Snabbkollen – Vem ska utveckla Fallout 5?

Robot
Snabbkollen – Vem ska utveckla Fallout 5?
Medlem
Medlem

Femman? Bethesda
Men ett Obsidian utvecklat INNAN femman? Ja, tack.

Bubblare: Larian. Gör ett turbaserat Fallout 5 likvärdigt Baldurs Gate 3.

Releasehästryttare
Medlem

Obsidian är inte samma företag som de var när de släppte alla sina hits, så jag skulle nog föredra någon annan bubblare i detta fall.

Medlem

Avvaktar tills avowed är släppt så vi får en känsla för hur Obsidian mår nu för tiden. Men om de är i form så får de gärna hjälpa till. Jag skulle gärna se ett tätt samarbete med Bethesda i så fall.

Medlem

Tyvärr är väl dagens Obsidian inget självklart val numera. Deras senaste titlar har inte varit något exceptionellt. Får se hur det blir med Avowed men jag förväntar mig inget RPG mästerverk direkt.

Största chansen att se ett Fallout 5 som kan bli något utöver det vanliga, är nog om man ger det till en helt ny studio. Bäst alternativ idag är troligtvis Warhorse Studios.

Medlem

Bethesda får gärna göra femman, innan dess får gärna obsidian/någon annan göra ett mellanspel i form av NV2 eller något annat intressant i Fallout.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Fredede:

Obsidian är inte samma företag som de var när de släppte alla sina hits, så jag skulle nog föredra någon annan bubblare i detta fall.

Pillars of Eternity 2015 och The Outer Worlds 2019 har ju lite annat att säga. Får se hur Avowed blir


signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Det enda jag vill att Bethesda ser till förblir är mod-support, och även det får gärna utvecklas mer.

Medlem
Skrivet av Flamso:

Pillars of Eternity 2015 och The Outer Worlds 2019 har ju lite annat att säga. Får se hur Avowed blir

Outer worlds må vara lite halv b men dialogerna och vissa karaktärerna krossar FO4 beiga mellanmjölks misär.

Dock så blev den öppna världen ganska tråkig och själva skjutdelen känndes förlegad där hade det kunnat lyfts rejält.

Så jag tror med att de fortfarande kan men lite översyn hade nog hjälpt.

Quake-konnässsör

Kom igen Bethesda, make another flop !

Medlem

Efter att ha sett serien så blev jag för första gången sugen på att spela Fallout. Blev Fallout 4 men så visade sig att spelet blir helknäppt om man inte med 60fps låst.. Hoppas innerligt att framtida spel i serien klarar av upplåst fps.

Medlem

Blizzard


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Röstade på Obsidian, men tror även InXile hade kunnat göra ett grymt jobb.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Flamso:

Pillars of Eternity 2015 och The Outer Worlds 2019 har ju lite annat att säga. Får se hur Avowed blir

Vet inte om du menar att de två spelen är bra eller dåliga, men jag skulle säga att det är med dem som Obsidian tappade formen. Högst mediokra spel.

Medlem

Det verkar som det av misstag har smygit sig med ALTERNATIV i omröstningen.

Medlem

Jag tycker att Obsidian är ganska överskattade och särskilt NV, som i princip alla prisar till skyarna trots att det har fått näst sämst betyg i hela serien. Hade gärna sett någon annan göra ett nytt Fallout, men har inga bra förslag på vem som skulle göra det.

Skrivet av Rymdhund:

Efter att ha sett serien så blev jag för första gången sugen på att spela Fallout. Blev Fallout 4 men så visade sig att spelet blir helknäppt om man inte med 60fps låst.. Hoppas innerligt att framtida spel i serien klarar av upplåst fps.

https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/44798


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Medlem

microsoft, xbox exklusivt


signatur

//monster

Medlem

Så länge det inte är Bethesda så är jag glad.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Vet inte om du menar att de två spelen är bra eller dåliga, men jag skulle säga att det är med dem som Obsidian tappade formen. Högst mediokra spel.

Pillars är sjukt bra ur ett rollspelsperspektiv, författarskapet är riktigt vasst. Pillars 2 är ännu bättre på alla plan. Den enda nackdelen är att stridssystemet inte är jättekul. Det är toppexempel på varför Obsidian är bra. Om du anser att det är där Obsidian tappade formen så bör det rimligtvis inte finnas något av deras spel som du lär tycka om.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Utan att blinka säger jag larian.

Medlem

Obsidian världens mest översättade spel studio dom ska hålla tassarna borta från Fallout. Skulle vara intressant om Fallout 5 utvecklas av någon annan. Kan säkert vara bra för spelserien också. Bethesda bör lägga krut på Starfield och Elders Scrolls.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag tycker att Obsidian är ganska överskattade och särskilt NV, som i princip alla prisar till skyarna trots att det har fått näst sämst betyg i hela serien. Hade gärna sett någon annan göra ett nytt Fallout, men har inga bra förslag på vem som skulle göra det.

https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/44798

Då får jag fixa spelet igen, tack!

Medlem

Spelar det någon roll nu? Jag hoppas bara på att alla Microsoft/Xbox ägda företag gör bättre och fler spel i högre takt än tidigare. Många av spelen som Xbox skriver som sina just nu är ju igentligen inte deras spel. Utan spel som redan var på g innan dom olika företagen blev uppköpta.

Medlem

Lämna över det till en koreansk eller europeisk utvecklare. Kasta pengar på dem och gefan i att blanda in modern amrikansk politik eller DEI.
Larian hade kunnat göra ett bra jobb om man gick tillbaka till den Fallout 1&2 stilen.

CD Project Red hade nog kunnat göra det bra.
Owlcat och Hairbrained schematics andra intressanta studios

Medlem

Vad heter utvecklarna till Dave the Diver? Där har vi guldkornet som skall få förvalta hela Fallout-universumet.

Medlem

Absolut inte Larian, vi behöver inte en till D:OS2-klon.

Obsidian OM de får bra med resurser och ledning till att få ihop något färdigt för en gångs skull. Bethesda och buggar i all ära, men Obsidian kommer inte långt efter när det gäller trasighet ibland. Och en del av deras projekt blir spretiga och/eller överambitiösa.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av gusnan:

Ja, dom enda som fattar Fallout idag,

12
Skriv svar