Enorm GTA 6-läcka – Filmer, bilder och källkod finns tillgängliga på nätet

Robot
Enorm GTA 6-läcka – Filmer, bilder och källkod finns tillgängliga på nätet
Skribent

Ja, jag glömde lägga in länken. Gör det nu!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

<30 fps på ett 1080, får hoppas att de hinner optimera det lite


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Verkar ju vara material från alpha 2019 så dom borde ha kommit en bra bit ändå vilket är positivt

Medlem

Har dom råkat ut för en Grand Theft Data?

Medlem

Gillar allt jag ser och det är i princip exakt det GTA och setting jag vill ha. Förutom att det inte är 70 eller 80 talet 😁

Skribent
Skrivet av Håkan:

Har dom råkat ut för en Grand Theft Data?

Fan! Var ju något sånt där jag letade efter när jag skrev ingressen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det inte äkta så måste det vara tidernas mest välgjorda fake-läcka. Bara att koda ihop 10000 rader välskriven kod vore ju en bedrift, och då är modeller, texturer, animationer, omgivning, verktyg etc inte ens inräknat. Läckan är med största sannolikhet äkta. Hoppas bara inte att det påverkar utvecklingen i större utsträckning. Är läckan gammal så kan mycket redan ha ändrats.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Är det inte äkta så måste det vara tidernas mest välgjorda fake-läcka. Bara att koda ihop 10000 rader välskriven kod vore ju en bedrift, och då är modeller, texturer, animationer, omgivning, verktyg etc inte ens inräknat. Läckan är med största sannolikhet äkta. Hoppas bara inte att det påverkar utvecklingen i större utsträckning. Är läckan gammal så kan mycket redan ha ändrats.

Det är väl att delar av källkoden läckt, som jag ser som oroande då det har skapat förseningar förr. Tänkte på Half Life 2 och DOOM...

Bilder och sådant blir väl mer nästan ofrivillig promo som hajpar spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Måste säga att jag är lite besviken på miljön och hur allt verkar se ut. Hoppas de har fixat till det.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Måste säga att jag är lite besviken på miljön och hur allt verkar se ut. Hoppas de har fixat till det.

Det kommer med 100% säkerhet se bättre ut i den färdiga versionen. Här verkar det inte ens vara ljussatt och mycket e ju bara tech videos. Inte ens klara animationer.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag är överraskande redo att anta rollen som thick latina loca. Lucia verkar ju hur cool som helst

Medlem
Skrivet av Maysay:

Måste säga att jag är lite besviken på miljön och hur allt verkar se ut. Hoppas de har fixat till det.

Skrivet av robbis:

Det kommer med 100% säkerhet se bättre ut i den färdiga versionen. Här verkar det inte ens vara ljussatt och mycket e ju bara tech videos. Inte ens klara animationer.

Nej nej! De har haft den här versionen sen 2019 utan att arbeta på den och de kommer släppa det exakt såhär

Medlem
Skrivet av Dunder:

<30 fps på ett 1080, får hoppas att de hinner optimera det lite

Allt som läckt är ju kört i debug/dev/editor mode som lägger en hel del overhead på prestandan, så det kommer garanterat bli bättre generellt sett när spelet är optimerat och färdig.

Men med tanke på att GTA6 inte kommer till old-gen så tror inte inte PC-specsen kommer bli så förhållandevis vänliga som RDR2 var när det kom till PC, så sitter man på en 1080 när GTA6 kommer ut borde man kanske inte bli alltför upprörd och istället fundera på en uppgradering. Vi kommer ju trots allt vara en bit inne i 40-generationen när spelet väl släpps

Medlem

Den här typen av tidiga läckor är sällan intressant att kolla på alls, eftersom det är så otroligt långt från en färdig produkt att det knappt visar något av intresse.

Medlem

Vad är det som kan stärka att det här faktiskt är en GTA6 läcka? Varför skulle det inte lika gärna vara GTA5 med en mod som medvetet gör att spelet ser ofärdigt ut?

