Sonic Superstars

Robot
Sonic Superstars

Sonic-spelet vi alla väntat på?

#sonic-superstars


Medlem

Det blir absolut ett köp men frågan är när. 720 kr är ändå en del. Gillar Sega och den grafiska stilen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lauchen:

Det blir absolut ett köp men frågan är när. 720 kr är ändå en del.

Känner samma. Med Spider-man 2 och Super Mario Wonder inom räckhåll så får Sonic bli ett reaköp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känner samma. Med Spider-man 2 och Super Mario Wonder inom räckhåll så får Sonic bli ett reaköp

Ja det får vänta nu när Mario släpps, det känns också lite dyrt, det kostar mer än Mario Wonder.

Medlem

Älskar 2D Sonic.
Givet köp... När priset nått skäliga nivåer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Får se om jag kan hålla mig från ett köp för det ser riktigt kul ut.

It's not a lake, it's an ocean

Hade förväntat mig att spelet skulle ligga i brevlådan i dag, men icke. Står fortfarande som "skickat". Men det gör Super Mario Bros. Wonder också och det släpps ju först på fredag.

Nåväl, hinner ändå inte spela just nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Det blir absolut ett köp men frågan är när. 720 kr är ändå en del. Gillar Sega och den grafiska stilen.

Vadå 720? Kostar 599 både till Switch och PS5 på Webhallen. 569 på spelbutiken.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Vadå 720? Kostar 599 både till Switch och PS5 på Webhallen. 569 på spelbutiken.

Hmmm ja det är kanske inte helt rätt. Kollade Steam och såg att det kostade 59,99 EUR där och tog det ggr 12 vilket är ungefär den kurs jag får av min bank i dagsläget men ja inser att det nog är lite högt räknat, går att få tag på billigare. Kostar t ex 639 kr på Epic Store..

Medlem

Ser lockande ut, blir troligen ett köp vid någon form av REA.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Det här såg faktiskt ut att vara skoj. Det blir ett köp åt sonen i alla fall, som är ett mycket större fan av Sonic än jag av någon anledning, så får jag åtminstone prova eller spela tillsammans med honom. Super Mario Bros Wonder lockar för övrigt inte mig nämnvärt, men det kan bli ett köp åt sonen i det fallet med.

Medlem

Oförsvarligt snålt med polygoner stundom (2023 inte 03), men såg ju trevligt ut annars.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Hmmm ja det är kanske inte helt rätt. Kollade Steam och såg att det kostade 59,99 EUR där och tog det ggr 12 vilket är ungefär den kurs jag får av min bank i dagsläget men ja inser att det nog är lite högt räknat, går att få tag på billigare. Kostar t ex 639 kr på Epic Store..

Eller så köper du ett fysiskt exemplar, fraktfritt för 569 och ett snyggt alternativt vändbart omslag och ett spel som du kan sälja vidare sen😁
Digitalt är ju ren dynga i dessa fall.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Eller så köper du ett fysiskt exemplar, fraktfritt för 569 och ett snyggt alternativt vändbart omslag och ett spel som du kan sälja vidare sen😁
Digitalt är ju ren dynga i dessa fall.

Det var länge sen jag köpte ett fysiskt spel men det kanske är dags igen både billigare och snyggt att ha en i bokhyllan och så kan man ju som sagt sälja också. Värt att tänka på 😊spelar på pc och har ingen enhet för fysisk media min får kanske skaffa en usb-enhet eller dylikt.

Medlem

249kr hade varit rimligt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Håller med om att bonusbanorna är märkliga, jag blev lite besviken överlag och hade hoppats på en bättre "2D" comeback. Spelet laggar också på sina ställen på Nintendo Switch, det skulle behöva sig en patch-omgång eller två.

Medlem

Sonic Mania verkar vara bättre om man inte spelat det.

It's not a lake, it's an ocean

Det är utan tvekan ett trevligt Sonic-spel! Bossarna är många och ovanligt utmanande, vilket jag välkomnar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har kört ut det nu och det var en besvikelse.
Här finns många goda intentioner som hade kunnat utföras så mkt bättre. Banorna är båda många och omväxlande och nästan alla har bra gimmics som skiljer dem från varandra. Men de är på tok för långa, ofta upp emot 7-10 minuter och resultatet blir då tvärtom, att känslan snarare blir att saker upprepar sig. Det som en gång lockade mig till spelen var också den allmäna presentstionen av den fantasiska musiken och grafiken där Sonic-spelen verkligen låg i framkanten. Jag förväntar mig inte det av ett retro-influerat sonic spel idag men jag har har spelat många Sonic-spel med mycket bättre musik än detta. Den fyller sin funktion men är sällan minnesvärd.
Och som nån annan påtalade, här finns en del buggar men framför allt är det ganska fult. Har bara kört på switch men det ser bitvis ut som ett 3DS-spel med sina livlösa bakrunder och kantiga grafik.
Bonusbanorna i rymden känns också mest konstiga.

Mitt betyg landar nog på en sexa av 10 och det trista är att jag känner att det kunde ha blivit så mkt bättre.
Med kortare, mer koncentrerade banor, bättte soundtrack och en helt annan visuell stil så hade det kunnat bli väldigt mycket bättre. Nu känner jag att både Advance och Rush-seriwn till GBA och DS överlag är bättte 2D-spel för Sonic.
Sonic Manias grafikstil är i mitt tyckte att föredra framför detta också.

Medlem

Nästan klar med det nu och jag tycker det är kanon. Klart det bästa Sonic 2d-spelet hittills. Kul och väldigt varierande banor. Samtliga karaktärer har sina förmågor så det skillnad på vem du spelar som även om skillnaden inte är enorm så finns i alla fall viss variation. Gillar även specialförmågorna man får från Chaos emeralds, dom blir viktiga mot slutet av spelet. Lagom utmanade och betydligt svårare än tidigare spel, gillar särskilt twisten mot slutet av spelet. Multiplayer alternativen samt bonusbanorna lämnar dock lite att önska. Spelet är en solklar 4 av 5 för mig, bättre än både mina tidigare favoriter Sonic 3 and Knuckles och Sonic Mania i mitt tycke.

1
Skriv svar