Rykte: En Xbox-version av Final Fantasy VII Remake diskuteras

Robot
Rykte: En Xbox-version av Final Fantasy VII Remake diskuteras

Och Jez Corden tror även att Final Fantasy XVI är på väg.

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix


Medlem

Det får man hoppas! Ju fler som får uppleva detta mästerverk till spel desto bättre

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det får man hoppas! Ju fler som får uppleva detta mästerverk till spel desto bättre

Vet vi att det är ett mästerverk redan innan Remake är släppt? Eller syftar du på FFXIV online?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vet vi att det är ett mästerverk redan innan Remake är släppt? Eller syftar du på FFXIV online?

Del 1 som det är tal om här till xbox släpptes april 2020 till Ps4...

Medlem

Har ju första FF7 Remake till PS5 men aldrig spelat.
Var ett stort fan av FF7 originalet dock, även spelat det på senare år även fast det känts lite gammalt då.
Man kanske ska ta och köra Remaken på PS5 eller ska man vänta fortsättningen innan man börjar

är Rebirth "resten av spelet" och inte bara midgar ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Har ju första FF7 Remake till PS5 men aldrig spelat.
Var ett stort fan av FF7 originalet dock, även spelat det på senare år även fast det känts lite gammalt då.
Man kanske ska ta och köra Remaken på PS5 eller ska man vänta fortsättningen innan man börjar

är Rebirth "resten av spelet" och inte bara midgar ?

Rebirth inkluderar en rätt stor del av världen och blir betydligt mer öppet än Remake. Det är dock del två av totalt tre, så allt inkluderas inte så klart.

Medlem

Final fantasy 7 remake är nu ungefär lika kul som 1 vecka gamla torra bullar medans Ps5 får nybakade färska bullar ( FF7 rebirth)

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vet vi att det är ett mästerverk redan innan Remake är släppt? Eller syftar du på FFXIV online?

Va? FF7 remake släpptes ju för flera år sedan till playstation?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Final fantasy 7 remake är nu ungefär lika kul som 1 vecka gamla torra bullar medans Ps5 får nybakade färska bullar ( FF7 rebirth)

Aha, ett riktigt skitspel? Har inte testat det själv. Inte orkat med ett FF sedan 13-2.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Aha, ett riktigt skitspel? Har inte testat det själv. Inte orkat med ett FF sedan 13-2.

Nejdå, det är helt okej spel, bättre än FF 16 oxå för den delen. Men är du trött på final fantasy kommer du nog inte orka dessa heller.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nejdå, det är helt okej spel, bättre än FF 16 oxå för den delen. Men är du trött på final fantasy kommer du nog inte orka dessa heller.

Det har sett ut som att det är mer action än tidigare spel i serien. Är väl 15 och 16 jag skippat då.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Aha, ett riktigt skitspel? Har inte testat det själv. Inte orkat med ett FF sedan 13-2.

Beror helt och hållet på din ålder och om du spelade ff7 när det va relevant.

Har själv kört ff7 och ff8 och gillade dom extremt mycket, men dom nyare va aldrig något jag spelade eller haft intresse av, däremot ff7 Remake spelades en vecka innan release (elgiganten brydde sig inte om att dom försenade spelet en vecka eller vad de nu va) och det va nog den bästa spel upplevelsen jag varit med om i hela mitt liv! Men mycket på grund av nostalgi och små saker som dök upp konstant under spelets gång!

Medlem
Skrivet av norrby89:

det va nog den bästa spel upplevelsen jag varit med om i hela mitt liv! Men mycket på grund av nostalgi och små saker som dök upp konstant under spelets gång!

Jag gissar nog ändå på att det finns en del kvalitet i spelet och inte bara är nostalgi. Inte bara gamla torkade bullar.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Final fantasy 7 remake är nu ungefär lika kul som 1 vecka gamla torra bullar medans Ps5 får nybakade färska bullar ( FF7 rebirth)

...ha.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Låt det komma till Xbox nu en gång för alla. Släpp Rebirth också. Spelar inte själv på Xbox längre men tror att många hade uppskattat det.

Skrivet av Ribcage:

Jag gissar nog ändå på att det finns en del kvalitet i spelet och inte bara är nostalgi. Inte bara gamla torkade bullar.

Jag trodde det skulle vara mestadels nostalgi men hade väldigt fel. Hade jag varit tonåring idag så hade jag nog gillat det lika mycket som jag gillade originalet för massa år sedan.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Jag trodde det skulle vara mestadels nostalgi men hade väldigt fel. Hade jag varit tonåring idag så hade jag nog gillat det lika mycket som jag gillade originalet för massa år sedan.

Kul!

FFVII Remake är ett fantastiskt bra spel. Om fler får spela det så är det ju bra. Men är Windowscentral trovärdig källa? Det jag vet om den siten är att det delas ut en jäkla massa 100/100-betyg.
Och "trevande bevis" låter mer som en fantasi (pun intended).

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

FFVII Remake är ett fantastiskt bra spel. Om fler får spela det så är det ju bra. Men är Windowscentral trovärdig källa? Det jag vet om den siten är att det delas ut en jäkla massa 100/100-betyg.
Och "trevande bevis" låter mer som en fantasi (pun intended).

Märkligt, jag klickade in mig på själv recensionerna från Metacritic. Windows Central har inte ens sifferbetyg i de recensionerna jag tittade på, och samtliga spel hade cons listade under pros. De hade dock en "recommended"-stämpel. Undrar var MC får sin perfekta 100 ifrån.

Känns mer som en MC issue än att Windows Central skulle vara opålitliga eller oseriösa.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skrivet av Balunan:

Märkligt, jag klickade in mig på själv recensionerna från Metacritic. Windows Central har inte ens sifferbetyg i de recensionerna jag tittade på, och samtliga spel hade cons listade under pros. De hade dock en "recommended"-stämpel. Undrar var MC får sin perfekta 100 ifrån.

Känns mer som en MC issue än att Windows Central skulle vara opålitliga eller oseriösa.

Ah, ja det är sant. Kollade även på Open Critic och det verkar vara samma där. Massa 5/5.
https://opencritic.com/outlet/515/windows-central?sort=score-...

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Ah, ja det är sant. Kollade även på Open Critic och det verkar vara samma där. Massa 5/5.
https://opencritic.com/outlet/515/windows-central?sort=score-...

Det är ju skumt gjort av dem. Att ett spel hyllas eller rekommenderas betyder inte automatiskt att det hade fått ett perfekt sifferbetyg.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar