Visions of Mana blir ett sommarspel

Robot
Visions of Mana blir ett sommarspel
Medlem

Nice. Hade kul med både den officiella lokaliseringen av Seiken Densetsu 3 som vi ÄNTLIGEN fick och remaken Trials of Mana som trots sin enkelhet hade stor charm och ett betydligt mindre gnisligt stridssystem.

Tror det senaste Manaspelet jag körde annars var Children till DS, vilket inte ens femtonåriga jag tyckte var särskilt bra alls. Ganska ojämn serie kvalitetsmässigt. Hoppas Visions blir fint.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Undrar mest vart kan få tag på en sådan där jacka 😁

Medlem

Ser ut att bli ett mysigt spel iallafall. 🥰

Medlem

Ser riktigt bra ut! Hoppas bara det finns ett rejält endgame med riktigt svåra optional bosses och tung loot!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Arzei:

Nice. Hade kul med både den officiella lokaliseringen av Seiken Densetsu 3 som vi ÄNTLIGEN fick och remaken Trials of Mana som trots sin enkelhet hade stor charm och ett betydligt mindre gnisligt stridssystem.

Tror det senaste Manaspelet jag körde annars var Children till DS, vilket inte ens femtonåriga jag tyckte var särskilt bra alls. Ganska ojämn serie kvalitetsmässigt. Hoppas Visions blir fint.

Måste spela remaken! Hade helt okej kul med lokaliseringen, men föll inte så hårt som jag trodde. Min teori är att det känns lite daterat och då jag inte har den där nostalgifluff-känslan, så... remaken snart!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hmm det enda mana spelet jag spelat är Secret of Mana.
Spelade det med en kompis när det begav sig på Super Nintendo tiden tyckte det var jätte bra då. Har aldrig spelat om det och inte nått annat mana spel heller.
Har haft remaken på wishlist sen begynnelsen men aldrig köpt, det har också väldigt blandade omdömen.
Finns det nått som är värt att kolla in eller ska man vänta på det här nya ist?

EDIT: nä såg gameplay direkt att detta är inget för mig såg ut som nå 3rd person bladnat med supermario


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Synd att spelet är i 3D.

Medlem

Kommer också till PS4/PS5 i sommar, även om IGN, Microsoft och Square i det här sammanhanget är otydliga med det.

https://press.na.square-enix.com/VISIONS-OF-MANA-LAUNCHING-SU...

Visions of Mana will be launching in Summer 2024 for PS5®, PS4® consoles, Xbox Series X|S, Windows PC and Steam®. For more information, visit: https://mana.square-enix-games.com

Medlem

Hoppas fortfarande på en Switch-version, känns ju som det skulle passa perfekt där, påminner ju rätt mycket om Dragon Quest XI/Trials of Mana och ser ju inte ut att vara speciellt krävande.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Hoppas fortfarande på en Switch-version, känns ju som det skulle passa perfekt där, påminner ju rätt mycket om Dragon Quest XI/Trials of Mana och ser ju inte ut att vara speciellt krävande.

Hoppas hellre att det är så krävande att i alla fall Switch 2 blir grundkrav. Lite besviken på att PS4 fortfarande supportas(över 3 år in i senaste generationen), då kommer de inte kunna dra nytta av lagringsenheten under gameplay.

Drömmen vore ju annars Tales of eller Ni No kuni 3 optimerat för senaste generationen, det skulle kunna se och flyta på helt magiskt jämfört med innan.

1
Skriv svar