Nytt Nintendo Direct - Switch-spelen som släpps detta halvår

Robot
Nytt Nintendo Direct - Switch-spelen som släpps detta halvår
Medlem

Troligtvis kommer man bli besviken som vanligt. Knappt släppt något kul sen 2018 om man bortser sällskapsspelen som Mario Party osv.

Fragtjuv

Nu tror jag det är dags för Nintendo att visa upp mer från Tears of the Kingdom. Sett lite rykten om något nytt Donkey Kong också.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Release date Metroid 4 2024. You heard it here first!

Drömma kan man alltid göra...

Medlem

Directen hålls imorgon onsdag och inte på torsdag som det står i artikeln.

Nu lär vi väl få lite mer gameplay-info om Zelda: Tears of the Kingdom. Har lyckats tappa mycket hype sedan första teaser trailern det vore kul om man kan återfå lite hype nu!

Medlem

Håller tummarna för Silksong!

Medlem

Vågar man hoppas på att vi äntligen kommer få ett releasedatum på Hollow Knight: Silksong? Det visades hos Nintendo första gången(2019!), så finns en chans att det händer ikväll.

Gissar på maj-juni, om det visas då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny
Skrivet av inkui:

Release date Metroid 4 2024. You heard it here first!

Drömma kan man alltid göra...

Jag vet. Men blir nog något för Switch 2, och det är ju okej också. Även om väntan varit bisarr. Men en Prime-samling hade varit (wait for it) prima. Har ju ryktats länge och väl...

Men ja, gillar sådana här Direct-sändningar. Är ute och far ikväll men ska definitivt kika när jag kommer till hotellet.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av Scatterbrain:

Directen hålls imorgon onsdag och inte på torsdag som det står i artikeln.

Oops! Tack.


signatur

40 minuter.

Antar Zelda står först i finrummet.

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

40 minuter.

Antar Zelda står först i finrummet.

Shigeru pratar om Mario-filmen i en halvtimme, sedan 10 minuter om en ny patch till Super Smash Bros. Sedan slut

Skrivet av Majoren:

Shigeru pratar om Mario-filmen i en halvtimme, sedan 10 minuter om en ny patch till Super Smash Bros. Sedan slut

hahaha får in 2 minuter om de nya track pack för Mario kart med!
Sedan ridå!

Medlem

Super nintendo switch visas ikväll.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Inaktiv

Absolut lär vi se Zelda, men sen har jag en magkänslan att vi kommer få se Gameboy till Switch Online med. Där vi kommer få spel som Super Mario Land, Pokémon Red och Blue med flera.

Det kom ju ett rykte förra året att Nintendo har testat att emulera Transfer Pack till vissa Nintendo 64 spel. Nu har jag ingen koll på några andra spel än Pokémon Stadium 1 och 2 som använder sig av Transfer Pack och eftersom vi vet att dessa spel ska komma i år så känns det som att vi även kommer få Gameboy spel och en möjlighet att koppla samman Pokémon spelen med Stadium spelen.

Medlem

Vore ju trevligt om de kunde ge besked om Advance Wars denna gång.

Medlem
Skrivet av inkui:

Release date Metroid 4 2024. You heard it here first!

Drömma kan man alltid göra...

Det är ju möjligt, men tror inte det visas upp denna Nintendo Direct.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Vore ju trevligt om de kunde ge besked om Advance Wars denna gång.

Några anställda på Walmart i USA hade sett att de fått in PR-material för det där det stod "out now". Ska tydligen släppas nu på fredag redan! Vore ju riktigt trevligt efter all väntan iom invasionen.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Absolut lär vi se Zelda, men sen har jag en magkänslan att vi kommer få se Gameboy till Switch Online med. Där vi kommer få spel som Super Mario Land, Pokémon Red och Blue med flera.

Det kom ju ett rykte förra året att Nintendo har testat att emulera Transfer Pack till vissa Nintendo 64 spel. Nu har jag ingen koll på några andra spel än Pokémon Stadium 1 och 2 som använder sig av Transfer Pack och eftersom vi vet att dessa spel ska komma i år så känns det som att vi även kommer få Gameboy spel och en möjlighet att koppla samman Pokémon spelen med Stadium spelen.

Gameboy Advance tackar jag inte nej till.
För övrigt så bör Switch Pro byta namn till Switch Advance(d).

Medlem
Skrivet av Majoren:

Gameboy Advance tackar jag inte nej till.
För övrigt så bör Switch Pro byta namn till Switch Advance(d).

Haha, jag har tänkt på "Switch Ultra" annars!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av inkui:

Release date Metroid 4 2024. You heard it here first!

