Dragon's Dogma 2 har ett undangömt path tracing-läge

Robot
Dragon's Dogma 2 har ett undangömt path tracing-läge
Medlem

Hoppas på mer Path Tracing implementering i spel framöver, för där har vi riktig realism.

Quake-konnässsör

Aktiverar man detta på PS5an, så... får... man... 1fps, men det går förmodligen inte.

Herregud vad det lider av fps drops när det flyger magier och ljuseffekter från alla håll och kanter.

Medlem

Oj oj joj! Minst 10x snyggare med path tracing.
Det är högst märkligt att grafikinställningen inte finns med som standard.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Oj oj joj! Minst 10x snyggare med path tracing.
Det är högst märkligt att grafikinställningen inte finns med som standard.

Det saknas en bra denoiser, bruteforcear man det klarar inte ens ett 4090 av att driva det i 60 fps


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det saknas en bra denoiser, bruteforcear man det klarar inte ens ett 4090 av att driva det i 60 fps

Men ett 4090 klarar inte ens nuvarande i 60 fps, åtminstone inte i städerna, och detta trots att jag kör DLSS och dragit ner kvaliteten på skuggor mm.

Hursom helst, modden som länkas till i artikeln, innehåller den denoiser, är det bara att tuta och köra?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men ett 4090 klarar inte ens nuvarande i 60 fps, åtminstone inte i städerna, och detta trots att jag kör DLSS och dragit ner kvaliteten på skuggor mm.

Hursom helst, modden som länkas till i artikeln, innehåller den denoiser, är det bara att tuta och köra?

Nä det saknas. Digital foundry gjorde en video på den. Spana in den vetja


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag kan knappt stava till ordet spelutveckling, men vad jag förstår av videon har man använt den här path tracing-tekniken för att ha nåt slags referensmaterial för sin standard-belysning. Jag har ingen aning om hur komplicerat det är, men det låter i mina öron som att man har gjort en massa jobb med en teknik som bevislingen finns i spelet, fast man inte har löpt linan ut och implementerat det ända ner till konsumentled.

Jag har inte spelat DD2, men man förstår ju att det inte är sådär jätte-smooth på prestandasidan. Det kanske inte är läge att lägga resurser på att trycka in ännu mer avancerad, processorkrävande teknik som tvingar marknadens värsta grafikkort ännu mer på knäna...men å andra sidan, varför inte? I nån mån verkar ju tekniken finnas där. Minns att Kingdom Come: Deliverance hade ett grafikläge som kom med en varningstext om att inställningarna egentligen var menat för framtida hårdvara och så fick man nöja sig med sina 11 FPS. Det är ju inte som att DD2 verkar ha nån vidare stabil lägstanivå för sina prestandaproblem, så då kan man väl bara köra på och låta folk smälta sina datorer på eget bevåg.

1
Skriv svar