Zelda: Tears of the Kingdom-regissören förklarar varför sheikah-tekniken är borta
Breath of the Wilds vapen, torn och fiender kan väl inte bara ha försvunnit?
#Breath-of-the-wild, #Tears-of-the-kingdom, #The-legend-of-zelda
Jag måste aäga att det är en usel förklaring.
Storyn mellan botw och totk hänger ihop på en väldigt tunn tråd.
Nej i det stora hela tycker jag att spelet är bra men det är ett av Nintendos "latare" zelda projekt.
Ger det 3/5
Nästan allt i Zelda går ju upp i rök, så inget konstigt. Monster, djur, träd, gräs, allt sånt bara försvinner ut i tomma intet
Jag måste aäga att det är en usel förklaring.
Storyn mellan botw och totk hänger ihop på en väldigt tunn tråd.
Nej i det stora hela tycker jag att spelet är bra men det är ett av Nintendos "latare" zelda projekt.
Ger det 3/5
Då ökar det i alla fall, förra gången gav du väl det 2/5, så om 3 månader är du uppe i 4/5, innan du slutligen når det korrekta betyget 5/5
Nästan allt i Zelda går ju upp i rök, så inget konstigt. Monster, djur, träd, gräs, allt sånt bara försvinner ut i tomma intet
Då ökar det i alla fall, förra gången gav du väl det 2/5, så om 3 månader är du uppe i 4/5, innan du slutligen når det korrekta betyget 5/5
Ja men då var jag döless på spelet.
Det kom bara sådär.
Nu med lite distans så ger jag det en poäng till
5/5 kommer jag nog aldrig tycka det är, för likt botw och för mycket samma.
Hade jag inte spelat botw och inte lessnat är det möjligt att det fått 5/5. Botw höll hela vägen imål.
Jag antar att Nintendo ville att nya spelet skulle kunna ses som fristående och därför tog bort nästan alla referenser till Botw. Det är lite synd, det hade varit roligt med lite mer kontinuitet. Det hade också varit roligt att slåss mot en del gamla fiender, kanske i ny tappning, eller återvända till något övergivet shrine, där kanske något nytt skulle hände. En fin detalj som jag uppskattade dock är att om du spelar på samma användare som förut och har kvar sparfilen så finns hästarna man hade i förra spelet kvar i stallen.
Jo, man såg likheter, men då var det ofta inget där när man kom dit. Hade önskat det var lite mer som likheterna mellan "Zelda A Link to the Past" och "A Link Between Worlds". Där fanns många små (och några stora) likheter, så det var både nytt och roligt att upptäcka lite gamla saker
Personligen fastnade jag inte alls mycket för Tears of the Kingdom, spelupplägget och grafiken var för lik förra spelet, och själva storyn och utforskandet var mycket tråkigare än Breath of the Wild. Med Breath of the Wild var allt nytt och häftig med detta upplägg, men Tears var som en halvtråkig upprepning och var inte alls lika intressant att upptäcka allt i, iaf enligt mig. Byggandet med fuse osv blev bara en "gimmick" till slut, som för mycket av spelet hängde på.
Jag hoppas de gör ett nytt, stort 2D Zelda härnäst, eller iaf en helt ny värld och helt nya mekaniker osv. Inget "Breath of the Wild 3", tack
Jag hoppas de gör ett nytt, stort 2D Zelda härnäst, eller iaf en helt ny värld och helt nya mekaniker osv. Inget "Breath of the Wild 3", tack
Håller med helt och hållet!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jo, man såg likheter, men då var det ofta inget där när man kom dit. Hade önskat det var lite mer som likheterna mellan "Zelda A Link to the Past" och "A Link Between Worlds". Där fanns många små (och några stora) likheter, så det var både nytt och roligt att upptäcka lite gamla saker
Personligen fastnade jag inte alls mycket för Tears of the Kingdom, spelupplägget och grafiken var för lik förra spelet, och själva storyn och utforskandet var mycket tråkigare än Breath of the Wild. Med Breath of the Wild var allt nytt och häftig med detta upplägg, men Tears var som en halvtråkig upprepning och var inte alls lika intressant att upptäcka allt i, iaf enligt mig. Byggandet med fuse osv blev bara en "gimmick" till slut, som för mycket av spelet hängde på.
Jag hoppas de gör ett nytt, stort 2D Zelda härnäst, eller iaf en helt ny värld och helt nya mekaniker osv. Inget "Breath of the Wild 3", tack
Håller med helt och hållet!
Samma här, tre snarlika spel i samma spelserie blir i regel alltid att det känns som spelserien börjar kännas enformig, står och stampar. Helt klart dags för nått nytt, och vore fantastiskt med ett 2D-Zelda med riktig AAA-budget och inte som ett mindre sidoprojekt. Vill dock inte ha svinful polygon-2D grafik som typ Link's Awekening-remaken. Vill ha handgjord ultradetaljerad pixelgrafik med moderna effekter, typ Zelda med Eastward-stuk.