Hcz
Medlem

Funderat på spelet men det blir en BiG nono då det har nån endgame eller ultrawide support.
Så 3/5 efter att ha läst tycker jag var snällt.

Medlem
Skrivet av matt76:

Finns en hel del liknande spel till playstation, främst då de spel som är utvecklade av Housemarque, som Alienation, Dead nation etc , men även andra guldkorn som exempelvis Helldivers.

Spelat igenom samtliga! Därför man gärna velat lägga vantarna på detta.

Medlem
Skrivet av Hcz:

Funderat på spelet men det blir en BiG nono då det har nån endgame eller ultrawide support.
Så 3/5 efter att ha läst tycker jag var snällt.

Ultra wide funkar. Dev visar upp det på bild i steam forumet.


signatur

Just an honest man in a leather mask

NiC
Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Ultra wide funkar. Dev visar upp det på bild i steam forumet.

Dock är FOV:en helt galen med UW tyvärr. Såg att det fanns en mod fix.

Efter 4,5 timme så klarade jag och brorsan inte mer av detta spel. Storyn var urusel och man står bara där som en byfåne i alla mellansekvenser. Striderna är extremt enformiga och buggiga. Animationer går inte klart innan man tar skada etc.
Men det fanns en del ljusglimtar, det är snyggt och atmosfären är trevlig! Speciellt tunnelbanan!

Hcz
Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Spelat igenom samtliga! Därför man gärna velat lägga vantarna på detta.

Det är inte ultrawide support när man kör Vert- och inte Hor+.
Med Vert- har du samma synfält på bredden för man zoomar in så kapar man bort uppe och nere.
Vilket gör det ospelbart. Att man måste fixa nån mod för att få ett spel 2021 spelbart i ultrawide är inte ok i mina ögon.

https://www.wsgf.org/book/export/html/908
Här kan du få det förklarat lite bättre.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

En läcker cyberpunkvärld som bländar även när sprickorna i fasaden framträder.

#neon-giant, #the-ascent


Inget end game!! Man kör igenom spelet och sen är det över. Miss opportunity! Inligt mig..

Medlem

Spelet ser intressant ut, men jag kommer avvakta några år tills spelet är välpolerat samt möjligtvis end-game-content har blivit inlagt. Men som debut spel för företaget så ser det mycket imponerande ut

Kul!


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Skribent
Skrivet av Zymac:

Har nu spelat ett par timmar och nej, det meshar inte med mig, det lider lite väl mycket av knökiga kontroller och dumåstedödaalltinnandetkommerinpåskärmenannarsblirduköttadomduinteharcoverochcoverärsåjävlatrist, +att att kartan e ju en katastrof.

Håller med om att kartan är kass. Glömde nämna den i recensionen. Hade inte så svårt att hitta ändå, men kartan är inte bra. Hade inga problem med kontrollerna, dock. Spelade med handkontroll.

Medlem

Ska testa på Xboxen ikväll. Var tvungen att prova på PC först men jag tyckte att det var lite jobbigt med WASD-kontrollerna så känns förmodligen bättre för mig på kontrollen.

Det jag störde mig på initialt var att det "rycker till" ganska ofta. Enligt DF-videon verkar det inte vara relaterat till FPS/frametimes men jag antar att det kommer en nödvändig patch inom kort

Medlem

Själv tyckte jag det var asballt, assnyggt och asgrymt. (Series X versionen)

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Själv tyckte jag det var asballt, assnyggt och asgrymt. (Series X versionen)

Det är för jävla snyggt.

Medlem

Ni som nu spelat lite.
Är det här ett spel man kan sätta sig 2st i soffan och spela Coop på samma eller delat skärm? Hur fungerar det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni som nu spelat lite.
Är det här ett spel man kan sätta sig 2st i soffan och spela Coop på samma eller delat skärm? Hur fungerar det.

Ja det finns local coop så du ska kunna mysa i soffan med en polare. Ska testa det ikväll och se om det blir split screen eller om man delar samma skärm.

Retar mig bara på att det har local coop men Remote play togeather funkar inte än :/


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

På tal om buggar. Efter fyra timmar så har det gått bra för min del förutom ett uppdrag. Det skulle spawna fyra tunga snubbar som jag skulle ha ihjäl men uppdraget vägrade trigga så stället var helt tomt. Det löste sig med att gå ut i menyn och hoppa in igen så löste det sig. Störande och game breaking för de som inte läser på forum men för min del var det ingen större deal.

