Dragon's Dogma 2 snällt mot nybörjare tack vare ett klassiskt spelknep: minnesförlust

Robot
Dragon's Dogma 2 snällt mot nybörjare tack vare ett klassiskt spelknep: minnesförlust

Capcom spelar ut klassiskt kort.

#dragons-dogma-2


Medlem

Köpte första spelet nyligen på xbox store för 32kr, inte hunnit köra än, tvivlar jag hinner spela klart det innan 2an kommer så låter bra. Kommer nog hoppa på 2an direkt

Medlem

För oss som kommit till åren är det vardagsmat.

….det kallas omspelningvärde.

Medlem
Medlem

Ett synnerligen klassiskt spelknep, kombineras ofta med att man vaknar naken på en strand.

Medlem

Planescape Torment har gjort det bäst hittils tycker jag. Var riktigt mysigt och spännande att lära sig om världen och sitt tidigare liv.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av xdrive:

Planescape Torment har gjort det bäst hittils tycker jag. Var riktigt mysigt och spännande att lära sig om världen och sitt tidigare liv.

Både det och Disco Elysium (som ju är inspirerat av Planescape), är bra exempel på riktigt bra (enligt mig, då) spel som nyttjar klyschan till max.

Medlem

Tror inte det spelar så stor roll i DD. Storyn var rätt minimal del av ettan iaf. Vilket passade mig utmärkt

Medlem

Kan man räkna med att bli påmind om den gamla klassikern ”Wolves hunts in packs”, varje kvart av ens följeslagare?

1
Skriv svar