Starfield-expansionen Shattered Space släpps i höst

Robot
Starfield-expansionen Shattered Space släpps i höst

Och en stor uppdatering med bland annat stadskartor kommer snart.

#Bethesda, #Starfield, #starfield-shattered-space


Medlem

Positivt med content till spelet. Men efter allt som varit så är jag högst tveksam till att det kommer vara annat än en extra sido story arc och thats it.

Men jag blir gärna positivt överraskad. Kanske kan Starfield göra en comeback likt Cyberpunk och släppas som ett mer färdigt spel några år efter "release"?

Medlem

Låter bra - bara de inte tar överpris då dvs


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hösten är räddad

Medlem

Borde kanske kunna bli värt att spela vilket år som helst. Det kändes otroligt själlöst i höstas, och vad det verkar finns det varken mods eller patchar släppta som råder bot på den känslan. Rejält frustrerande buggar (woo, Bethesda) och copy-pastat innehåll in absurdum gjorde det verkligen till en extremt mellanmjölkig känsla att spela.

Men möjligheten att det gör en No Man's Sky och faktiskt bättrar sig över tid finns nog där.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Stadskartor bryr jag mig inte om.
Har aldrig använt mig av dem i något BGS spel, ge mig flera bygg-alternativ i skeppsbyggaren istället

Medlem

Nötte spelet hårt vid release har alla achievements osv, men största besvikelsen var nog new game + loopen, tror jag slutade runt NG+10 var ju bara samma sak om och om igen, och fanns noll anledning att stanna upp och spela spelet då man vart given helt OP gear gratis bara för att initiera NG+. Var intressant med vad som sker under NG+ men känndes aldrig mer än en rolig liten gimmick som inte hade påverkan på gameplay. Var coolt att ha sig själv som companion dock.

Skulle gärna vilja se lite mer arbete på NG+, kanske introducera modifiers och större förändringar i världen. ge mig en anledning att stanna i den loopen en längre tid.

Medlem

Mitt GOTY 2023 blev i själva verket årtiondets största besvikelse.


signatur

Memento Mori

Medlem

Vill inte vara sån men satan vad jag stör mig på kinda funny.. subben försvann direkt när Colin sluta

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Borde kanske kunna bli värt att spela vilket år som helst. Det kändes otroligt själlöst i höstas, och vad det verkar finns det varken mods eller patchar släppta som råder bot på den känslan. Rejält frustrerande buggar (woo, Bethesda) och copy-pastat innehåll in absurdum gjorde det verkligen till en extremt mellanmjölkig känsla att spela.

Men möjligheten att det gör en No Man's Sky och faktiskt bättrar sig över tid finns nog där.

Hade nog rätt så tur men stötte inte alls på många buggar och inget som var spelförstörande på något sätt!

Hoppas på en matig expansion, tycker grunden o spelet är riktigt bra, gameplayet är kul och skeppsbyggarfunktionen är fantastisk.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Borde kanske kunna bli värt att spela vilket år som helst. Det kändes otroligt själlöst i höstas, och vad det verkar finns det varken mods eller patchar släppta som råder bot på den känslan. Rejält frustrerande buggar (woo, Bethesda) och copy-pastat innehåll in absurdum gjorde det verkligen till en extremt mellanmjölkig känsla att spela.

Men möjligheten att det gör en No Man's Sky och faktiskt bättrar sig över tid finns nog där.

Små barnsteg åt rätt håll,hoppas på ett bra spel om några år.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Fan va grymt, älskade Starfield och ser fram mot mer story. Gillade dock inte riktigt NG+, så kände mig rätt klar när jag väl kom dit, men dyker gärna ner igen om det kommer mer innehåll.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Hade nog rätt så tur men stötte inte alls på många buggar och inget som var spelförstörande på något sätt!

Hoppas på en matig expansion, tycker grunden o spelet är riktigt bra, gameplayet är kul och skeppsbyggarfunktionen är fantastisk.

Jag hade primärt specifika problem med att skepp landade tomma och låsta *konstant*, vilket gjorde att en drös quests som byggde på att man bordade skepp, eller att skepp skulle komma lastade med folk, var omöjliga att slutföra. Testade workarounds (så som konsolkommandon för att återställa spawn-skript för skeppen, forcera upplåsning av dörrarna, etc.), mods och patchar, men nope. Är tydligen ett förekommande men lite obskyrt fel, inte sett någon direkt tydlig och definitivt utlösande faktor, så det var inte bara att gå tillbaka till ett tidigare sparspel heller.

Visst, det var inga quests i main questlinen (som även den är tämligen mellanmjölkig imho, inte minst om vi ser till NPCerna och valen man *måste* göra kring dem) som gick sönder, men ett antal side quests blev förstörda. När jag nått min fjärde sån quest och därefter besökte en av mina byggda baser på en planet bara för att se att såväl några väggar (vilket blev rätt komiskt med tanke på att det inte var någon atmosfär på planeten - min "besättning" på basen gick runt utan någon rymddräkt och verkade allmänt obrydda i bästa Bethesda NPC-manér) som en del inredning var spårlöst försvunnen så lade jag spelet på hyllan för en överskådlig framtid.

Och då ska vi inte prata alla mindre problem som Creation-motorn (eller rättare sagt Bethesdas implementation/variant av den) är alldeles för ökänd för. Fysikmotorn och karaktärshanterandet (oavsett om det kommer till estetiska saker som ansiktsuttryck eller hur interaktioner hanteras) kommer specifikt på tanke.

