Ny svart Xbox Series S med 1 TB lagring släpps i september

Robot
Ny svart Xbox Series S med 1 TB lagring släpps i september

There's a new lillasyskon in town!

#xbox-series, #xbox-series-s


Medlem

Om jag ser den för runt 3000kr innan årets slut så kan det nog bli ett köp. Kanske black friday eller något.

Medlem

Känns som felprioritering.
Series S borde fasas ut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den är snygg. Den svarta kommer nog att ta över den vita. Nu gäller det att få ner priset på både S och X.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns som felprioritering.
Series S borde fasas ut

S är perfekt, har 3 stycken i hushållet.

It's not a lake, it's an ocean

Black... is the new black. Hade ju varit fränt om de brutit av med lite vitt. Svartvit i stället för vitsvart.

Väntar fortfarande på en vit Series X, för övrigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

S är perfekt, har 3 stycken i hushållet.

Kan bara hålla med, bra storlek, snabb SSD, bra prestanda, mer än tillräckligt för 1080P. Kör även med Series X och PS5 hemma men är ärligt mest imponerad av lilla S även fast jag i vardagsrummet kör Series X, dock så spelar jag nog mest i sovrummet på en Series S.

För dyr kan jag docka tycka den här är.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

S är perfekt, har 3 stycken i hushållet.

Personligen så tycker jag att ni som nöjer er med low end gaming kan köra på Xcloud lösningen ist.
Så hade inte potatis konsolen vbehövt hålla nere hela generationen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Personligen så tycker jag att ni som nöjer er med low end gaming kan köra på Xcloud lösningen ist.
Så hade inte potatis konsolen vbehövt hålla nere hela generationen.

Folk kan väl spela exakt det vad de vill?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Folk kan väl spela exakt det vad de vill?

Ja, men vad jag menade var att ist för att göra en potatiskonsol så kunde MS gjort serie x och dom som nöjer sig med "billigare" både pris och kvalitet kan köra xcloud.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tråkigt att prislappen höjdes. Hade varit ett bra drag av Microsoft att släppa en 1 TB-modell av Series S för samma pris, men för det här priset så kan man ju lika gärna skaffa Series X.

Medlem

Det är inte Series S:en som håller tillbaka generationen. Det är något helt annat.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Ja, men vad jag menade var att ist för att göra en potatiskonsol så kunde MS gjort serie x och dom som nöjer sig med "billigare" både pris och kvalitet kan köra xcloud.

Syftet var ju att ha en low entry-konsol. Det såg ut som en rätt bra idé där och då, ett sätt att kontra Sony vars PS5 var betydligt dyrare. När Series X var svår att få tag i sålde Series S av allt att döma ganska bra. Nu är det väl mer tveksamt om Series S gör så mycket gott.

Series S kommer fortfarande vara en stabilare upplevelse än att köra via Xcloud, så jag förstår att vissa attraheras av den.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Syftet var ju att ha en low entry-konsol. Det såg ut som en rätt bra idé där och då, ett sätt att kontra Sony vars PS5 var betydligt dyrare. När Series X var svår att få tag i sålde Series S av allt att döma ganska bra. Nu är det väl mer tveksamt om Series S gör så mycket gott.

Series S kommer fortfarande vara en stabilare upplevelse än att köra via Xcloud, så jag förstår att vissa attraheras av den.

Ja bra då kanske inte idag, därför jag tycker det borde fasas ut ist för att komma nya S varianter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gill:

Kan bara hålla med, bra storlek, snabb SSD, bra prestanda, mer än tillräckligt för 1080P. Kör även med Series X och PS5 hemma men är ärligt mest imponerad av lilla S även fast jag i vardagsrummet kör Series X, dock så spelar jag nog mest i sovrummet på en Series S.

För dyr kan jag docka tycka den här är.

Ja nya priset är för dyrt, köpte mina för närmare 3k styck.

