Snabbkollen – Vem ska utveckla Fallout 5?

Medlem
Skrivet av waeress:

Ja, dom enda som fattar Fallout idag,

Dom skulle kunna göra fallout tactics 2, Tydligen är det canon enligt deras timeline events och Todd Howard nämde det i en intervju. Även New Vegas, New Vegas 2 kommer dom nog inte släppa, pga events från serien.
https://nordic.ign.com/fallout/81236/feature/fallout-official...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

KoP
Medlem

Bara dom använder creation engine. Är något mysigt med den motorn som skapar en viss feeling.

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Då får jag fixa spelet igen, tack!

Jag skulle rekommendera att du även installerar denna: https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4598
Buggfixar och bättre prestanda gör ingen ledsen.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Obsidian har alltid varit en inkompetent skräputvecklare, lanseringen av New Vegas fick Bethesdas spel att framstå som buggfria. Ge det till 4A Games så kanske det blir någonting vettigt av det.

Gen
Medlem

Egentligen ingen av dem men Obsidian är en något mindre besvikelse än Bethesda med sin Starflopp.

Skrivet av KoP:

Bara dom använder creation engine. Är något mysigt med den motorn som skapar en viss feeling.

Version 1.0 då vilket inkluderar garanterade buggar, max 60fps, ej ultrawide och annat mys

Medlem

Hade gärna sett kanske okänd studio, både sett till Obsidian och Bethesda är inte vad dom en gång var mycket folk har gått vidare.

Flesta spel som blivit hits på senare år kommer från mindre studios inom dom flesta gener.

Släpp hästarna lösa tycker jag, problemet är kanske att MS vill hålla det inom sina spel divisioner.

Medlem

Jag förstår inte vurmandet för Obsidian. De har inte släppt något bra på länge och jag misstänker att många lämnat skeppet bådde före och efter de blev köpta av MS.
Men... hellre Obsidian än Bethesda iallafall.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Släpp hästarna lösa tycker jag, problemet är kanske att MS vill hålla det inom sina spel divisioner.

Som sagt tidigare i tråden, InXile skulle fungera. (Det är ju en MS-studio nu mer).

Medlem
Skrivet av gusnan:

Som sagt tidigare i tråden, InXile skulle fungera. (Det är ju en MS-studio nu mer).

Gillar Brian Fargo och Inxile och som du säger ligger dom i MS. Problemet med just dom är lite att
Dom är grymma på isometriska spel. Wasteland 1 ,2 ,3 osv.

Senare gjorde dom ju bards tale 4 som ändå fick rätt bra betyg. Vet inte om det är deras grej riktigt med fallout dock hade gärna sett dom göra ett utkast på baldurs gate 4.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Gillar Brian Fargo och Inxile och som du säger ligger dom i MS. Problemet med just dom är lite att
Dom är grymma på isometriska spel. Wasteland 1 ,2 ,3 osv.

Jag ser det definitivt inte som en nackdel att dom är "grymma på isometriska spel". Skulle väldigt gärna se ett isometriskt Fallout (igen).

Skrivet av Atorak:

Senare gjorde dom ju bards tale 4 som ändå fick rätt bra betyg. Vet inte om det är deras grej riktigt med fallout dock hade gärna sett dom göra ett utkast på baldurs gate 4.

Du kanske inte känner till det, men Brian Fargo som är en av dom som _skapade_ serien jobbar på InXile. Jag tror det möjligen kan vara "hans grej". (edit)Tror det är ännu fler som var med att skapa serien som jobbar där.(/edit)

Medlem
Skrivet av gusnan:

Jag ser det definitivt inte som en nackdel att dom är "grymma på isometriska spel". Skulle väldigt gärna se ett isometriskt Fallout (igen).

Du kanske inte känner till det, men Brian Fargo som är en av dom som _skapade_ serien jobbar på InXile. Jag tror det möjligen kan vara "hans grej". (edit)Tror det är ännu fler som var med att skapa serien som jobbar där.(/edit)

Jag tror tyvärr inte det kommer bli några fler isometriska Fallout, men jag håller helt med. En mindre avstickare kanske de hade kunnat göra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av gusnan:

Jag ser det definitivt inte som en nackdel att dom är "grymma på isometriska spel". Skulle väldigt gärna se ett isometriskt Fallout (igen).

Älskar isometriska spel både orginal wasteland och fallout första var det. Frågan är om MS vill det dock allt ska vara så 3d och supersnyggt i dagsläget.

Du kanske inte känner till det, men Brian Fargo som är en av dom som _skapade_ serien jobbar på InXile. Jag tror det möjligen kan vara "hans grej". (edit)Tror det är ännu fler som var med att skapa serien som jobbar där.(/edit)

Oh boy, jo känner till Brian Fargo sedan 1988 typ. Absolut legend inom spel. Co-founder till Interplay som levererade mästar titel efter titel Eye of the beholder serien mm och ägde Inxile.

Snedsteg: Visste du att Brian var den som tog bland annat Mike Morhaime ( Legenden i senare Blizzard ) under sina vingar.

Tråkiga är har för mig jag läste att Mr fargo skulle retire efter wasteland 3 och enda som fick han att move forward var om Bardstale 4 blev hit och han fick köpa tillbaka Interplay.

Medlem

Så länge det inte är Bethesda så är jag nöjd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar