Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Fortfarande mätt på elden ring.
Jag har spelat det 1 varv. Är på sista bossen men inte klarat den.
Alla "sista bossarna" kallade jag på hjälp av nån annan spelare så stog typ bara och tittade på kändes det som.
Spelet var riktigt kul men blev mätt på slutet.
Får se om man orkar avsluta och köra expansionen för själva äventyret var kul.

Jag grindade som fan och kände mig svag med ett svärd plus sköld.
Sen bytte jag vapen och spelstil och kanske build då vart jag typ overpowered nästan ända till slutet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Riktigt intressant och välgjord lore/teori/analys/-video av storytrailern, värd att spana in. Textning finns.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ny bild, så läcker 😍
https://x.com/ELDENRING/status/1793643208800436397


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Läckert! Dom kör hårt på marknadsföringen nu.

Ingen vild gissning men det där lär vara hon som pratar i storytrailern. "Will you walk with us?"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Läckert! Dom kör hårt på marknadsföringen nu.

Ingen vild gissning men det där lär vara hon som pratar i storytrailern. "Will you walk with us?"

Kanske är Miquella?

Ser ut att vara liknande hårstil iallafall.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är Miquella?

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut att vara liknande hårstil iallafall.

Ser ut att vara hon från trailern(som jag även tror är hon som pratar), som verkar vara en av följarna/dyrkarna till Miquella, kanske deras ledargestalt(?). Eller så är det tvärtom, att den gruppen jobbar emot Miquellas mål, vad vet jag. Eller så har du rätt, att det är Miquella, som tagit ytterligare en skepnad(utöver St. Trina) hehe.

Behöver väl förvisso inte ens vara en kvinna på bilden, utan en väldigt feminin man, då kan det ju mycket väl vara Miquella. Men, personligen tror jag fortfarande att det är en ny karaktär, kan ha fel såklart.

Hur som haver kommer vi förhoppningsvis få svar på saker, men säkert ytterligare 100 nya frågor samtidigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Messmer är sjukt intressant, men Miquella är där nyfikenheten ligger. Är han ond? Är han god? Är han neutral?

Kommer vi få mer av Marika? Får vi återse Malenia(Hon blommar ju till en ny scarlet när hon "dör")? Kommer han balla ur på en för att man köttade ner henne? Eller kommer han bli din brother-in-arms för du satte en tampong upp i Mohg's arsle?

Medlem
Skrivet av Zensu:

https://www.youtube.com/watch?v=iSN9n4jxTsQ

Messmer är sjukt intressant, men Miquella är där nyfikenheten ligger. Är han ond? Är han god? Är han neutral?

Kommer vi få mer av Marika? Får vi återse Malenia(Hon blommar ju till en ny scarlet när hon "dör")? Kommer han balla ur på en för att man köttade ner henne? Eller kommer han bli din brother-in-arms för du satte en tampong upp i Mohg's arsle?

Ja det finns så mycket lore och story kvar att upptäcka. Ska bli sjukt intressant och se vad vi får svar på.

Jag undrar vem sista bossen kommer vara. Messmer är gissningsvis expansionens Malenia, men kommer inte vara sista striden.

St. Trina? Miquella? Någon Outer God? någon helt ny karaktär?

Kommer Godwyn nämnas alls i expansionen eller är hans story redan avklarad?

Spännande tider.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ja det finns så mycket lore och story kvar att upptäcka. Ska bli sjukt intressant och se vad vi får svar på.

Jag undrar vem sista bossen kommer vara. Messmer är gissningsvis expansionens Malenia, men kommer inte vara sista striden.

St. Trina? Miquella? Någon Outer God? någon helt ny karaktär?

Kommer Godwyn nämnas alls i expansionen eller är hans story redan avklarad?

Spännande tider.

Skäms att jag glömde Godwyn, min nya karaktär gjorde t.o.m. Fia's slut(The Age of Duskborn)... Hoppas verkligen dom expanderar det, med tanke på att Godwyn är en av dom större "sakerna" som påverkar världen med sin Deathroot

Kanske får vi se/höra mer om The formless mother med tanke på att Mohg spelar en roll till DLC'n?

Hade varit ballt!

Står beredd och redo iallafall!

Medlem

Fascinerande att folk diskuterar så mycket om storyn.

Själv är jag mest intresserad av att utforska världen och slåss mot nya bossar. Inte rört spelet sen jag körde igenom det vid släpp och förstod verkligen exakt NOLL av storyn så den biten get mig inget

Medlem
Skrivet av caracarn:

Fascinerande att folk diskuterar så mycket om storyn.

Själv är jag mest intresserad av att utforska världen och slåss mot nya bossar. Inte rört spelet sen jag körde igenom det vid släpp och förstod verkligen exakt NOLL av storyn så den biten get mig inget

Håller med, men det är ju ändå nåt coolt över den här världen och dess karaktärer.

