Armored Core VI: Fires of Rubicon

Robot
Armored Core VI: Fires of Rubicon

Från Elden Ring-monster till Robot Wars-lika mechs. FZ tar en första titt.

#armored-core-vi


Medlem

Verkar bli ballt och kul med ett FromSoftware spel som inte har ett excel spreadsheet som UI.

Testpilot

Ska bli riktigt kul med ett nytt mech spel har inte spelat de tidigare men är numera FromSoftware-frälst så blir kanon detta hoppas jag.

Medlem

Ser ut att ha en bra tyngd i striderna och ljudeffekterna var riktigt grymma.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av duchovny:

Verkar bli ballt och kul med ett FromSoftware spel som inte har ett excel spreadsheet som UI.

Det har ju inget UI alls. Nån vanemekanik inombords känner oro, men det är snyggt.


signatur
Medlem

En genuin fråga - vad är syftet med sådana här förhandstitter?

Hur skriver man förhandstitt i plural??????

OBS! Vill absolut inte verka otrevlig eller dryg - min fråga är genuin (den första frågan ).

Redaktör
Skrivet av stork1337:

En genuin fråga - vad är syftet med sådana här förhandstitter?

Hur skriver man förhandstitt i plural??????

OBS! Vill absolut inte verka otrevlig eller dryg - min fråga är genuin (den första frågan ).

Finns flera perspektiv:
- Läsarna får info om spelet (förhoppningsvis sånt de inte visste)
- Vi får förhoppningsvis nöjda läsare
- Spelmakarna skapar förhoppningsvis intresse för sina spel


signatur
Medlem
Skrivet av stork1337:

Hur skriver man förhandstitt i plural??????

Förhandstuttar

På tiden för ett ny Armored Core spel, när förra spelet i serien släpptes var de rätt okända som företag. Älskar alla deras moderna spel men ska ändå bli nice att spela nåt som inte är ett Soulsspel.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det har ju inget UI alls. Nån vanemekanik inombords känner oro, men det är snyggt.

Jag tänkte på UIt under "Assembly" där dom bytte vapen etc.

Medlem

Wow! Det såg verkligen ut som att det flöt på otroligt bra. Höga förväntningar, än så länge känns det som ett givet köp med tanke på att det har online PvP också.

Skribent
Skrivet av Bro Exotic:

Wow! Det såg verkligen ut som att det flöt på otroligt bra. Höga förväntningar, än så länge känns det som ett givet köp med tanke på att det har online PvP också.

De sa inget om online PvP. Jag vet faktiskt inte om det är med denna gång.

Edit. Det ska finnas med. Och fler detaljer om det kommer närmare release.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ser jäkla intressant ut, hoppas på en stabil PC-port.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag skulle föredra ett sockersöt mech action rpg med extremt mörk story från dom. Men man kan inte få allt.

Medlem

Ser satans bra ut! Gillar också att de dragit inspo från soulsborne med endast en svårighetsgrad, tuffa bossfighter osv!

Inaktiv

Urk vilka tråkiga miljöer. Ser inge kul ut alls.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Verkar bli ballt och kul med ett FromSoftware spel som inte har ett excel spreadsheet som UI.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det har ju inget UI alls. Nån vanemekanik inombords känner oro, men det är snyggt.

Jag vet inte om ni trollar nu, men där finns ett rätt så avancerat UI även i denna titeln även om det inte syns i trailers. In och kolla på VaatiVidyas genomgång där han själv ritar upp ungefär hur UI:t såg ut i presentation som han fick se.

Aldrig varit ett fan av Armored Core men efter att ha blivit en riktigt stor fanboy till FromSoft så ser jag fram emot att få dyka ner i detta, ser riktigt snappy och kul ut!

Skrivet av anon_331517:

Urk vilka tråkiga miljöer. Ser inge kul ut alls.

Jag tyckte de såg massiva och episka ut!

Medlem

Hmmm, tror inte det är något för mig men det tyckte jag å andra sidan om Dark Souls också men sen var man fast 😁

1
Skriv svar