Ingen brädåkning för Cloud i Final Fantasy VII Rebirth

Robot
Ingen brädåkning för Cloud i Final Fantasy VII Rebirth
Medlem

Så var det i orginalet också. Det gick inte att åka snowboard i gold saucer innan man åkt de efter icicle inn.

Medlem

För en som inte är insatt i Final Fantasy överhuvudtaget, måste man spela den första remaken som kom för några år sen först, eller täcker det här spelet båda delarna?

Medlem

Så dom tänker kanske sneaka in 4 delar o mjölka... Hmm görs det rätt så ok.

Skrivet av erson:

Så var det i orginalet också. Det gick inte att åka snowboard i gold saucer innan man åkt de efter icicle inn.

Aha, okej okej.

Skrivet av Jozo:

För en som inte är insatt i Final Fantasy överhuvudtaget, måste man spela den första remaken som kom för några år först, eller täcker det här spelet båda delarna?

Man måste spela första

Medlem
Skrivet av Jozo:

För en som inte är insatt i Final Fantasy överhuvudtaget, måste man spela den första remaken som kom för några år sen först, eller täcker det här spelet båda delarna?

Det här är en direkt fortsättning (del 2) på del 1.

Medlem

Tack för svaren! Då blir det att ge sig på den första delen så fort man blir klar med Like a Dragon

Medlem
Skrivet av Jozo:

För en som inte är insatt i Final Fantasy överhuvudtaget, måste man spela den första remaken som kom för några år sen först, eller täcker det här spelet båda delarna?

Det går alltid att läsa på om vad som händer i första spelet. Men självklart får man ut mer om man har spelet del 1 eller originalet.
Under del 1 så får man stifta bekantskap med vissa av spelets protagonister (hjältarna). Få vetskap om vem den övergripande skurken är och lite bakgrundsinformation om dem olika grupperna i spelet.
Om du bara vill ha ett action rollspel i en fantasy miljö så skulle jag säga att det räcker med att spela tvåan, men om du är ute efter storyn så bör du spela ettan först.

Skrivet av Jozo:

För en som inte är insatt i Final Fantasy överhuvudtaget, måste man spela den första remaken som kom för några år sen först, eller täcker det här spelet båda delarna?

Skulle absolut spela Remake före Rebirth. Men här är en bra resumé av vad som hände i Remake.

Obs, spoilers!

Medlem

Så när väl alla delar är ute kommer man inte kunna spela igenom hela med en save fil?
Finns det inget som man väljer eller hitta spela särskilt stor roll?

Väntar ändå att alla delar är ute, bara några år till nu😅

Medlem

Har ingen aning om vad jag gjorde för val i ettan. Känner som att man måste spela om den nästan. Har gott om tid endå. Kommer inte köpa spelet nu utan Persona 3 reloaded och efter det så kanske jag inte kommer att ha tid på ett bra tag. Eller hur mycket tid som helst. Beror helt på hur det går.

Medlem

Kasst.
Avbokat!

(Ironi)


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Så deras idé är att lägga till massa meningslöst dravel såsom fetch-quests, men ta bort ikoniska delar från gamla spelet?

Medlem

Kan det vara för att det är jobbigt att koda realistisk snö?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av arelion:

Så deras idé är att lägga till massa meningslöst dravel såsom fetch-quests, men ta bort ikoniska delar från gamla spelet?

Vad är borttaget menar du? De har redan sagt att de ej kommer cutta saker som var i originalet.

Skribent
Skrivet av aholman:

Så när väl alla delar är ute kommer man inte kunna spela igenom hela med en save fil?
Finns det inget som man väljer eller hitta spela särskilt stor roll?

Väntar ändå att alla delar är ute, bara några år till nu😅

Som jag förstått det så ska man se delarna som helt separat, inte som ett helt spel där progress flyttas över. Alla startar varje del på den level och med de förmågorna utvecklarna bestämt. Sen verkar det nu som om man kommer kunna flytta över lite saker från sparfilerna, men gissar det mest är smågrejor.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstått det så ska man se delarna som helt separat, inte som ett helt spel där progress flyttas över. Alla startar varje del på den level och med de förmågorna utvecklarna bestämt. Sen verkar det nu som om man kommer kunna flytta över lite saker från sparfilerna, men gissar det mest är smågrejor.

Det man får över är Leviathan om du har en sparfil på remaken. Ramuh om du har en sparfil från intermission. Inget annat får man över.

Medlem

Gör det spelet lättare med en sparfil så vill jag inte ha den

Medlem
Skrivet av Najkan:

Gör det spelet lättare med en sparfil så vill jag inte ha den

Nej det gör de verkligen inte

1
Skriv svar