Medlem

Jag är nästan mest nyfiken på hur många fler Somber ancient dragon Stones samt Larval Tears vi får iom expansionen.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Fascinerande att folk diskuterar så mycket om storyn.

Själv är jag mest intresserad av att utforska världen och slåss mot nya bossar. Inte rört spelet sen jag körde igenom det vid släpp och förstod verkligen exakt NOLL av storyn så den biten get mig inget

Storyn finns där om du gräver! Det du bjuds på först är blott ytan, du måste läsa item descriptions, lyssna på folk du pratar med och ja, helt enkelt gräva Det som Miyazaki & co älskar och har gjort i samtliga soulsspel är att du även ska fylla i tomrummet som dom medvetet skapat med din egna fantasi och slutsatser För mig driver det min nyfikenhet framåt som en raket! Älskar att pussla ut saker själv och sen gå loss på teorier online

Precis som i riktiga världen får du inte alltid raka svar på saker om ens ett svar överhuvudtaget, ibland behöver man gräva och fylla tomrummet själv!

Det jag speciellt älskar med just denna typ av historieberättande är den starka communityn som byggts utav det! Älskar att glo på Vaati och folket för att höra deras perspektiv och tolkningar och jämföra med hur jag tänkte!

Medlem

Påbörjat min andra gubbe, om man vill lira om expansionen direkt. Har inte lirat sedan release och spelet är fortfarande helt jävla fenomenalt. 25 timmar har flugit förbi. Kör str med Guts Dragon Slayer(aka Greatsword) och Lion's Claw, saker dör fort.

Sen är vyerna lika läckra som vanligt. Shadow of the Erdree lär nog inte ha brist på dom heller gissar jag på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

vet man ännu när eller var nya expansionen börjar i spelet? jag har precis börjat på en ny gubbe för första gången sedan jag klarade originalet, men är lite smånojig för att jag ska levla för mycket eller så innan expansionen.

Medlem
Skrivet av quadratis:

vet man ännu när eller var nya expansionen börjar i spelet? jag har precis börjat på en ny gubbe för första gången sedan jag klarade originalet, men är lite smånojig för att jag ska levla för mycket eller så innan expansionen.

Man ska tydligen döda Mohg, Lord of Blood i Mohgwyn Palace och sedan röra vid kokongen som finns på tronen där.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av quadratis:

vet man ännu när eller var nya expansionen börjar i spelet? jag har precis börjat på en ny gubbe för första gången sedan jag klarade originalet, men är lite smånojig för att jag ska levla för mycket eller så innan expansionen.

Skrivet av Freakon:

Man ska tydligen döda Mohg, Lord of Blood i Mohgwyn Palace och sedan röra vid kokongen som finns på tronen där.

Stämmer som Freakon säger, men även Radahn måste dö innan för att man ska kunna gå in i expansionen. Det ska vara relativt late-game, så levlandet är nog ganska lugnt, skulle räkna med att level 100-150-ish är rimligt.

Sen ska expansionen ha sitt egna levelsystem som jag inte riktigt fått hum om hur det funkar. Jag antar att det är för att man inte ska kunna kötta igenom allt alldeles för lätt alternativt att man väljer att inte utnyttja det.

Gällande det nya systemet:
"According to Miyazaki, the difficulty level is on a similar footing with the end game of the base game. Shadow of the Erdtree will also include a separate, limited to the DLC level up system affecting attack power so that even high level players may face new challenges and may enter or avoid areas based on enemy difficulty. He compared this to Attack Power in Sekiro: Shadows Die Twice, and also stated it can be opted out of entirely for a greater challenge."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av vamp:

Jag är nästan mest nyfiken på hur många fler Somber ancient dragon Stones samt Larval Tears vi får iom expansionen.

Jag gissar på en 5st extra tears, då man ändå får så många genom vanliga kampanjen.

Uppgradering av vapen ska bli intressant, dom lär väl göra som tidigare Souls och bjussa på mer av det vanliga, men jag hade personligen diggat om det var någon form av ny "shadow stone" som används för vapnen där i skuggvärlden och även kunna appliceras kanske en gång på ett annars fullt uppgraderat vapen och får någon ball "shadow status" eller dylikt

Meeeen är ganska säker på att vi får mer vanliga och somber stones. Inget fel på det heller

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fortfarande mätt på elden ring.
Jag har spelat det 1 varv. Är på sista bossen men inte klarat den.
Alla "sista bossarna" kallade jag på hjälp av nån annan spelare så stog typ bara och tittade på kändes det som.
Spelet var riktigt kul men blev mätt på slutet.
Får se om man orkar avsluta och köra expansionen för själva äventyret var kul.

