Diskutera – Vad tycker du om betalda tjuvstarter som Suicide Squad?

Medlem

De testar alla sätt att tjäna mer pengar utan att egentligen göra något för de extra pengarna.
Having said that, de får göra vad de vill. Har inte koll på några releasedatum längre ändå.
De e la rätt tydligt att man testar nu när vi blivit hårt drillade i on demand och just in time deliveries på det mesta.
Trist inställning vissa har som tycker dessa människor är helt pantade. Det är rätt lätt att sitta på en hög häst när man vuxit upp under 90- talet och tidigare, men tänk på alla därefter som bara känner till att få allt direkt..
Lägg därtill att det finns finansiella intressen att få tag i spel tidigt, som inte funnits tidigare det heller.
Det är som att få vara först eller sist ut i spåret.
Slutar man bry sig om sånt, blir livet lite enklare, gör man inte det kan man bli förbannad istället.

Ea sports, it’s just a game, eller nåt

Medlem

Det är inte okej.

Grejen är att företag kör FOMO för att locka till sig så många förköpare, förbokare, deluxe-edition konsumenter, ultra-rare-super-mega-what-ever-edition konsumenter genom att erbjuda "Du får spela 10 år före alla andra" eller "Detta X-skinet är ditt! Kommer aldrig vara ett lika fräääänt ingame!". Det är psykologiska knep för att krama ut vartenda krona ur sina konsumenter.

Jag har fallit för detta jag med förr men har insett mitt misstag den hårda vägen. Jag ser den delen av spelarbasen som väljer att punga ut pengar i förtid, eller som köper den dyraste utgåvan, som beta-testers. Det är via deras gameplay och omdömen som ger mig ett perspektiv på om spelet i sig är värt en investering.

Medlem

inte ok, riktigt dåligt. kan komma att bojkottas helt som straff


signatur

//monster

Medlem
Testpilot

När det kommer till MMO-spel eller något med en leaderboard är det vidrigt skräp som inte hör hemma, Men är det singleplayer eller annars spel där det inte finns någon tävlingsinriktad aspekt kan jag inte säga att jag bryr mig, kan gott betala en mindre (läs: ordinarie) summa och vänta ett par dagar bara.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Nej

Varför pynta för något som ändå alla släppas snart liksom. Nääh Faen. Man kan ju t o m ladda ner spelen torrent a'la torrent style, så man har dem den dag nätet klappar ihop. 😝👍🏼


signatur

Niklas "Hellbound73" Rönning

Medlem

Bra skit, skulle aldrig köpa early access själv. Förhoppningsvis blir det lite mer klirr i kassan för utvecklarna så att dem kanske fixar spelet som mest troligt är trasigt vid släpp, som jag senare köper på rea efter ett år

Quake-konnässsör

Tycker RPG Division presenterar detta rätt bra, preorder skiten förstör AAA spelen...

123
Skriv svar