Skeppsbyggandet är okej, men tycker UI:t där är lite plottrigt. OCH VAR ÄR FÖRBANNADE STEGAR SOM MAN KAN FÅ PLACERA SJÄLV? Att gå mellan nivåer i sina skepp är ju bara bisarrt besvärligt att planera. Antingen är det ytterst få färdiga moduler du kan använda, moduler med trappor finns väl bara ett par stycken från en specifik tillverkare och moduler med stegar är lätträknade, och de är då inte helt enkla att planera så de hamnar på vettiga ställen, eller så får du springa fram och tillbaka på varje nivå för att komma till en stege.

Potentialen finns där, men det är mycket som måste fixas till och läggas till imo, och med tanke på den i allra högsta grad makliga takten Bethesda hållit hittills när det kommer till att patcha det kan det nog ta ett antal år innan det blir någorlunda vettigt med mina mått mätt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Potentialen finns där, men det är mycket som måste fixas till och läggas till imo, och med tanke på den i allra högsta grad makliga takten Bethesda hållit hittills när det kommer till att patcha det kan det nog ta ett antal år innan det blir någorlunda vettigt med mina mått mätt.

Kommer troligtvis inte komma i närheten av Skyrimnivåer, att det fortfarande pratas om tio år senare och säljs i nya versioner.

Det är synd


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Får väl hoppas på att de gör 90% av allt innehåll lite mindre meningslöst, men ställer mig ytterst tveksam. Antagligen blir det bara lite mer meningslöst innehåll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Kommer troligtvis inte komma i närheten av Skyrimnivåer, att det fortfarande pratas om tio år senare och säljs i nya versioner.

Det är synd

Ja, om man ser till exempelvis mod-utbudet är det alldeles för snålt för att vara i närheten av ex. Skyrim. :/ Och det är ju lite det som gjort både Fallout och Elder Scrolls *riktigt* kul.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tror spelet blir bra först när modverktygen kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det sjuka är att "SPOILERS" slutet och fortsättningen efter förtog all form av mening för mig. Det verkligen dödade spelet. Varför bygga,samla etc... Plus en massa annat som kunde gjorts bättre men det är redan ältat sönder o samman. Fastslår bara att Starfield för mig blev definitionen av en oslipad diamant. Tyvärr en väldigt grovhuggen, oskimrande sådan. 😑

Medlem

Spelar hellre Gollum


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Saker jag vill se:
1. Vettiga möjligheter att sälja stulet gods/stulna skepp. Kräver fungerande polissystem för att inte bli helt obalanserat.
2. Fungerande mining.
3. Mindre NMS checkande av boxar på planeter (”scanna fem rymdrädisor och tretton ultraryndmaskar”).
4. Mer Eliteflygande i rymden.

Vad jag inte vill se mer av:
Mer av exakt samma sak.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Vill inte vara sån men satan vad jag stör mig på kinda funny.. subben försvann direkt när Colin sluta

Han passade inte in där, bättre att han skapade en egen kanal istället.

Jag upplever dock att både IGN och KFG har blivit väldigt tråkiga.
IGNs Playstation poddar/rapportering är i stort sätt värdelös och KFG diskussion är ofta så mainstream så att man blir trött i huvudet eftersom man redan vet nästan exakt vad dem kommer tycka eller säga.

Jag lyssnade på nästan alla KFG program förut, men nu blir oftast 1-2 i veckan.
Xbox Gamecast är nog bäst även fast att jag inte ens äger en Xbox.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Han passade inte in där, bättre att han skapade en egen kanal istället.

Jag upplever dock att både IGN och KFG har blivit väldigt tråkiga.
IGNs Playstation poddar/rapportering är i stort sätt värdelös och KFG diskussion är ofta så mainstream så att man blir trött i huvudet eftersom man redan vet nästan exakt vad dem kommer tycka eller säga.

Jag lyssnade på nästan alla KFG program förut, men nu blir oftast 1-2 i veckan.
Xbox Gamecast är nog bäst även fast att jag inte ens äger en Xbox.

Precis så! Det känns som att de säger vad som "ska" sägas och inte vad de själva känner. Man känner en falskhet.
Kunde inte lyssna på hela todd howard intervjun för man blir bara förbannad 😆👌

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Positivt med content till spelet. Men efter allt som varit så är jag högst tveksam till att det kommer vara annat än en extra sido story arc och thats it.

Men jag blir gärna positivt överraskad. Kanske kan Starfield göra en comeback likt Cyberpunk och släppas som ett mer färdigt spel några år efter "release"?

Fast skillnaden är att Cyberpunk almtid vart en roligt spel. Särskilt efter de två första veckornas patchande. Starfield är liksom Fallout 4 och fallout tvserien riktigt kasst skrivna med enorma plotholes och saker som händer bara för att storyn ska kunna hända.

Skillnad på om storyn händer pga händelser.
Och händelser sker för att storyn ska kunna hända.

Kul för de få som gillar starfield men imo en väldigt tveksamt beslut om de inte fixat bättre författare.

Medlem

Vad som fick mig inse spelets tomhet var själva ena grunden för BGS spel, uppdragen, vilka består i grunden av fetch-quests, "åk dit, prata med den personen, åk sedan tillbaka hit". I ett sci-fi spel som utspelar sig i rymden har du samma upplägg som i ett fantasyspel som Skyrim som utgår från medeltiden. Så dumt att klockorna stannar...

Själva storyn är så mellanmjölk som det går... Når knappt ens lättmjölk. Alla karaktärer som är direkt utbytbara gällande deras moraliska kompass.

Upptäckarglädjen saknas helt pga i princip meningslösa planeter, vara stora glädjeämne tycks för de inbitna att ta snygga selfies, så blir det inte mkt kvar av spelet.

Space combat är egentligen ett tärningskast och/eller bara beroende på grundstats, med ingen direkt skicklighet inblandad när det kommer till kritan.

Men ja, om de nu lyckas lösa alla dessa "små" problem så visst, kanske spelet får en renässans.

1
Skriv svar