Jag grindade som fan och kände mig svag med ett svärd plus sköld.
Sen bytte jag vapen och spelstil och kanske build då vart jag typ overpowered nästan ända till slutet

Jag kan bara gissa att i och med expantionen, om man klarar genom dem innan slutbossen så kanske slutbossen och de nära inpå där går mycket lättare att ta död på. Men det finns ju Armor som gör det lättare för att klara slutbossen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Stämmer som Freakon säger, men även Radahn måste dö innan för att man ska kunna gå in i expansionen. Det ska vara relativt late-game, så levlandet är nog ganska lugnt, skulle räkna med att level 100-150-ish är rimligt.

Undrar om det låser upp sig automatiskt i uppdatering eller om man måste skapa sig en ny save fil.
Men jag antar att de fixar det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar om det låser upp sig automatiskt i uppdatering eller om man måste skapa sig en ny save fil.
Men jag antar att de fixar det.

Det är nog bara att uppdatera spelet och köra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"ELDEN RING™ Shadow of the Erdtree

- Download Size : 16.502 GB

- Pre-Load : June 19
- Launch : June 21"

16 gig stort. Räknar med 30-50+ timmar speltid, minst.

https://x.com/PlaystationSize/status/1798320557706076525


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ursäkta one-man "spammet", men det är vad det är. ;P

En liten intervju från PC Gamer jag hade missat som släpptes för två dar sen med Hidetaka Miyazaki där han går in lite mer gällande storleken på expansionen.

Miyazaki:
"At the very outset there were a lot of possibilities, but one of the things that was determined very early on was that size," said FromSoftware president Hidetaka Miyazaki. "We wanted that sense of scale for this map, because we wanted an experience for the player that was going to match that of the base game. We wanted them to experience that sense of discovery, and that sense of wonder and exploration again. We needed a map that was going to uphold that and bolster that."

"Obviously it being exactly the same, but smaller, wouldn't quite cut it, so we wanted to approach from a sense of granularity, is the word we're using," he said. "How dense this map is, and the ratio of legacy dungeon to open field areas, and how they intertwine. This is something we wanted to explore anew in the DLC: In terms of recapturing that sense of scale but in a slightly different way with a slightly different granularity."

https://www.pcgamer.com/games/rpg/hidetaka-miyazaki-erdtree-s...

Som sagt, det kommer nog vara större än vi tror, inte i enbart landyta, men i innehåll.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Som sagt, det kommer nog vara större än vi tror, inte i enbart landyta, men i innehåll.

Var precis det jag misstänkte att kartan skulle vara. När folk satt och tangentbordskrigade med ilska över ytstorleken av kartan så satt man lite lätt och suckade

In Miyazaki we trust!

Sautan vad det kliar i fingrarna, den 21a kan inte komma snart nog

Skrivet av Fezk:

Ursäkta one-man "spammet", men det är vad det är. ;P

Fortsätt med det! Du håller tråden levande och levererar info jag kan ha missat!

Medlem

Jag och mitt Greatsword är redo. Befinner mig i NG+2, men jag hoppas att det inte blir alltför jävligt motstånd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Orimligt taggad nu, håller på med en fräsch playthru på pc nu. Har mina gamla gubbar på ps5at.
Spelet levererar likt första gångerna man spelade det. Total magi.

Med tanke på det som sägs i tråden här så verkar ju expansionen bli enorm. Typ Elden ring 2 liksom haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Orimligt taggad nu, håller på med en fräsch playthru på pc nu. Har mina gamla gubbar på ps5at.
Spelet levererar likt första gångerna man spelade det. Total magi.

Med tanke på det som sägs i tråden här så verkar ju expansionen bli enorm. Typ Elden ring 2 liksom haha.

Jo, det lär bli ett DLC i bautaformat! @Fezk skriver några inlägg upp att det kräver 16,5 GB diskutrymme. Som jämförelse behöver Dark Souls 3 20 GB.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jo, det lär bli ett DLC i bautaformat! @Fezk skriver några inlägg upp att det kräver 16,5 GB diskutrymme. Som jämförelse behöver Dark Souls 3 20 GB.

Vill minnas att Sekiro är 15gb och det är ändå en hel del yta att kuta runt på

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag och mitt Greatsword är redo. Befinner mig i NG+2, men jag hoppas att det inte blir alltför jävligt motstånd.

<Uppladdad bildlänk>

Är också redo i NG+2, Är Lvl 200. Ingen aning ifall jag ligger för högt eller för lågt för en bra upplevelse. Vi får se


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hubbaklubba i egen hög person, jäklar vad roligt jag har det nu i denna playthru. Kör med wild-strikes så man håller in knappen så vevar man runt macen som en dåre och allt stunnas/kastas omkull hahaha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skriv svar