Lanseringstrailern för Batman: Arkham-trilogin till Switch är här

Robot
Lanseringstrailern för Batman: Arkham-trilogin till Switch är här
Medlem

Inte den typ av spel som gör sig bra på switch. Jag tror nog det kommer se "okej" ut i handhållet läge om man har låga förväntningar. Men man kan se i trailern att frameraten inte hänger med och upplösningen är rejält nedskruvad. Texturerna ser riktigt dassiga ut också. 0:47 i trailern är riktigt grötigt.

Det roligaste med släppet kommer vara Digital foundrys genomgång.

Medlem

Att dom ens släppet sånt här till switch. Min mikrovågsugn är fan mer kapabel att driva spel.

Medlem

Äntligen dags, misstänker att Arkham City kommer se fantastiskt ut på Switch Oled

Medlem

Jäkla soft att spela batman på en bärbar switch.

Skribent
Skrivet av Querth:

Inte den typ av spel som gör sig bra på switch. Jag tror nog det kommer se "okej" ut i handhållet läge om man har låga förväntningar. Men man kan se i trailern att frameraten inte hänger med och upplösningen är rejält nedskruvad. Texturerna ser riktigt dassiga ut också. 0:47 i trailern är riktigt grötigt.

Det roligaste med släppet kommer vara Digital foundrys genomgång.

Skulle nog påstå att alla Batman-spel utom Arkham Knight gör sig utmärkt på Switch. De två första är ju 360-titlar och bör/ska rulla på bra på Switch. Arkham City fungerade ju utmärkt på Wii U t.ex. Däremot Arkham Knight (som de visade upp mest i trailern) kan bli lite dassigt ja. Samtidigt är det sämsta spelet i trilogin så jag köper nog detta för de två första spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle nog påstå att alla Batman-spel utom Arkham Knight gör sig utmärkt på Switch. De två första är ju 360-titlar och bör/ska rulla på bra på Switch. Arkham City fungerade ju utmärkt på Wii U t.ex. Däremot Arkham Knight (som de visade upp mest i trailern) kan bli lite dassigt ja. Samtidigt är det sämsta spelet i trilogin så jag köper nog detta för de två första spelen.

Formulerade mig dumt. Jag tror nog det som du säger att själva spelet kan säkert vara kul att spela på switchen.

Men den mer realistiska stilen av spel tycker jag inte ser speciellt bra ut på switchen även om jag älskar konsolen i sig. Witcher 3, Metro och andra liknande spel blir väldigt grötiga tycker jag och de är väl i runda slängar i nivå med Arkham knight när det kommer till vad de behöver av hårdvaran.

Arkham asylum fungerar nog bra om den driver spelet runt native upplösning handhållet. Arkham knight ser helt ärligt hemskt ut haha. Hackigt och pixligt :F

Beställt en Steam deck OLED som jag ska testa Arkham knight på senare i veckan och hoppas på bättre resultat 🙂

Medlem

Det är helt otroligt att jag kan tänka mig att köpa och åter igen spela igenom hela trilogin bara för att jag kan göra det bärbart… men jag tror att jag håller mig till Xbox ändå. Kul för alla switchägare som inte enbart lever för Nintendos spel!

Medlem

Har redan dessa till Xbox i en fin steelbook-samling så kommer inte köpa igen, men kul att Switch fortfarande får grymma spel!

Medlem
Skrivet av Querth:

Formulerade mig dumt. Jag tror nog det som du säger att själva spelet kan säkert vara kul att spela på switchen.

Men den mer realistiska stilen av spel tycker jag inte ser speciellt bra ut på switchen även om jag älskar konsolen i sig. Witcher 3, Metro och andra liknande spel blir väldigt grötiga tycker jag och de är väl i runda slängar i nivå med Arkham knight när det kommer till vad de behöver av hårdvaran.

Arkham asylum fungerar nog bra om den driver spelet runt native upplösning handhållet. Arkham knight ser helt ärligt hemskt ut haha. Hackigt och pixligt :F

Beställt en Steam deck OLED som jag ska testa Arkham knight på senare i veckan och hoppas på bättre resultat 🙂

Metro-spelen ser ju i princip likadana ut på Switch som på PS4.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Metro-spelen ser ju i princip likadana ut på Switch som på PS4.

Agree to disagree 🙂

Medlem

Denna trilogi vore guld med remakes på. Unreal Engine 5 på det. Hade bölat! 😆👌

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=oYPE2cHYIfE&t=369s&ab_channel...

Jämförelse på Batman-trilogin mellan Switch, PS4, Wii U

Första två spelen Asylum och City tycker jag Switch-versionen ser bäst ut, även bättre än PS4 som ser märkligt ljust/nikotin-gult och kontrastfattigt ut i jämförelse. Batman-spelen om några passar ju med en mörkare design. På Wii U såg ju alla spel konstigt gråa ut. Arkham Knight däremot ser ut att vara ganska nedgraderat på Switch, även om jag sett värre portar. Ska börja med Arkham City, nöjer mig nog faktiskt med det för i år.

1
Skriv svar