Playstation Plus berikas med Far Cry, Mortal Shell och mycket mer

Robot
Playstation Plus berikas med Far Cry, Mortal Shell och mycket mer

Men bara för Extra- och Premium-prenumeranter.

#Playstation-plus, #nyhetstips


Medlem

Ge mig Dino Crisis och Resident Evil 3: Nemesis

Medlem

Spelar igenom Like a dragon nu, helt fantastiskt spel faktiskt. Lite nyfiken på Judgement också, men vet inte riktigt om jag hinner med det.
Mortal Shell har 76 på Meta, så det kanske är intressant det med.
Lite tråkigt att inte Far Cry 5/new dawn verkar ha fått en PS5 patch, vet inte om jag pallar med det i 30FPS.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spelar igenom Like a dragon nu, helt fantastiskt spel faktiskt. Lite nyfiken på Judgement också, men vet inte riktigt om jag hinner med det.
Mortal Shell har 76 på Meta, så det kanske är intressant det med.
Lite tråkigt att inte Far Cry 5/new dawn verkar ha fått en PS5 patch, vet inte om jag pallar med det i 30FPS.

Like a Dragon är jättekul. Bland dom knäppaste fienderna jag sett i ett spel

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Like a Dragon är jättekul. Bland dom knäppaste fienderna jag sett i ett spel

Jo, de har fått till det riktigt bra. Vart rekommenderad av en kompis och har också sett flera som sagt att det är bra, men hade ändå svårt att tro att det är så bra som det är, väldigt positivt överraskad.
Kommer nog ta platinum, ifall man inte behöver spela om hela spelet eller något liknande.

Tänkte hoppa på Deathloop efter det, man vet ju aldrig när det försvinner, så lika bra att passa på. Det är ju inte så långt heller.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite tråkigt att inte Far Cry 5/new dawn verkar ha fått en PS5 patch, vet inte om jag pallar med det i 30FPS.

Blev sugen på Far Cry men intresset svalnade ganska fort efter din kommentar. Galet vad fort man vant sig vid högre framerate ändå. Middle Earth-spelen har jag också varit sugen på ett tag men där finns väl en patch?

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Biomutant, Mass Effect 1, Far Cry - New Dawn, Judgment, Yakuza 6: The Song of Life, The Pedestrian, Evil Genius 2, Gigantosaurus The Game (älskar i stort sett alla 3d plattformsspel), Ridge Racer 2, Worms Wmd och Oddworld: Abe’s Exoddus hamnar i alla fall på min "prenumerationsbacklogg" ur denna månads Plus.

För mycket spel.....svar ja.

FOMO ångest, backloggen är lång nu.
Extra jobbigt när man vill ta allt i spel som man gillar också.
Har redan typ lagt upp vilken ordning jag ska spela framöver, men det finns mycket mer som jag skulle vilja hinna med egentligen.

Like a dragon(nu)-Deathloop-Cyberpunk-The messenger-Blasphemous-Immortals Fenyx Rising-Celeste-Death Stranding.

Sedan blir det PSVR2 i Februari och det finns flera andra titlar man vill hinna med.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Blev sugen på Far Cry men intresset svalnade ganska fort efter din kommentar. Galet vad fort man vant sig vid högre framerate ändå. Middle Earth-spelen har jag också varit sugen på ett tag men där finns väl en patch?

Ser mörkt ut tyvärr :/
Ja spelade Shadow of Mordor på PC för länge sedan, men hoppade aldrig på Shadow of War.
Tror att Shadow of War hade MTX problem, vet inte om de löste det senare på grund av kritiken.

https://www.backwards-compatible.com/games/middle-earth-shado...

Medlem

Om jag inte minns helt galet så har många av dessa spel varit på ps now tidigare (eller om de varit som månadsspel).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, de har fått till det riktigt bra. Vart rekommenderad av en kompis och har också sett flera som sagt att det är bra, men hade ändå svårt att tro att det är så bra som det är, väldigt positivt överraskad.
Kommer nog ta platinum, ifall man inte behöver spela om hela spelet eller något liknande.

Tänkte hoppa på Deathloop efter det, man vet ju aldrig när det försvinner, så lika bra att passa på. Det är ju inte så långt heller.

Deathloop har jag, och det är väldigt eget. Lite svårt (jag är rätt så kass) men har snygg design och är intressant.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser mörkt ut tyvärr :/
Ja spelade Shadow of Mordor på PC för länge sedan, men hoppade aldrig på Shadow of War.
Tror att Shadow of War hade MTX problem, vet inte om de löste det senare på grund av kritiken.

https://www.backwards-compatible.com/games/middle-earth-shado...

Ok. Aja det blir nog ändå att grotta ner sig i The Witcher 3 nu igen när min gamla sparfil äntligen fungerade igen <3.

Medlem

Nu när man är bortskämd med 60 fps så faller spel med 30 bort. Med något undantag, slöa strategispel exempelvis.

Då blir man lite ledsen i ögat av att bra spel som Shadow of Mordor och Far Cry 5 finns tillgängliga men är ospelbara. Hade gärna kört om båda annars.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag känner allt mer att man måste vara en allätare för att ha glädje av prenumerationsservice som PS Plus och Gamepass.

Jag bryr mig inte om 95% av de där spelen. Visst är flera säkert halvkul men aldrig att jag skulle ha tid med att lägga tid på dem när man redan har tiotals ospelade spel som passar just mig och som jag har köpt.