Medlem

Den kostar 4795 kr nu i Xbox-store

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja bra då kanske inte idag, därför jag tycker det borde fasas ut ist för att komma nya S varianter

Den är ju lite som one s/ps4 slim blev efter one x samt ps4 PRO kom, folk såg priset på den billiga varianten och började fundera på köp. Sen hoppades Sony/ms att man vid köptillfället skulle ta den dyrare varianten för det bara var 1500kr extra.
Uppselling tror jag det kallas på engelska.

Tror series s kommer vara kvar hela generationen alternativt ersättas om det släpps någon uppdatering mitt i generationen motsvarande det vi såg under one generationen.

Redaktör
Skrivet av legendofkarl:

Ja nya priset är för dyrt, köpte mina för närmare 3k styck.

MS tar avsevärt mer än andra butiker för vita S så förhoppningsvis landar den nya en bit under 4 000 kr.


signatur
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är inte Series S:en som håller tillbaka generationen. Det är något helt annat.

Dom som tar besluten på MS xbox avdelning? phil spencer?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite besviken över prisskillnaden. Utan att kunna ett skit om branschen eller kostnaden för teknik så hade en större hårddisk med samma pris känts bättre. Jag spelar på Series X men önskar ändå att S uppgraderas.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom som tar besluten på MS xbox avdelning? phil spencer?

Samma teknik sitter i den. Lite mindre bara. Det är en helt annan sak som håller tillbaka generationen. Eller 2 saker. Den ena är utvecklare som inte tar tillvara tekniken. Den andra... Ohhh ska jag verkligen säga det. Nää jag håller nog på det. Tror de flesta vet ändå.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Samma teknik sitter i den. Lite mindre bara. Det är en helt annan sak som håller tillbaka generationen. Eller 2 saker. Den ena är utvecklare som inte tar tillvara tekniken. Den andra... Ohhh ska jag verkligen säga det. Nää jag håller nog på det. Tror de flesta vet ändå.

Sluta svamla och säg ist vad som håller tillbaka generationen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gill:

Kan bara hålla med, bra storlek, snabb SSD, bra prestanda, mer än tillräckligt för 1080P. Kör även med Series X och PS5 hemma men är ärligt mest imponerad av lilla S även fast jag i vardagsrummet kör Series X, dock så spelar jag nog mest i sovrummet på en Series S.

För dyr kan jag docka tycka den här är.

Japp, köpte min för 2 900 och det var ett väldigt bra köp. Den känns lagom, funkar kanon och enkel att ta med sig på resor.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, men vad jag menade var att ist för att göra en potatiskonsol så kunde MS gjort serie x och dom som nöjer sig med "billigare" både pris och kvalitet kan köra xcloud.

De som kör med S konsolerna kan dock fortfarande köra xcloud.
Nu såg jag att 2022:s modeller av Samsung tvs har xcloud app i tvn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

De som kör med S konsolerna kan dock fortfarande köra xcloud.
Nu såg jag att 2022:s modeller av Samsung tvs har xcloud app i tvn.

Ja man kan köra xcloud på det mesta, det var inte poängen med det hela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Samma teknik sitter i den. Lite mindre bara. Det är en helt annan sak som håller tillbaka generationen. Eller 2 saker. Den ena är utvecklare som inte tar tillvara tekniken. Den andra... Ohhh ska jag verkligen säga det. Nää jag håller nog på det. Tror de flesta vet ändå.

Jag gissar att du kommer med en kommentar som att, för att Xbox är bajs och Playstation är bäst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja man kan köra xcloud på det mesta, det var inte poängen med det hela

Jag kan dock inte förstå, om nu series S är anledningen till 30fps, varför inte ett läge för series X?
Jag menar, Sony har ju ett ps4 mode och ett ps5 mode. Borde väl inte vara omöjligt att göra något liknande här?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag kan dock inte förstå, om nu series S är anledningen till 30fps, varför inte ett läge för series X?
Jag menar, Sony har ju ett ps4 mode och ett ps5 mode. Borde väl inte vara omöjligt att göra något liknande här?

Cross-gen tänket tror jag är än mer hämmande.
Det borde man fasta ut också för länge sen. Allt beror förmodligen på hur världsläget var, det var helt enkelt svårt att få fram hårdvaran.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar