Digital Foundry totalsågar Batman: Arkham Knight på Switch

Robot
Digital Foundry totalsågar Batman: Arkham Knight på Switch

De andra två spelen i trilogin verkar på sin höjd vara "okej".

#Batman-arkham-trilogy


Medlem

Jag kollade på deras video igår. Det såg helt ospelbart ut.

Medlem

Alltså man såg ju i trailern att det var hemskt redan där, synd om alla som köper den här versionen.

Medlem

Hade aldrig fått för mig att köpa multiplatform-spel på switchen förutom kanske vissa indie-titlar. Man får ALLTID en mycket sämre version av originalet.

Medlem

Tycker ändå det är lite imponerande att dom lyckas pressa ur så pass bra grafik ur en sex år gammal handhållen konsol.
Men som Dudinkalv skriver förstår jag inte heller varför man skulle köpa detta till Switchen. Tänker att det är bättre arr köpa en konsol från förra generationen begagnat tillsammans med Arkham spelen istället för at uppleva dessa fantastiska spel på bästa sätt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Cashgrab.
Tänk om man köpt detta digitalt på switchen.
Ytterligare ett bevis o att Nintendo gillar blåsa folk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser ut som ett ps2 spel

Medlem

Arkham Knight ser rått o eländigt ut.
Arkham City däremot verkar Switchen fått bästa versionen enligt min smak, ser för ljust och nikotingult ut i de "uppdaterade" konsolversionerna, Switchversionen ser istället ut som en upphottad variant av spelets originalgrafik.

Väntar med köp då jag förutsatte att man skulle kunna köpa var och ett av spelen separat, vill bara ha City, det räcker för min del och max 250 kronor, tackar.

Medlem

Förvånar mig inte det minsta, med tanke på vilket helvete de hade med att få det spelbart på PC.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Förvånar mig inte det minsta, med tanke på vilket helvete de hade med att få det spelbart på PC.

Det är väll olika utvecklare allihopa.
Kansle har att göra med dålig "grund" från rocksteady.
Det funkade på dåtidens konsoler någotsånär.
PC versionen blev ju dock till slut efter många om och men den bästa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vansinne att försöka köra på Switch.. liknar ju nästan samma problem det hade vid PC-releasen när det var så icke optimerat och buggat det kunde bli.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Ögonkräk deluxe.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Majoren:

Arkham Knight ser rått o eländigt ut.
Arkham City däremot verkar Switchen fått bästa versionen enligt min smak, ser för ljust och nikotingult ut i de "uppdaterade" konsolversionerna, Switchversionen ser istället ut som en upphottad variant av spelets originalgrafik.

"Bästa versionen": problem med skuggor, helt och hållet saknar DOF, helt saknar allt vad anti-aliasing heter, har problem med texturer som inte laddas in i tid, rullar i låga 900p dockat och kan inte ens hålla 30fps. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Rocksteady är dött sedan många år nu.

Det är endast WB, ihop med några nyanställda gröngölingar, som viftar omkring med liket.

Medlem
Skrivet av Balunan:

"Bästa versionen": problem med skuggor, helt och hållet saknar DOF, helt saknar allt vad anti-aliasing heter, har problem med texturer som inte laddas in i tid, rullar i låga 900p dockat och kan inte ens hålla 30fps. 😊

Du har nog kollat nån annan video, Arkham City håller 30fps och är 1080p (dynamisk) vilket är samma som på PS4, så extremt svårt klaga på den biten. DOF och AA är rena pettitesser jag sällan lägger notis till, den övergripande grafikdesignen är mycket bättre än de andra konsolversionernas remastrade utgåva, som av oklar anledning tagit bort allt mörker och ersatt det med ett gula blend-filter

Medlem

Batman i 25-30 fps: "Disastrously poor release"
Samma person om Zelda i 25-30 fps: "For the Switch this is downright impressive"

Spelkritiker är en parodi på sig själva.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Du har nog kollat nån annan video, Arkham City håller 30fps och är 1080p (dynamisk) vilket är samma som på PS4, så extremt svårt klaga på den biten...

Jag har kollat DF:s video, men blir högst osäker på hur ordentligt du har tittat om du missat allt det där. 😀

@ 10:25: “...with the docked mode typically coming in around 900p”

@ 10:41: Arkham City also has issues. This title suffers from framerate dips from time to time, especially in broad views of Gotham City or during combat encounters. There are plenty of one-off dropped frames and little frametime-wobbles as well"

Men sure, vi kan kalla det för den bästa versionen av spelet. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av kebbe:

Batman i 25-30 fps: "Disastrously poor release"
Samma person om Zelda i 25-30 fps: "For the Switch this is downright impressive"

Spelkritiker är en parodi på sig själva.

Zelda låser sig inte i flera sekunder och har inte dålig frame pacing.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kanske bara jag, men tycker det är lite småcoolt att ens få detta i handburet format. Trots bristerna med prestandan...
Att kunna spela detta, Witcher 3, Skyrim och Hogwarts Legacy på bussen är för mig en epic win

Skribent
Skrivet av Majoren:

Du har nog kollat nån annan video, Arkham City håller 30fps och är 1080p (dynamisk) vilket är samma som på PS4, så extremt svårt klaga på den biten. DOF och AA är rena pettitesser jag sällan lägger notis till, den övergripande grafikdesignen är mycket bättre än de andra konsolversionernas remastrade utgåva, som av oklar anledning tagit bort allt mörker och ersatt det med ett gula blend-filter

Undrar om det inte är Wii U-versionen som portats av Arkham City?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jag har kollat DF:s video, men blir högst osäker på hur ordentligt du har tittat om du missat allt det där. 😀

@ 10:25: “...with the docked mode typically coming in around 900p”

@ 10:41: Arkham City also has issues. This title suffers from framerate dips from time to time, especially in broad views of Gotham City or during combat encounters. There are plenty of one-off dropped frames and little frametime-wobbles as well"

<Uppladdad bildlänk>

Men sure, vi kan kalla det för den bästa versionen av spelet. 😊

Jo, verkar faktiskt vara bästa versionen i alla fall för alla som föredrar original-designen. Nu jämför jag alltså med andra konolversionerna och inte en imaginär perfekt version när man spelar med en framerate-graf, dippar förekommer ju även i remastern på PS4 etc.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Undrar om det inte är Wii U-versionen som portats av Arkham City?

Tror det är en port av ursprungliga PC-versionen, de verkar rätt likvärdiga.

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Kanske bara jag, men tycker det är lite småcoolt att ens få detta i handburet format. Trots bristerna med prestandan...
Att kunna spela detta, Witcher 3, Skyrim och Hogwarts Legacy på bussen är för mig en epic win

Sant, men jag tror Steam Deck är en överlägsen upplevelse.

Medlem

Switch är inte till för såna här spel. Knappt att switch klarar BOTW/TOTK. Har svårt att säga att 30fps är godkänt, men det får väl vara de.

Medlem
1
Skriv svar