Spelet flyter på ruskgit bra på mitt 1080 med 3840x2160 på ultra och har bara märkt enstaka micro-stutters när bakgrunder och större ytor exploderar. Dock är det flertalet där ute som har stora problem med stutter med mycket bättre kort än mig.

Måste bara erkänna att denna datorn jag har nu så har jag varit fruktansvärt förskonad när det gäller buggar och hårdvarukrångel så peppar peppar!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Ja det finns local coop så du ska kunna mysa i soffan med en polare. Ska testa det ikväll och se om det blir split screen eller om man delar samma skärm.

Retar mig bara på att det har local coop men Remote play togeather funkar inte än :/

Vill gärna höra ett utlåtande sen hur det var.
Kan köpa bristerna om spelet är kul local Coop 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vill gärna höra ett utlåtande sen hur det var.
Kan köpa bristerna om spelet är kul local Coop 🙂👍

Lite så jag resonerade också. Men jag återkommer senare med lite coop-intryck så hold on to your butts


signatur

Just an honest man in a leather mask

Avstängd

Ännu ett av raden av ofärdiga spel, förstår inte att man inte kollar igenom kvalitén. Spelet har grym potential annars, snyggt som satan.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vill gärna höra ett utlåtande sen hur det var.
Kan köpa bristerna om spelet är kul local Coop 🙂👍

Så! Det funkar fint i i couch coop. Det är ingen split screen vilket i sig kan vara lite drygt om man måste fly åt olika håll. Man delar på looten så det blir i alla fall inget tjafs. Man får också välja vilken av sina karaktärer man vill spela och du har väl runt 8 slots att skapa karaktärer på så vill du t.ex spela med din main och din polare spelar med en ny karatär så går det fint eller om du vill ha en vid sidan av som du har bara för coop. Se coop får tummen upp, det är kompetent iaf.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Moderator | Testpilot

Inte ofta jag spelar ett sådant ofärdigt spel. Jag kan acceptera om min dator har lite problem att köra spelet då jag köpte in denna November 2015. När min polare som fixat "det senaste" har exakt samma problem med explosioner så är något fel.

Coop verkar förövrigt helt trasigt. Jag och min vän hade enorma problem med lagg och skott som inte träffar och annat. Spelet är säkert kul när allt fungerar som det borde, men just nu är det skräp.

Och juste, innan jag glömmer, går inte ens att stänga av spelet och hoppa till huvudmenyn om man hostar. Bra där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Så! Det funkar fint i i couch coop. Det är ingen split screen vilket i sig kan vara lite drygt om man måste fly åt olika håll. Man delar på looten så det blir i alla fall inget tjafs. Man får också välja vilken av sina karaktärer man vill spela och du har väl runt 8 slots att skapa karaktärer på så vill du t.ex spela med din main och din polare spelar med en ny karatär så går det fint eller om du vill ha en vid sidan av som du har bara för coop. Se coop får tummen upp, det är kompetent iaf.

Tack för info, låter bra 👍👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är nu på en av spelets sista strider. Det har en hel del problem. Utöver att själva rollspelandet är tunt som bakplåtspapper så lider spelet av en oerhört varierande svårighetsgrad som ibland närmast upplevs som buggig. Extremt lätta strider blandas med de normalsvåra för att plötsligt brytas av med strider som är så obönhörligt svåra att man tvingas spela om de 20 gånger. Det hade inte varit något problem om det inte var för att checkpointsen är så sabla illa placerade och att man ofta måste spela om långa sträckor för att återigen ta sig fram till den obönhörligt svåra striden och dö igen. Slutstriden är därutöver oerhört svår om man inte speler i co-op. Har spelat denna säkert 30 gånger hittills, och hoppas på att lyckas bugga mig till en seger i densamma imorgon bitti.

Medlem

Skoj spel för dom pengarna, men buggigt och laggigt. och OMG laddtiderna !

