Avoweds regissör lovar att de jobbar på spelets strider

Robot
Avoweds regissör lovar att de jobbar på spelets strider

Efter en del kritik mot Xbox Direct-uppvisningen.

#Avowed, #Obsidian


Medlem

"Hon menar att sakerna de visar upp är från ett spel under utveckling och ofta flera veckor äldre än vad de jobbar på internt"

Standardsvaret från utvecklare när spel får lite kritik efter en uppvisning. Jag kommer ihåg att detta var Dices favoritsvar under månaderna fram till det senaste Battlefields släpp, och det gick ju som det gick...

Varför skulle man inte vilja visa upp sitt spel från sin nyaste och bästa sida när man väl har en lång uppvisning?

Medlem

För mig spelar strider ingen roll när det kommer till rollspel (jag tycker Might and Magic 6-8 har bra stridssystem).
Det är rollspelandet och valmöjligheterna jag vill åt, så länge dom har det i hamn så blir jag nöjd.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Själv blev jag klart mer sugen på spelet sedan de visade upp det sist.

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Hon menar att sakerna de visar upp är från ett spel under utveckling och ofta flera veckor äldre än vad de jobbar på internt"

Standardsvaret från utvecklare när spel får lite kritik efter en uppvisning. Jag kommer ihåg att detta var Dices favoritsvar under månaderna fram till det senaste Battlefields släpp, och det gick ju som det gick...

Varför skulle man inte vilja visa upp sitt spel från sin nyaste och bästa sida när man väl har en lång uppvisning?

Det kan till och med vara än äldre saker som visas, eftersom marketing oftast har en egen plan än vad utvecklarna har.
Det går inte att visa upp saker som är "nyaste" ofta. T ex så har säkert Xbox en ide att "detta datum visar vi upp combat" sedan var inte kombaten så jättebra, men det spelar ingen roll, för den fanns där och då skulle det visas, marketing och PR vet inte vad som är bra själva och även om de skulle veta det så kanske det inte hade spelat någon roll.

Men visst, det ljugs ju mycket med, man kan helt enkelt inte säga att det är asbra om alla utanför tycker det verkar dåligt, då säger man bara att det kommer ändras och sedan får man se vad som sker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Härligt, det var nog det enda jag hade att klaga på under presentationen. Det var nog en kombination av stela svärd animationer, tight fov och handkontrolls gameplay som gjorde att det såg extra stelt ut. I övrigt diggade jag vad jag fick se

Medlem

Jag tyckte inte det såg så illa ut som sades på forumet faktiskt. Helt klart intresserad av att se betygen sen och om det är värt att spela.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Såg inget fel med combat alls, ett av mina mest efterlängtade spelsläpp i år!

Medlem

Det var inte bara stela animationer. Fienderna såg ut som om de hade skitit på sig och bara stod och väntade på sin tur att bli nedmejade.

Men jag tror inte combat kommer vara Awoved's största problem med tanke på hur uselt The Outer Worlds var på så många sätt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Också märkligt att vi inte har kommit längre i utvecklingen. Dark Messiah som kom 2006 har bättre stridssystem och det är snart 20 år gammalt.

Det finns ju en viss problematik att visa upp spel för tidigt också. Finns många exempel på detta som aliens colonial marines, watch dogs, CP2077, TW3 och flertalet andra.

En lösning kan vara att skriva i videon att det är ”early gameplay”. Jag vet inte om det är motorn som ställer till det, för i robocop som kom förra året passar stelheten perfekt med robotens rörelser.

Hade Awoved varit mer som lands of Lore så hade gameplay inte spelat lika mycket roll.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Hon menar att sakerna de visar upp är från ett spel under utveckling och ofta flera veckor äldre än vad de jobbar på internt"

Standardsvaret från utvecklare när spel får lite kritik efter en uppvisning. Jag kommer ihåg att detta var Dices favoritsvar under månaderna fram till det senaste Battlefields släpp, och det gick ju som det gick...

Varför skulle man inte vilja visa upp sitt spel från sin nyaste och bästa sida när man väl har en lång uppvisning?

Det är ju precis det som gör dom tar den mest stabila versionen dom har hence a build from weeks ago ?

Medlem

Min interna hypemätare är på fyra av fem.
First person och närstrid blir ju sällan så underhållande som third person. Men det finns ju andra aspekter.
Har bara spelat Pillars 1, men världen är ju väldigt härlig vill jag minnas. Och dess quests och historier kändes ofta lite mer vuxna. Om de kan få till atmösfären/feelingen av miljöerna man rör sig i, och kombinera det med lite mer välbyggda stories/quests? Gärna med lite valmöjligheter.

Tror på ett okej (efter massa buggfixar) men hoppas på ren och skär spelmagi

Medlem

'Hon menar att sakerna de visar upp är från ett spel under utveckling och ofta flera veckor äldre än vad de jobbar på internt.'

Den gamla klassikern. Näe, det bygger på en gammal build. Det kan ju iofs vara sant, men det visar sig.

1
Skriv svar