Drömma kan man alltid göra...

Den ständiga drömmen! Men med tanke på radioskuggan de senaste åren tror jag att det blir en Switch 2-titel, om det inte läggs ned (vilket jag så klart håller alla tummar och tår för att det inte ska hända).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag vet. Men blir nog något för Switch 2, och det är ju okej också. Även om väntan varit bisarr. Men en Prime-samling hade varit (wait for it) prima. Har ju ryktats länge och väl...

Men ja, gillar sådana här Direct-sändningar. Är ute och far ikväll men ska definitivt kika när jag kommer till hotellet.

Exakt! Dom presenterar nästa Switch samt Metroid! Ryktats länge. Börjar året med en riktig banger! 😍

... En samling hade varit fantastiskt dock! Antagligen börjar de väl där. Där är vi ju tyvärr inte riktigt än. 😔

Medlem
Skrivet av Enartz:

Super nintendo switch visas ikväll.

Bra namn.

Skrivet av Loevet:

Den ständiga drömmen! Men med tanke på radioskuggan de senaste åren tror jag att det blir en Switch 2-titel, om det inte läggs ned (vilket jag så klart håller alla tummar och tår för att det inte ska hända).

Ja... Men frågan då är ju, är det lika polerat som om det inte skulle släppas till två konsoler? För det bör det väl göra?

Sorry för dubbelpost, jag fuckade upp.

Medlem
Skrivet av inkui:

Ja... Men frågan då är ju, är det lika polerat som om det inte skulle släppas till två konsoler? För det bör det väl göra?

De måste ju inte släppa Metroid prime 4 till både Switch + Switch 2, men det lär ju sälja mer om de gör det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ska upp tidigt imorgon för jobb men kan verkligen inte låta bli att sitta uppe för detta! Hoppas på massa Zelda material och Metroid Prime 4


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Hoppas på det bästa och är förberedd på besvikelse.

Medlem

Oh my fucking god. Golden Sun kommer ÄNTLIGEN till Switch! Ingen remaster eller del 4, men jag har ta mig fan nöjd med det som Emulator-version också! LÄNGE HAR MAN VÄNTAT!!

Medlem

Bra Direct överlag, även om mittensektionen med en massa obskyra japanska spel var väääldigt seg. Gameboy/Advance tillgängligt direkt var dock stort, tillsammans med Prime remastern och den utmärkta Pikmin 4-presentationen räddade dock upp alltsammans.

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Absolut lär vi se Zelda, men sen har jag en magkänslan att vi kommer få se Gameboy till Switch Online med. Där vi kommer få spel som Super Mario Land, Pokémon Red och Blue med flera.

Det kom ju ett rykte förra året att Nintendo har testat att emulera Transfer Pack till vissa Nintendo 64 spel. Nu har jag ingen koll på några andra spel än Pokémon Stadium 1 och 2 som använder sig av Transfer Pack och eftersom vi vet att dessa spel ska komma i år så känns det som att vi även kommer få Gameboy spel och en möjlighet att koppla samman Pokémon spelen med Stadium spelen.

Hade rätt om Gameboy. Hade dock inte räknat med Gameboy Advance.

Bara att se om Transfer Pack kommer längre fram nu

Medlem
Skrivet av Majoren:

Gameboy Advance tackar jag inte nej till.

Kommer lite för sent för mig.
Hade varit intresserad innan jag köpte min Steam Deck

Håller just nu på att spela Metroid Prime 3 då jag spelat 1an och 2an innan för inte så länge sedan.

Ska absolut köpa Metroid Prime Remaster, det ser så vackert ut !


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

ooo! Etrian odyssey 1 till 3 HD remaster Mumma för oss som gillar dungeon crawlers En av de bästa serierna inom genren som tidigare bara funnits på 3DS. Finns hopp om de senare delarna nu. Får även se hur kartritandet känns när man inte har penna som på 3DS. Finns även automap för de som inte kommer orka med att rita sina egna kartor.

Release datum för Advance wars dessutom.

Nytt från Level 5. Deca Police. Juryn är fortfarande ute om den titeln. De brukar göra bra titlar men den här såg lite skruvad ut.

Gameboy och Gameboy advance är nice. Spike Churnsofts Rain Code har jag sett fram emot så kul att det kommer i sommar.

Baten Kaitos 1 samt 2 remaster till Switch är även det kul. Ett originellt JRPG som ser traditionellt ut till ögat men striderna körs som kortspel.

Tales of Symphonia Remastared naturligtvis.

Release datum på Zelda 12 maj. Jag är inget fan av Zelda men kul för de som väntat.

12
Skriv svar