Orten Was the Case

Robot
Orten Was the Case

Kloakpusslande, grafittibombning och omyndiga ölköp – det krävs en del för att ta sig ur Ortens tidsloopsmysterium.

#orten-was-the-case


Medlem

Ser riktigt läckert ut!


signatur

|.|

Skribent

Härligt att höra! Ska definitivt köras.

Medlem

Måste provas! ☺️

Medlem

Awesome! Den hamnar på önskelistan!

Medlem

Borde passa fint till Steam Deck!

Medlem

Inget Mac-stöd. Snörvel.

Medlem

Ser schyst ut, estetiken ger mig lite Jan Lööf-vibbar. Jag fick nys om detta spela redan för flera månader sen via klisterlappar i mitt närområde. Kanske blir ett kul julspel! Just nu är det för mycket på gång, så inget spelas.

Spelutvecklare

Tack för en fantastisk recension, vågade knappt drömma om en 4a!

Skrivet av Dreijer:

Inget Mac-stöd. Snörvel.

Jag jar tyvärr inte lyckats hitta tid, men jag utesluter inte en Mac version. Måste bara få tag på en Mac så jag kan testa bygga på den när det lugnat ner sig lite.

Skrivet av Casimir2323:

Ser schyst ut, estetiken ger mig lite Jan Lööf-vibbar. Jag fick nys om detta spela redan för flera månader sen via klisterlappar i mitt närområde. Kanske blir ett kul julspel! Just nu är det för mycket på gång, så inget spelas.

Jan Lööf är topp 1 inspiration!

Medlem
Skrivet av OtreS:

Tack för en fantastisk recension, vågade knappt drömma om en 4a!

Jag jar tyvärr inte lyckats hitta tid, men jag utesluter inte en Mac version. Måste bara få tag på en Mac så jag kan testa bygga på den när det lugnat ner sig lite.

Jan Lööf är topp 1 inspiration!

Snyggt jobbat, Oskar! Det ser helt magiskt ut! 😍


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Ska bli roligt att testa!

Spelutvecklare
Skrivet av Balunan:

Snyggt jobbat, Oskar! Det ser helt magiskt ut! 😍

Tack så mycket!

Skribent
Skrivet av OtreS:

Tack för en fantastisk recension, vågade knappt drömma om en 4a!

Jag jar tyvärr inte lyckats hitta tid, men jag utesluter inte en Mac version. Måste bara få tag på en Mac så jag kan testa bygga på den när det lugnat ner sig lite.

Jan Lööf är topp 1 inspiration!

Tack för ett bra spel! 😉 Väl värt en 4a i min bok! 🙌🏻

Uppskattar mystiken, har inte lyckats klura ut allt än men är på god väg!

Spelutvecklare
Skrivet av Jonas Vågström:

Tack för ett bra spel! 😉 Väl värt en 4a i min bok! 🙌🏻

Uppskattar mystiken, har inte lyckats klura ut allt än men är på god väg!

Tack igen!
Kul, ja det finns ju lite extra att klura ut ändå, några olika slut

Medlem

Estetiken i spelet är fantastisk! Alltför få spel vågar ta ut svängarna på den fronten, men du har lyckats. Ser fram emot att få lajva "Måndag hela veckan" i orten inom en snar framtid!

Medlem

Blir ett köp till Switch! Gillade skarpt den sunkiga Lööf estetiken och vad som ser ut att vara Majoras Mask tidspusslande.

Spelutvecklare
Skrivet av WonderBoy:

Estetiken i spelet är fantastisk! Alltför få spel vågar ta ut svängarna på den fronten, men du har lyckats. Ser fram emot att få lajva "Måndag hela veckan" i orten inom en snar framtid!

Skrivet av kveldulver:

Blir ett köp till Switch! Gillade skarpt den sunkiga Lööf estetiken och vad som ser ut att vara Majoras Mask tidspusslande.

Tack så jättemycket, kul att ni gillar stilen, inga kompromisser!
Yes, Majoras Mask var vad som triggade den ursprungliga idén

Medlem

Bara spelat några timmar men de tidsbaserade pusslen är underbara och älskar verkligen grafiken.

Medlem

Orten was the Case day 1 på Amazon Gaming? Det var vågat.

Hoppas ni fick bra betalt. Rekommenderas det att köras på svenska tro?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Spelutvecklare
Skrivet av Henkeror:

Bara spelat några timmar men de tidsbaserade pusslen är underbara och älskar verkligen grafiken.

Kul att höra, tack så mycket!

Skrivet av Maguz:

Orten was the Case day 1 på Amazon Gaming? Det var vågat.

Hoppas ni fick bra betalt. Rekommenderas det att köras på svenska tro?

Får troligtvis mer därifrån än på sales skulle jag tro... Och ja skulle säga att svenska är roligare eftersom det är mitt förstaspråk, så har kunnat lattja mer med orden där

Medlem

Vad härligt mysdeppigt det ser ut, som en lite trippigare metropia-kuliss tecknad av lööf. Där har du verkligen fått till det, snyggt. Kul att söderort, pre-gentrifierade lilla farsta, fått ta plats. Blir riktigt sugen på att spela!!

Spelutvecklare
Skrivet av Bro_ccoli:

Vad härligt mysdeppigt det ser ut, som en lite trippigare metropia-kuliss tecknad av lööf. Där har du verkligen fått till det, snyggt. Kul att söderort, pre-gentrifierade lilla farsta, fått ta plats. Blir riktigt sugen på att spela!!

Trippigare metropia kuliss tecknad av Lööf är bästa betyget, tack!
Javisst, trodde ju Lilla Farsta stängt för alltid, så det var tvunget att få en shoutout, classic hak ändå

Medlem

Gillade att spelet blir gradvis svårare. Det här är GOTY för mig baserat på dom spel jag hittills spelat.

Spelutvecklare
Skrivet av Henkeror:

Gillade att spelet blir gradvis svårare. Det här är GOTY för mig baserat på dom spel jag hittills spelat.

Du anar inte hur glad jag blir av att höra det, tusen tack!!

Ps. Min Discord listade precis ut alla olika slut, så om nån behöver hints så finns det där

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Inget Mac-stöd. Snörvel.

Svindyrt att utveckla till Mac. Förstår att det får vänta.

Kanske skall tipsa om att orten finns/fanns att hämta på Amazon gaming för dem som har prime. PoK! ☺️

Medlem

Började lira häromdagen, jäklar vilken mysig sunk-stämning det är i spelet. Verkar lovande! Väldigt kul med alla svenska fraser när man går runt o pratar med folk. Blir att lira mer i helgen! Ziggy är underbar

Spelutvecklare
Skrivet av Dreijer:

Inget Mac-stöd. Snörvel.

Kan meddela att spelet nu finns tillgängligt på Mac, via Steam!

Skrivet av Fatmajk:

Började lira häromdagen, jäklar vilken mysig sunk-stämning det är i spelet. Verkar lovande! Väldigt kul med alla svenska fraser när man går runt o pratar med folk. Blir att lira mer i helgen! Ziggy är underbar

Så kul att höra, tack! Hoppas spelet fortsatte vara njutbart

Medlem
Skrivet av OtreS:

Kan meddela att spelet nu finns tillgängligt på Mac, via Steam!

Så kul att höra, tack! Hoppas spelet fortsatte vara njutbart

Det gick snabbt! Grymt. Jag köper det direkt.

Medlem

Saknar lite att det inte går att spela med musen men annars är det här perfekt, ett riktigt kärleksprojekt. Påminner mig lite om Samorost när det först kom ut som flashspel. Estetiken är riktigt nailad.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar