Mellandagsrea 2020

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Liten varning Elgiganten påstår dom har rea på sega mega mini för 1095 och du spar 405kr. Det är ren lögn jag köpte min för 690kr på Elgiganten den 19e så sedan dess har dom höjt priset på den till 1500kr bara för o sänka den till 1095 och lossas det är rean på den.

Jasså fortfarande? Jag trodde det var olagligt numera


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Jasså fortfarande? Jag trodde det var olagligt numera

Detta förekommer (tyvärr) rätt ofta... Alltid bra att dubbelkolla "prishistoriken" via prisjakt. Men jo dom höjde strax innan jul...

I mars var den nere i 499:-

Medlem
Skrivet av Tom76:

Jag var nog lite otydlig. Jag menade vart du sett att de höjt priset till 1500 och vart det stod att de reade den till 1095. Syntes inte på hemsidan när jag kollade.

på deras hems sida då jag vet att jag köpte min hos dom för 690kr strax före jul för att dom sedan under mellandags rean säljer den för 1095kr och på stå att du sparar 405 kr inikerar då att dom höjt den från 690kr till 1500 för att under mellandargna rea den för 1095kr och på stå du spar 405kr. Jag skulle inte säga bullshit om jag ej såg det med egna ögon.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Ah jo det var på hemsidan jag såg det. Jag sökte på sega och när jag hitta sgea megadrive mini så stog det 1095kr spar 405kr. Det var i går jag såg det idag när jag söker så har dom tagigt bort spar 405 kr. Det är satan i mig vad dom ändrar först har dom rea på det sedan har dom inte det. Äntigen är jag galen eller så är Elgigaten inte säker på vad tusan dom ska ha för pris.

Skrivet av Duke_Gamer:

på deras hems sida då jag vet att jag köpte min hos dom för 690kr strax före jul för att dom sedan under mellandags rean säljer den för 1095kr och på stå att du sparar 405 kr inikerar då att dom höjt den från 690kr till 1500 för att under mellandargna rea den för 1095kr och på stå du spar 405kr. Jag skulle inte säga bullshit om jag ej såg det med egna ögon.

Ja, jag blev bara nyfiken när du skrev att de uppger att man spar 405 i och med priset på 1095 och såg som sagt inte att de skulle ha reat produkten nu till mellandagsrean. Stod varken som reaprodukt eller att man spar 405 kr på deras hemsida när jag kollade häromdagen och inte nu heller. Men du såg ju vad du såg och det är väl inte omöjligt att det legat fel en kort stund innan de rättade till det antar jag.

Däremot så är det ju ett jäkla hattande med priset på den under hela hösten, precis som du skriver. Blir ju inte lättare för konsumenten att veta vad "normalpriset" är direkt.

Jaja, nog om det. En reatråd skall väl innehålla lite tips också och här kommer därför ett sådant för de som sneglat på ny TV till rean: https://www.hifiklubben.se/sony-kd65xh9005-uhd-tv/sonykd65xh9...

Medlem

Kommer hem efter julfirandet och till min stora förvåning så funkar inte TVn längre... Så det verkar som att jag kommer behöva köpa en ny och tänkte att FZ brukar ha koll på sånna saker! Är student så har lagt en budget på 5000 men gärna billigare!

Någon som har några tips?

Medlem
Skrivet av Thane:

Kommer hem efter julfirandet och till min stora förvåning så funkar inte TVn längre... Så det verkar som att jag kommer behöva köpa en ny och tänkte att FZ brukar ha koll på sånna saker! Är student så har lagt en budget på 5000 men gärna billigare!

Någon som har några tips?

En kompis köpte denna (Xiaomi Mi TV 4S 55") och är nöjd:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5091832

Vart lite kläder på jack and jones annars har det inte bleve någonting, alla de produkter som jag har på prisjakt har snarare gått upp i pris.
Allt från satake kuro knivar, cirkelsågar, ghost of tsushima, robotdammsugare och stavmixers.
Ganska så missnöjd över reorna.

Medlem
Skrivet av Thane:

Kommer hem efter julfirandet och till min stora förvåning så funkar inte TVn längre... Så det verkar som att jag kommer behöva köpa en ny och tänkte att FZ brukar ha koll på sånna saker! Är student så har lagt en budget på 5000 men gärna billigare!

Någon som har några tips?

Ett tips som vi gjorde nyligen om man är på budget, Webhallen har Fyndvaror i olika skick med nedsatta priser. Typ visningsex eller liknande. Vi köpte en bra TV för 2500kr billigare via det istället. Man får läsa på varje vara vad skicket är, men ändå Om man vill maximera vad man får för kronan.

https://www.webhallen.com/se/section/18-Fyndvaror


signatur

Videomupp

123
Skriv svar