Skribent
Skrivet av Tobhah:

Är nu på en av spelets sista strider. Det har en hel del problem. Utöver att själva rollspelandet är tunt som bakplåtspapper så lider spelet av en oerhört varierande svårighetsgrad som ibland närmast upplevs som buggig. Extremt lätta strider blandas med de normalsvåra för att plötsligt brytas av med strider som är så obönhörligt svåra att man tvingas spela om de 20 gånger. Det hade inte varit något problem om det inte var för att checkpointsen är så sabla illa placerade och att man ofta måste spela om långa sträckor för att återigen ta sig fram till den obönhörligt svåra striden och dö igen. Slutstriden är därutöver oerhört svår om man inte speler i co-op. Har spelat denna säkert 30 gånger hittills, och hoppas på att lyckas bugga mig till en seger i densamma imorgon bitti.

Balansen är definitivt off på några ställen. Säkert balanserat för co-op, som du skriver. Tror jag vet precis vilka sekvenser du talar om. Spelet tipsar om att man ska gömma sig bakom skydd, men det är meningslöst när det väller in så många fiender. Har man då ingen som kan täcka ens rygg så kan man inte sitta stilla en sekund ens.
Det är bara på några ställen jag kände så, men nog blev det ett par ragequits vid sådana partier.

Medlem
Skrivet av Thorie:

Skoj spel för dom pengarna, men buggigt och laggigt. och OMG laddtiderna !

Beror nog väldigt mkt på vad man har för system, men de längsta laddtider jag har ligger runt 7-8s.
Å det på en kabylake med en nvme disk

Medlem

Jag tycker det är riktigt trevligt det lilla jag hunnit lira. Det kanske inte uppfyllde hypen helt och hållet men det finns mycket bra. Speciellt den häftiga världen som nästan känns mer Cyberpunk än Cyberpunk 2077. Roliga vapen är det också. Minus för en oroligt kass världskarta och kassa kontroller till PC då jag blev tvungen att plocka fram Xbox-kontrollen. Dåligt också att DLSS och Raytracing inte är inkluderat i Gamepass-versionen men finns i Steam-versionen. Antar att det mer är Microsofts fel än utvecklarens.

Medlem

Fortfarande imponerande att en 11 man stor studio åstadkommer ett litet tekniskt grafiskt spel av denna kalibern.

Medlem

Det är go action men lite irriterande kamera såhär 9 timmar in, en eldkastande spindel gör det surt för en så då åker man tillbaka för att farma även om man snart är level 14.

Medlem

Buggigt, men snyggt. Inväntar patch.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte det för en stund sedan för att lira coop med en kompis. Vi spelade i 40 minuter och såhär gick det:

1. Joinade polarens game, som fortfarande satte i lobby, gick iväg och hämtade dricka. Kom tillbaka och det hade kraschat med en tillhörande crash report.
2. Startade igen och började sänka ljudet i menyn...ingenting hände. Fick starta om spelet för att det skulle ändra ljudvolym.
3. Vi började spela, inget lagg och inga större problem med performance alls. Lite glitches i grafik. Men efter 5 minuter kraschade det igen.
4. Startade igen. Krasch igen efter ytterligare 5-10 minuter.
5. Vi kom till en sekvens där vi mötte lite monster, började panga. Mina skott räknades inte, så jag kunde inte döda något alls.
6. Varje gång jag stänger av spelet så hänger det sig och kraschar till slut.

Det fungerar kanske annorlunda i singleplayer, men coop är helt broken i alla fall. Spelet kraschade 6 gånger under 40 minuter. Bara för mig dock, polaren hade inga problem - kanske för att han hosta? Vem vet. Blev refund.

Medlem

Spelat de i ett antal timmar sen de släptes och för mig hamnar spelet någonstans mellan 2-3 utav 5.

Lite kommentarer från min sida så länge:
* Grafiken/Animationerna är bara ok, inget magiskt med de, ganska basic, inget som skriker wow känsla för mig iallafall
* Gillar temat cyberpunk och action/rollspels blandningen, här har dom verkligen träffat rätt och något att bygga vidare på
* Actiondelen var de som var roligast, spelet saknar djupet, speciellt i rollspelsdelen
* Har inte kommit till slutet av spelet men har läst att spelet saknar riktig endgame vilket är synd
* Som många nämnt är det en del buggar men single player har funkar ganska ok för mig
* Något att tänka på är att vissa monster verkar man skjuta ovanför om dom är små. Köper man något av vendorn för stor summa pengar så räkna med att du inte får mycket tillbaka vid försäljning, 35k vapen gick tillbaka för 1k :/

Med en liten studio på 12 pers så har dom ändå lyckats göra något bra och hoppas dom fortsätter att ge oss mer av samma koncept fast med större djup och endgame

123
Skriv svar