Uppgift – Nästa Battlefield får battle royale och free to play

Medlem

Tyckt om alla BF mer eller mindre (Hardline ej testat) fast med 2042 fick jag ingen BF känsla knappt, väldigt besviken. Bl.a ljudet som de alltid varit kungar på har försämrats avsevärt i 2042 enligt mig. Finns väldigt mycket att klaga på.
Hoppas verkligen de rycker upp sig nu för BF är nog det enda MP FPS jag tycker om. Inget slår ett BF moment ihop med vänner.
Låter iaf lovande att de går tillbaka till 64 spelare, klasser och ett omgjort destuction system. Vi får väl se!

Medlem

Så dumt att det nästan låter som ett skämt.


signatur

Allätare

Medlem

Men för fan EA gör ett riktigt BF spel bara. Hur svårt ska det vara?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men för fan EA gör ett riktigt BF spel bara. Hur svårt ska det vara?

Inget som säger att de inte gör det.

Medlem

gäsp


signatur

Meep!

De kan ju kalla det vad de vill BF är dött och begravet i våra minnen. Detta ihopplock och det ständiga BR-jagandet kommer inte göra någon glad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade gärna sett ett BFBC3, var bland dom bästa Battlefields man arbetat på. Även om man tonade ner humorn rejält i BFBC2 så var det i klass med 1an. Tyvärr lär väl inte det ske även om dom gick rätt bra som jag förstår det.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men för fan EA gör ett riktigt BF spel bara. Hur svårt ska det vara?

EA? Det är Dice som sitter och skriver koden och utvecklar....

Medlem

så var det över stäng bara ner Dice Sverige osså nu all talang har redan lämnat.

Medlem
Medlem

"Förutom battle royale finns spelläget "Gauntlet", där lag av spelare tävlar uppdragsbaserat mot varandra och där det sämsta laget åker ur efter varje uppdrag."

Jag ser fram emot att hinna spela detta spelläge i två veckor innan de drar ur kontaktet helt och stödjet försvinner. Som med exakt alla andra extragrejer Battlefield har kommit släpande med.

Battlefield är Conquest i olika variationer, det är där de har sin kärnpublik men också sin identitet. Där bör de således hålla sig inom men bra åtminstone att de går tillbaka till klasser.

Själv är alla broar brända för mig med Dice. Jag kommer inte röra detta spel förens de kan bevisa att det är en solid och rolig upplevelse fri från buggar och serverproblem.

Medlem

10 år för sent att hoppa på BR-tåget känns det som, men visst...

Medlem
Skrivet av showerguy:

EA? Det är Dice som sitter och skriver koden och utvecklar....

Och EA har gett dom helt fria tyglar att göra vad dom vill?

Medlem

Springa.. dö.. springa.. dö.. springa.. dö. Nej jag är less på multiplayer.

Visst är jag kass på att spela men när man inte ens ser motståndaren så är det inte jättekul.

Jag hade dock ett bra flyt i BF4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Isf blir det nog en flopp.... Man kan inte hoppa på tåget hur sent som helst.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hoppas verkligen inget i dessa ryktena stämmer!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Hoppas verkligen inget i dessa ryktena stämmer!

Vill du inte ha tillbaka de gamla klassystemet???

Medlem
Skrivet av Thane:

Vill du inte ha tillbaka de gamla klassystemet???

Det skulle väl vara det ända dock men det va inte direkt som att det va en game breaker för mig nej.

12
Skriv svar