Då bedårande Ori and the Will of the Wisps inledningsvis hade (stora) problem på Xbox One, och även (visst) trubbel på starka Xbox One X antog nog många att Switch-spelet skulle få det svårt.
Men icke. Vi har redan dryftat att spelet körs i 60 fps på Switch, och Digital Foundry har tillsammans med utvecklare gjort en teknisk djupdykning i spelet. Det som borde vara omöjligt beskriver de som en "total triumf". Och det är inte bara 60 fps dockat, utan även i bärbart läge.
This is simply a stunning conversion to Switch. One of the most beautiful games on Xbox One retains almost all of its visual features on the Nintendo hybrid console – and does so while still targeting 60 frames per second. It's an astonishing technological achievement.
I videon undertill beskriver utvecklarna vägvalen de gjorde för att lyckas. Till en början flöt spelet bara i 20 fps. Ett mål på 30 hade kanske varit rimligt, men Moon Studios ville mer. Gennadiy Korol, lead engineer, menar att 60 bildrutor per sekund var av "yttersta vikt " för äventyret.
Och det tar inte slut här. Andra Ori kommer även till nya Xbox med löften om 4K i 120 fps.