Rollspelet Unforetold: Witchstone läggs på is efter bara en early access-månad

Robot
Rollspelet Unforetold: Witchstone läggs på is efter bara en early access-månad
Medlem

Wishlisted!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Wishlisted!

And Followed!

Medlem

Himla tråkiga nyheter. Gillade verkligen dom tidigare spelen av Spearhead Games, Stories: The Path of Destinies och speciellt Omensight, och såg fram emot deras nästa spel väldigt mycket. Och sedan så blev det så här.

Medlem

Tråkigt såg potential i det.
Osmidigt gameplay men en intressant story.
Kunnde blit bra om det fick slipas till

Medlem

Wow. 2000 sålda exemplar på 6 veckor enligt Steam DB ger 335 000 kronor i intäkter.

För en kanadensisk studio med 30 anställda, som måste dra in över 30 miljoner kr per år enbart för att gå runt.

Snacka om megaflopp och att vissa kalkyler inte hållit så bra.

Personligen känns det inte som en större förlust dock. Ett potpurri av olika tidseror och kulturer med gräslig cartoongrafik.


signatur

Memento Mori

Medlem

alltså man börjar ju fucking undra är lönerna på dom högst uppsatta tok för höga?
Jag är allt för folk ska få vad dom är värda och slå sin rätt för den. men när det går åt andra hållet och blir bizzara löner på höga poster.

Det är ingen jävla mirakel skicklighet dessa nissar sitter på dom är nästan mer utbyttbara än en duktig kodare.

Det är tragiskt jag vet och köper alla tar risker och alla ska tjäna pengar någonstans med risk m.m

Men ta mig fan att där är tok för höga löner på höga positioner inom IT branschen och låt oss inte gå in på delägarskap.

Tråkigt nog så spel styrs av dom som håller aktierna och tyvärr är det något som inte fungerar bra med "spelutveckling"

Medlem

Lite mer info. Verkar som om spelet hade en outannonserad utgivare som övergav spelet för några månader sedan, och studion använde resten av sina pengar och satsade allt på Early Access, och förlorade.
https://store.steampowered.com/news/app/1064120/view/41507015...

1
Skriv svar