiden bara för de råkat göra en bra betaltjänst. Men var är alla nya spelen som skulle bli så bra? Skit är vad det är och Phil Spencer är en hycklare.

Redaktör
Skrivet av perihelion74:

Hur många har ens spelat spelet? Känns som att folk bara hakar på gnälltåget. Inte fasen är spelet någon fullpoängare. Långt ifrån.. Det behöver massa jobb. Men likt förbaskat har jag spelat det i två dagar nu och haft ganska kul..30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt. Spelet är definitivt ingen etta som FZ gav.

En bra poäng där: det är lätt att hoppa på när klagotåget rullar förbi. Passar på att pusha för medlemsrecensionerna om man har åsikter om ett spel man lirat: fritt fram att skriva precis det man själv tycker, på det sätt man själv vill.


signatur
Medlem
Skrivet av perihelion74:

Hur många har ens spelat spelet? Känns som att folk bara hakar på gnälltåget. Inte fasen är spelet någon fullpoängare. Långt ifrån.. Det behöver massa jobb. Men likt förbaskat har jag spelat det i två dagar nu och haft ganska kul..30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt. Spelet är definitivt ingen etta som FZ gav.

30 fps lät ju inte bra och motion blur är det första jag stänger av när jag startar upp ett nytt spel. Det låter inte som ett spel för mig men jag unnar dig att du kan se ljusglimtar och verkar ha "ganska kul". Kanske kan bli ett bra lir om ett år. Gillar annars den här typen av co-op spel likt Left 4 Dead.

Medlem

Vet vi om spelet blev dåligt pgr av dess design eller om det blev pushat att bli klar innan de faktiskt var redo?
Jag är fortfarande sugen på att köpa spelet vid något tillfälle - dvs om det blir betydligt billigare och om de har planer på att åtgärda de saker som sänkt dess betyg. (Självklart inte förrens de faktiskt ordnat upp allt)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

pinsamt att dom matar oss med sån skit för dom pengarna. hur kan detta fortsätta år efter år? skandal, fiasko, bedrägeri!

Nu är ju detta mera av raritet och verkligen inget som händer hela tiden, år efter år.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Hur många har ens spelat spelet? Känns som att folk bara hakar på gnälltåget. Inte fasen är spelet någon fullpoängare. Långt ifrån.. Det behöver massa jobb. Men likt förbaskat har jag spelat det i två dagar nu och haft ganska kul..30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt. Spelet är definitivt ingen etta som FZ gav.

Är ju bara att spela om man gillar det, själv förstår jag dock inte hur det kan vara kul efter man läst recensionen från fz och sett skillups recension

Medlem

Stackars inet som ska ha en spelkväll idag eller när det var.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Hur många har ens spelat spelet? Känns som att folk bara hakar på gnälltåget. Inte fasen är spelet någon fullpoängare. Långt ifrån.. Det behöver massa jobb. Men likt förbaskat har jag spelat det i två dagar nu och haft ganska kul..30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt. Spelet är definitivt ingen etta som FZ gav.

Det är ju på gamepass så ganska många skulle jag tro! "Gnället" kommer av att en xbox aaa studio som gjort fantastiska spel innan har gjort ett skitspel som de tar 700 kr för. De måste vetat om hur fult buggigt och dåligt det var innan de skeppade det.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vet vi om spelet blev dåligt pgr av dess design eller om det blev pushat att bli klar innan de faktiskt var redo?
Jag är fortfarande sugen på att köpa spelet vid något tillfälle - dvs om det blir betydligt billigare och om de har planer på att åtgärda de saker som sänkt dess betyg. (Självklart inte förrens de faktiskt ordnat upp allt)

Om du väntar på att ”de faktiskt ordnat upp allt” så får du nog vänta på en eventuell uppföljare

Medlem

Man ska inte köpa det här. Det är det enda sättet att visa utvecklarna och Microsoft att släppa halva spel till fullpris inte är okej. Det här är efter ett år av försening. Tänk er att de ville släppa det förra året till sommaren.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Därför man spelar indiespel! Mycket själ och oftast väldigt annorlunda och nytänkande. Detta såg bra ut på pappret och med fantastiska miljöer. Visade sig att det var dött, dumt och generiskt. Dock än nytänkande. Arkane kan betydligt bättre och Game pass förtjänar mer respekt än trasiga spel

Indiespel har sjukt mycket problem med och det finns en helt otrolig mängd skitspel i den kategorin.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Deekar:

Konstig kommentar. För det första så har indiespel exakt lika mycket problem om inte mer. För det andra, varför förtjänar gamepass mer? Jag tror du menar att betalande gamepass-kunder förtjänar mer respekt? Gamepass förtjänar väl inte mer än vad de ger ut? De är ju deras jäkla ansvar att leverera. Ger de ut skit så förtjänar de skit! Speciellt när de är från egna studios. Jävla gulligull med Gamepass hela tiden bara för de råkat göra en bra betaltjänst. Men var är alla nya spelen som skulle bli så bra? Skit är vad det är och Phil Spencer är en hycklare.

Det är din åsikt det.

Skrivet av Hipshot:

Indiespel har sjukt mycket problem med och det finns en helt otrolig mängd skitspel i den kategorin.

Ja men man får se för vad det är också. Ett skolprojekt, ett första försök, gjort för att vara dåligt osv. Tycker spel som Hades, Celeste etc. Är fantastiska spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Indiespel har sjukt mycket problem med och det finns en helt otrolig mängd skitspel i den kategorin.

Personligen är det mest priset som dikterar vad man tycker när det kommer till indiespel vs AAA. Redfall säljs som ett vanligt AAA spel men rullar på som en generiskt indiespel. Om det hade kostat t.ex. 200 kr istället för 700 tror jag att åsikterna hade varit väldigt annorlunda.

12
Skriv svar