När HL2 källkoden läckte gjorde dom ett spel av det så att man kunde pröva källkoden själv.

Skrivet av Bennii:

Den här typen av tidiga läckor är sällan intressant att kolla på alls, eftersom det är så otroligt långt från en färdig produkt att det knappt visar något av intresse.

Ändå ska folk kritisera ett spel från en gammal build som ALDRIG var tänkt att visas upp av allmänheten.

Medlem

Ska vi se hur lång tid det tar innan dessa kommentarer dyker upp... "ser ju fult ut" "dåliga miljöer" Inte next gen grafik"
Som inte förstår att detta är långt ifrån färdigt..

Medlem

Lite intressant är det iallafall att dom använder en playstation kontroll som det värkar.

Medlem

oj va nån kommer få sparken efter detta... men kul med en kvinnlig huvudkaraktär.

Inaktiv

"Shooting mechanics are awesome!"
Video på helt vanliga generic third person shooter grejer.

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

oj va nån kommer få sparken efter detta... men kul med en kvinnlig huvudkaraktär.

Tänker samma haha

Lär inte vara kul att dyka upp på kontoret imorgon, huvuden kommer rulla!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser ut att stämma med minst två spelbara karaktärer. Segt, hade hoppats på återgå g till en karaktär denna gång.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker samma haha

Lär inte vara kul att dyka upp på kontoret imorgon, huvuden kommer rulla!

Jag skulle tro att många läckor de senaste åren beror på säkerhetsbrister när folk jobbat hemifrån och det hela tiden ska skickas saker hit och dit och man använder program med brister som kan utnyttjas.

Det jobbar troligen 1000+ personer på detta spel och det kan räcka med att någons login-uppgifter hamnar i fel händer.

Medlem

Om det stämmer att det är via Slack som man kommit åt datan lär det inte vara kul att vara säljare där i den närmsta framtiden. Många företag (inklusive där jag jobbar) förlitar sig på Slack's säkerhet för intern kommunikation.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Allt som läckt är ju kört i debug/dev/editor mode som lägger en hel del overhead på prestandan, så det kommer garanterat bli bättre generellt sett när spelet är optimerat och färdig.

Men med tanke på att GTA6 inte kommer till old-gen så tror inte inte PC-specsen kommer bli så förhållandevis vänliga som RDR2 var när det kom till PC, så sitter man på en 1080 när GTA6 kommer ut borde man kanske inte bli alltför upprörd och istället fundera på en uppgradering. Vi kommer ju trots allt vara en bit inne i 40-generationen när spelet väl släpps

Hur vet du att det inte kommer till last gen? Inget i de läckta videos såg ju nextgen ut.


signatur

Memento Mori

Medlem

Grand theft of Grand Theft Auto... Sry, I just had to.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag skulle tro att många läckor de senaste åren beror på säkerhetsbrister när folk jobbat hemifrån och det hela tiden ska skickas saker hit och dit och man använder program med brister som kan utnyttjas.
JDet jobbar troligen 1000+ personer på detta spel och det kan räcka med att någons login-uppgifter hamnar i fel händer.

Ja, egentligen är det väl förvånade att inte fler läckor händer?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ubisoft/EA...

Varför har dem inte släppt det än? Spelet verkar ju vara färdigt.

Medlem

Spännande läcka att checka! Bilkörningen såg dock lika crappig o sladdrig ut som i senaste GTA 5. Hade önskat den tyngre känslan från GTA 4. Hoppas R* implementerar 2 options mode som Mafia serien har. Simulation (GTA 4) och Arcade (GTA 5).

Skrivet av Majoren:

Ser ut att stämma med minst två spelbara karaktärer. Segt, hade hoppats på återgå g till en karaktär denna gång.

Tycker det ser ut att komma från online läget i videon på hamburger restaurangen. O i det läget kan man väl skapa i stort sett vilken karaktärer som helst.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skriv svar