Star Wars Jedi-spelen hade kunnat handla om prisjägare istället för jedi

Robot
Star Wars Jedi-spelen hade kunnat handla om prisjägare istället för jedi

Lucasarts tvekade att ge Respawn tillgång till sin "heliga graal".

#Respawn-entertainment, #Star-wars-jedi-fallen-order, #Star-wars-jedi-survivor


Medlem

Star Wars spel jag vill ha;

Remake - På Jedi Knight spelen med Kyle Katarn

Remake - På Knights of the Old Republic

RPG/Action - Knights of the Old Republic 3

FPS - Som en soldat, exempelvis en Stormtrooper

Action/Äventyr - Story om en prisjägare

CRPG - Top down view CRPG i en skitig Star Wars värld där du kontroller upp till 4 följare

Online ”MMO” - En looter shooter liknande Destiny eller Divison

Riktigt MMO - Star Wars Galaxies 2? En nästan helt spelarstyrd värld med flera planeter. Alltså inget theme park ala WoW

RTS - Ett nytt bra strategispel med både rymd och på marken strider

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Star Wars spel jag vill ha;

Remake - På Jedi Knight spelen med Kyle Katarn

Remake - På Knights of the Old Republic

RPG/Action - Knights of the Old Republic 3

FPS - Som en soldat, exempelvis en Stormtrooper

Action/Äventyr - Story om en prisjägare

CRPG - Top down view CRPG i en skitig Star Wars värld där du kontroller upp till 4 följare

Online ”MMO” - En looter shooter liknande Destiny eller Divison

Riktigt MMO - Star Wars Galaxies 2? En nästan helt spelarstyrd värld med flera planeter. Alltså inget theme park ala WoW

RTS - Ett nytt bra strategispel med både rymd och på marken strider

Dessa idéer är vad vi Star Wars-fans vill ha. Destiny i Star Wars världen låter som dröm.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Star Wars spel jag vill ha;

Remake - På Jedi Knight spelen med Kyle Katarn

Remake - På Knights of the Old Republic

RPG/Action - Knights of the Old Republic 3

FPS - Som en soldat, exempelvis en Stormtrooper

Action/Äventyr - Story om en prisjägare

CRPG - Top down view CRPG i en skitig Star Wars värld där du kontroller upp till 4 följare

Online ”MMO” - En looter shooter liknande Destiny eller Divison

Riktigt MMO - Star Wars Galaxies 2? En nästan helt spelarstyrd värld med flera planeter. Alltså inget theme park ala WoW

RTS - Ett nytt bra strategispel med både rymd och på marken strider

KoToR 3 hade varit guld! Hade gärna sett remakes på Jedi Knight serien också, speciellt Jedi Academy.

Sen vill jag också ha 1313 Såg ut som en väldigt intressant idé!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Riktigt MMO - Star Wars Galaxies 2? En nästan helt spelarstyrd värld med flera planeter. Alltså inget theme park ala WoW

Jag hade gett mitt högra ben för ett SWG2 ..

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Online ”MMO” - En looter shooter liknande Destiny eller Divison

Massive har ju ett Star Wars spel under utveckling. Blir förmodligen likt The Division även om vi inte fått mycket information ännu.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag vill gärna ha ett nytt X-Wing ellet Tie-Fighter med fokus på en bra kampanj.
Squadrons var inte riktigt samma sak.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Det borde vara tvärtom istället, LucasArts borde krypa på knäna och be Respawn jobba med deras IP efter alla mediokraspel de slängt ut genom åren. SW är inte guld bara för att det är SW. Det var synd att George Lucas sålde sitt livsverk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte EA rättigheterna till att göra Star Wars spel? Har något svagt minne om att det avtalet skulle gå ut. Men det kanske bara förnyades?

Så länge EA har detta lär vi inte få så mycket bra Star Wars spel. EA vill ju inte skapa spel.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Har inte EA rättigheterna till att göra Star Wars spel? Har något svagt minne om att det avtalet skulle gå ut. Men det kanske bara förnyades?

Så länge EA har detta lär vi inte få så mycket bra Star Wars spel. EA vill ju inte skapa spel.

Ubisoft gör ett Star Wars spel så tror att rättigheterna inte är exklusiva längre, vilket hade varit fantastikt isåfall.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Har inte EA rättigheterna till att göra Star Wars spel? Har något svagt minne om att det avtalet skulle gå ut. Men det kanske bara förnyades?

Så länge EA har detta lär vi inte få så mycket bra Star Wars spel. EA vill ju inte skapa spel.

Skrivet av NizzeG:

Ubisoft gör ett Star Wars spel så tror att rättigheterna inte är exklusiva längre, vilket hade varit fantastikt isåfall.

EA fick (köpte?) en 10 års exklusivitet på Star Wars licensen fr.o.m. 2012 när Disney köpte Star Wars, så den exklusiviteten har gått ut.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Har inte EA rättigheterna till att göra Star Wars spel? Har något svagt minne om att det avtalet skulle gå ut. Men det kanske bara förnyades?

Så länge EA har detta lär vi inte få så mycket bra Star Wars spel. EA vill ju inte skapa spel.

Skrivet av NizzeG:

Ubisoft gör ett Star Wars spel så tror att rättigheterna inte är exklusiva längre, vilket hade varit fantastikt isåfall.

Skrivet av RaXha:

EA fick (köpte?) en 10 års exklusivitet på Star Wars licensen fr.o.m. 2012 när Disney köpte Star Wars, så den exklusiviteten har gått ut.

Precis! Och efter att det gick ut valde Lucasart att inte ge ut fler exklusiva licenser, så det ät anledningen till att vi har så pass många Star Wars-spel från olika studior på ingång.

Medlem
Skrivet av Kingpin Crazy:

Precis! Och efter att det gick ut valde Lucasart att inte ge ut fler exklusiva licenser, så det ät anledningen till att vi har så pass många Star Wars-spel från olika studior på ingång.

Ah det är sant. Jag vet ju om detta egentligen. Trög hjärna när jag skrev

Medlem
Skrivet av Zensu:

KoToR 3 hade varit guld! Hade gärna sett remakes på Jedi Knight serien också, speciellt Jedi Academy.

Sen vill jag också ha 1313 Såg ut som en väldigt intressant idé!

Varför det lades ner enligt Screenrant: "After being announced with a cinematic gameplay trailer, Star Wars 1313 was unceremoniously cancelled in 2013. Disney's purchase of Lucasfilm reportedly led to the project being put on hold, and later on most of LucasArts' game development staff was laid off."

https://www.youtube.com/watch?v=J_1_Nvn7DPM

Håller med, JK2 är nog det Star Wars spelet jag har spelat igenom mest gånger av alla. Gillade inte Academy lika mycket. KOTOR 3 hade varit helt underbart också. KOTOR 2 hade bäst gameplay men 1a spelets story var så otroligt bra. Jag hoppas remaken av 1an blir av nu när dom flyttade över utvecklingen till en annan studio och allt det där. Men det är nog många år bort hur som helst.

Medlem
Skrivet av alias:

Massive har ju ett Star Wars spel under utveckling. Blir förmodligen likt The Division även om vi inte fått mycket information ännu.

Oj vad coolt! Det ser jag mycket fram emot 😀, låter som ett väldigt spännande concept, tack för att du delade informationen!

1
Skriv svar