Säg att jag gillar RPGs, roguelikes, basbyggare, survival och strategispel. Vad har jag då för nytta av en tjänst som ger en massa actionspel, barnspel och shooters?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Säg att jag gillar RPGs, roguelikes, basbyggare, survival och strategispel. Vad har jag då för nytta av en tjänst som ger en massa actionspel, barnspel och shooters?

Nu finns det väl gott om spel från dessa genrer i PS Plus Extra även om det kanske inte dyker upp nya varje månad.

Man måste nog titta lite långsiktigt på dessa tjänster (ett år eller så). Vissa månader kanske det inte är något nytt som lockar och ibland kanske det är 5-10 spel som är intressanta.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Shadow of War och Adventure Time och Heavenly Sword. Så inte så många. Kanske även Pillars of Eternity II, men rätt säker på att det var 1:an som fanns uppe där innan. Många spel är dock kvar från Now till Plus.

Mortal shell är jag dock säker på att det varit uppe innan.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Säg att jag gillar RPGs, roguelikes, basbyggare, survival och strategispel. Vad har jag då för nytta av en tjänst som ger en massa actionspel, barnspel och shooters?

Där finns spel från alla genrer, även samtliga som du radar upp i första meningen.

Tanken är att tjänsten ska vara bred och tilltala så många som möjligt. Personligen så uppskattar jag att få tillgång till spel jag aldrig hade köpt annars då det öppnar upp möjligheten att få smaka på för mig främmande genrer. Många gånger har det lett till upplevelser som jag är väldigt tacksam för.

Gillar man inte detta så är ju lösningen enkel. Bara att sluta prenumerera?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Aldrig på Now eller i Plus Game Catalog.

Men basic versionen på PS4 var ett av "få ett par spel för att du betalar för multiplayer" en månad i fjol.

Det var väl en del av gamla PS Plus, men det kanske var det som du menade?
PS5 versionen var väl inte inkluderad då, eller något liknande.

Like a dragon fanns på månadens spel PS Plus för några månader sedan också.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja som jag skrev har PS4 versionen varit till givs där, bland dom månads-baserade spelen a'la "Games with Gold". Oddworld: Soulstorm, Bugsnax med mera är andra exempel på spel som varit vanliga Plus spel, och nu ligger i Plus Game Catalog också. Men vad tänker du? Att dessa spelen inte ska kunna ligga i nått större prenumerationsbibliotek för att några nån gång under en kort fyra veckors period fick claima en limiterad licens på just de? Det skiter väl alla andra i. Prenumerations-bibliotek handlar bara om att ösa på med fler och fler titlar - och du kan nog förvänta dig att många om inte de flesta spel kommer hamna där nån gång.

Känns som att det är något som saknas från PS Plus, det ger inte lika mycket mervärde för de som varit trogna kunder över lång tid och/eller köper spel ganska tidigt.
Är PS Plus premium mest PS Now fast med PS5 spel inkluderat samt ett fåtal egna titlar också?

Kanske borde premium varit dyrare och ebjudit en tjänst som är lite mer premium för de som är lite mer hardcore?

Hade gärna sett en tier eller att dem kommer släppa mer spel för PSVR2 i vår också, behövet inte vara så billig heller för egen del.

Hade gärna sett att Bravia core eller något liknande skulle kunnat bakas in i någon tier eller tillägg också.

Önskemål alltså
-premium spel packet
-PSVR2 tillägstjänst
-Bravia core tillägg.

Någon hundring extra för varje tillägg som man väljer kanske? Runt 4-500Kr för allt borde ju tillföra mycket för Sony.

Medlem

För de som vill se vilka spel som ingår på olika nivåer så är denna sajt ganska användbar.

https://psnowguide.com/

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Aldrig på Now eller i Plus Game Catalog.

Men basic versionen på PS4 var ett av "få ett par spel för att du betalar för multiplayer" en månad i fjol.

Ah, så detta mortal är alltså en veriaion uppdaterad för ps5. Det är ju dock fortfarande samma spel, men visst bra för de som missat det innan.

Skrivet av Fearnox:

Känns som att det är något som saknas från PS Plus, det ger inte lika mycket mervärde för de som varit trogna kunder över lång tid och/eller köper spel ganska tidigt.
Är PS Plus premium mest PS Now fast med PS5 spel inkluderat samt ett fåtal egna titlar också?

Kanske borde premium varit dyrare och ebjudit en tjänst som är lite mer premium för de som är lite mer hardcore?

Hade gärna sett en tier eller att dem kommer släppa mer spel för PSVR2 i vår också, behövet inte vara så billig heller för egen del.

Hade gärna sett att Bravia core eller något liknande skulle kunnat bakas in i någon tier eller tillägg också.

Önskemål alltså
-premium spel packet
-PSVR2 tillägstjänst
-Bravia core tillägg.

Någon hundring extra för varje tillägg som man väljer kanske? Runt 4-500Kr för allt borde ju tillföra mycket för Sony.

Det är lätt att direkt titta på GP och då tänka att oj vilken skillnad... det man måste ha i åtanke är att GP har ett par års försprång och det kommer ta sin tid för PS att bygga upp en grund och komma till ett bra läge.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ah, så detta mortal är alltså en veriaion uppdaterad för ps5. Det är ju dock fortfarande samma spel, men visst bra för de som missat det innan.

Det är lätt att direkt titta på GP och då tänka att oj vilken skillnad... det man måste ha i åtanke är att GP har ett par års försprång och det kommer ta sin tid för PS att bygga upp en grund och komma till ett bra läge.

Jo precis, det handlar förmodligen om att det tar lite tid att stabilisera tjänsten.
Hoppas att vi får mer VR och att Premium inte bara betyder bakåtkompatibilitet och demos framöver.

1
Skriv svar