RTS-spelet Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin har inget basbygge

Robot
RTS-spelet Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin har inget basbygge

Förhandstittar pekar mot en Dawn of War-liknande upplevelse.

#Frontier, #Realms-of-ruin, #Warhammer-age-of-sigmar


Medlem

Ser faktiskt intressant ut, verkar vilja sakta ner tempot lite för att tillhandahålla konsoller också.

Läste att ifall ens enheter engagerar i närstrid så tas all kontroll bort ifrån en, dom slåss tills enheten förlorar eller vinner, du kan inte klicka på annan plats för att be enheten springa dit, dom är låsta i närstrid, det ända du kan göra är använda färdigheter eller kalla reträt.

Kan vara vettigt att ta bort en viss mängd micro för att nå mer folk, kommer alltid ha SC2 som favorit men har ingenting alls emot att spela ett litet mer chill RTS. Striderna verkar dessutom hålla på en mycket längre tid, mindre minimap stress osv.

Ett RTS i Dawn of war 2 stil fast lite saktare och mer andrum för strategi kan nog vara intressant nu när man blir äldre.

Ser fram emot betan i helgen.

Medlem

För Dawn of War 3 var ju en riktigt höjdare... jag håller mig högst tveksam till ett spel som jämförs med den dyngan.

Medlem

Jag gick precis från att se fram emot spelet till att bli väldigt skeptisk.

Gällande Dawn Of War så finns det en tydlig korrelation mellan hur roligt spelet är och basbyggandet. Ju mindre basbyggande desto tråkigare spel.

Medlem

Hade verkligen velat se ett spel i stil med Dark Omen
Det är en av mina absoluta favoriter, vansinnigt roligt spel som på något sätt håller än idag

Medlem

Dawn of War 3… fy vilket kasst spel.
Var väldigt skeptisk redan från början till det här AoS spelet, blir bara ännu mer skeptisk nu när det jämförs med DoW 3.

Medlem

Ska det vara då j*vla svårt att ge oss ett basbyggar-RTS som DoW 1?

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hade verkligen velat se ett spel i stil med Dark Omen
Det är en av mina absoluta favoriter, vansinnigt roligt spel som på något sätt håller än idag

Jag instämmer till 100%. Ett fantastiskt spel med en bra story. Skulle vara kul att se något liknande med modern grafik.

Medlem

RTS utan basbygge blir sällan bra, tyckte Dawn of War 2 var en riktig nedgradering från ettan.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jag instämmer till 100%. Ett fantastiskt spel med en bra story. Skulle vara kul att se något liknande med modern grafik.

Närmaste man kommer (tyvärr) är de alldeles för få quest slagen i Total War: Warhammer serien. Dark Omen var helt jävla underbart för sin tid.


signatur

I drank what?

Medlem

Synd dom inte gjorde det mer som Dawn of War 1.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

1
Skriv svar