Rollspelsklassikern Xanadu kommer till Switch

Robot
Rollspelsklassikern Xanadu kommer till Switch

Någon som är sugen på rollspelshistoria?

#Switch, #Xanadu


Medlem

Faxanadu hade ju varit amazing. Förhoppningsvis utan att behöva skriva in långa koder för att ladda påbörjade spel.

Skribent
Skrivet av rudeboystig:

Faxanadu hade ju varit amazing. Förhoppningsvis utan att behöva skriva in långa koder för att ladda påbörjade spel.

Alltså så retro behöver vi ju inte gå! 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Faxanadu vart ju lite creepy med musiken. Fina minnen från det men jag skulle aldrig spela om det.

Medlem

Faxanadu var riktigt kul till NES när det begav sig

Medlem

Minns att det var mycket grinding och backtracking. Men musiken var riktigt bra.

Medlem

Faxanadu måste vara ett av dom mest nostalgiska spelen för min del, även fast man tyckte det var skitsvårt som 8åring

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Faxanadu vart ju lite creepy med musiken. Fina minnen från det men jag skulle aldrig spela om det.

Brukar säga att det lite är som ett Dark Souls på NES..rent stilmässigt och känslan i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas Faxanadu kommer också. Det spelades mycket när man var liten.
Sen hoppas jag med på guardian legend.
Man kan drömma..

Medlem

Skulle bli väldigt glad om Faxanadu släpptes, min granne hade det och skulle gärna återvända.

Medlem

Xanadu Next har funnits på Steam ett bra tag nu, för de som inte visste. Bra spel.

Medlem

Jag spelade Xanadu Next som är ännu en spin-off precis som Faxanadu nu i somras faktiskt! Väldigt kul Diablo liknande spel säger jag som inte spelat något av Diablospelen 😜.

Som Nihon Falcom fanboy kommer jag definitivt köpa Xanadu för dess historiska signifikans.
Spelet var Nihon Falcoms stora genombrott, innan Xanadu var de en datorbutik där några anställda och stamkunder brukade koda spel på fritiden och det var först efter att Xanadu sålt cirka 400 000 exemplar 1985 som Nihon Falcom gick över till att primärt syssla med att göra pc-spel.

Sen är frågan om jag kommer klara av spelet...
Xanadu är enligt vad jag har hört inte ett svårt spel utan ett nära på omöjligt spel!

Skribent
Skrivet av Khonmon:

Jag spelade Xanadu Next som är ännu en spin-off precis som Faxanadu nu i somras faktiskt! Väldigt kul Diablo liknande spel säger jag som inte spelat något av Diablospelen 😜.

Som Nihon Falcom fanboy kommer jag definitivt köpa Xanadu för dess historiska signifikans.
Spelet var Nihon Falcoms stora genombrott, innan Xanadu var de en datorbutik där några anställda och stamkunder brukade koda spel på fritiden och det var först efter att Xanadu sålt cirka 400 000 exemplar 1985 som Nihon Falcom gick över till att primärt syssla med att göra pc-spel.

Sen är frågan om jag kommer klara av spelet...
Xanadu är enligt vad jag har hört inte ett svårt spel utan ett nära på omöjligt spel!

Tyckte namnet lät som en Datorbutik


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Xanadu Next har funnits på Steam ett bra tag nu, för de som inte visste. Bra spel.

Släpptes ursprungligen till Nokia N-Gage av alla plattformar, och var ett av dom bättre spelen till den. Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyckte namnet lät som en Datorbutik

Japp! Namnet är taget från Millenium Falcon i Star Wars filmerna men com istället för con för att det skulle vara mer tydligt vad företaget höll på med

Förresten verkar som om spelet släpps i Amerika och Europa den 14 december, kanske kan lägga till det i artikeln?

Länk

1
Skriv svar