Nu har Game Pass 34 miljoner fullt betalande prenumeranter

Robot
Nu har Game Pass 34 miljoner fullt betalande prenumeranter

Det borde ge lite klirr i kassan.

#Game-pass


Medlem

Fast stora tillväxten är ifrån Xbox live gold som gjordes om till gamepass core.
Så 12 miljoner flyttades över till gamepass så innebär en minskning på 3 miljoner totalt.

Så ser egentligen inte så bra ut som folk tror.

Dex
Medlem

Nu ska man inte vara negativ, men som någon skrev på Twitter igår så är detta nu inkluderat alla som konverterades från Xbox Live Gold till Gamepass så ekonomiskt är det nog ingen jätte ökning
Vilket känns lite konstigt för man tycker det borde ju varit mer än cirka 10 miljoner användare som har konverterats från Xbox Live Gold till Gamepass förvisso.

Edit: Jag var för långsam

Medlem

Som det sägs ovan så känns det väl nästan som de backat?

Skrivet av Neverwild:

Fast stora tillväxten är ifrån Xbox live gold som gjordes om till gamepass core.
Så 12 miljoner flyttades över till gamepass så innebär en minskning på 3 miljoner totalt.

Så ser egentligen inte så bra ut som folk tror.

Jodå det ser super duper jätte bra ut,

Men sen förstår man varför du gör så här ju


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast stora tillväxten är ifrån Xbox live gold som gjordes om till gamepass core.
Så 12 miljoner flyttades över till gamepass så innebär en minskning på 3 miljoner totalt.

Så ser egentligen inte så bra ut som folk tror.

Fast 30 000 000 gånger 99kr per månad borde rimligen se hyfsat bra ut?


signatur

|.|

Medlem

Ordet "petty" ploppar upp i skallen när man ser samma reaktioner på varje GP nyhet.

Popcorn på g.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jodå det ser super duper jätte bra ut,

Men sen förstår man varför du gör så här ju

Du menar kommer med sanningen?
Vet att ni hardcore xbox fanboys har svårt när folk skriver om sanning.

Om du inte litar på det jag skriver ut så kanske söka upp information och se att Microsoft gått att det är precis som jag skrivit.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jodå det ser super duper jätte bra ut,

Men sen förstår man varför du gör så här ju

Hehe man kan alltid lita på att samma personer kommer in och upplyser om att det minsann inte går något vidare för Xbox.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Fast 30 000 000 gånger 99kr per månad borde rimligen se hyfsat bra ut?

Beror ju på andra kostnader osv.
Att bara ta siffror såhär utan att bry sig om vad allting kostar blir väldigt fel.

Skrivet av Snake Plissken:

Jodå det ser super duper jätte bra ut,

Men sen förstår man varför du gör så här ju

Skrivet av Neverwild:

Du menar kommer med sanningen?
Vet att ni hardcore xbox fanboys har svårt när folk skriver om sanning.

Om du inte litar på det jag skriver ut så kanske söka upp information och se att Microsoft gått att det är precis som jag skrivit.

Haha som vanligtt så e det lika ironiskt när DU kallar MEJ fanboy..

DU skall som vanligt hoppa in i en tråd och spinna så det ser sämre ut för Xbox.

DU skall som vanligt också hoppa in i trådar där nån säger något negativt om PS och gå i full attack mot dom och börja gorms men MS men Xbox bla bla bla var gång..

Ta och gör sej en tjänst och jämför våra historik så ser du ganska klart vem av oss som är en jävla fanboy.

För det krävs inte mycket för att förstå anledningen till varför du skriver som du gör, det e ju du och din vapen dragare ovanför som gör det.
Ni är lika löjliga som freeman


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast stora tillväxten är ifrån Xbox live gold som gjordes om till gamepass core.
Så 12 miljoner flyttades över till gamepass så innebär en minskning på 3 miljoner totalt.

Så ser egentligen inte så bra ut som folk tror.

I höstas, när Gold konverterades till Game Pass så fanns det 30 miljoner prenumeranter. Så egentligen är det en ökning på 4 miljoner från i höstas, vilket egentligen är bättre än vad du tror.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Haha som vanligtt så e det lika ironiskt när DU kallar MEJ fanboy..

DU skall som vanligt hoppa in i en tråd och spinna så det ser sämre ut för Xbox.

DU skall som vanligt också hoppa in i trådar där nån säger något negativt om PS och gå i full attack mot dom och börja gorms men MS men Xbox bla bla bla var gång..

Ta och gör sej en tjänst och jämför våra historik så ser du ganska klart vem av oss som är en jävla fanboy.

För det krävs inte mycket för att förstå anledningen till varför du skriver som du gör, det e ju du och din vapen dragare ovanför som gör det.
Ni är lika löjliga som freeman

Så du tycker det ser bra ut när dom försöker mörka siffror och sen visar sig att uppgången beror på migrering ifrån Xbox live gold.
Samt minskning på 3 miljoner om vi går ifrån tidigare siffror.

Som sagt vet att sanningen för er är jobbig men istället för att gnälla på mig som kommer med sanningen till er så kanske gnälla mer på Phil, Xbox och Microsoft för att undhålla sanningen för er.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

I höstas, när Gold konverterades till Game Pass så fanns det 30 miljoner prenumeranter. Så egentligen är det en ökning på 4 miljoner från i höstas, vilket egentligen är bättre än vad du tror.

Dom hade 25 miljoner gamepass användare och 12 miljoner Xbox live gold användare tidigare, det blir 37 miljoner.
Om det då gått ner till 30 och sen upp till 34 säger ju att dom tappar mycket och sen får tillbaka en del.

Skrivet av Neverwild:

Så du tycker det ser bra ut när dom försöker mörka siffror och sen visar sig att uppgången beror på migrering ifrån Xbox live gold.
Samt minskning på 3 miljoner om vi går ifrån tidigare siffror.

Som sagt vet att sanningen för er är jobbig men istället för att gnälla på mig som kommer med sanningen till er så kanske gnälla mer på Phil, Xbox och Microsoft för att undhålla sanningen för er.

Precis!!
Sanningen är jobbig när man inte vågar erkänna varför man gör som man gör och vad den anledningen gör en till..

Men hey snart kanske du tar och våga erkänna det för dej själv


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Precis!!
Sanningen är jobbig när man inte vågar erkänna varför man gör som man gör och vad den anledningen gör en till..

Men hey snart kanske du tar och våga erkänna det för dej själv

Jag informerar om sanningen vilket jag gör om andra nyheter också.
Men tyvärr vill inte alla veta sanningen utan lever hellre i förnekelse och tror att allt är bra.

Skrivet av Neverwild:

Jag informerar om sanningen vilket jag gör om andra nyheter också.
Men tyvärr vill inte alla veta sanningen utan lever hellre i förnekelse och tror att allt är bra.

Om det gör sej gladare och tro det, men konstigt att enligt dej så ljuger dom flesta på fz om Sony medans du alltid pratar 100% fakta baserade sanningar,

Men som sagt en dag får du kanske en uppfattning om varför du gör saker och vad det gör dej till.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Åh, tack gode Gud som sänt oss Neverwild, sanningens språkrör! När alla andra ljuger och förvanskar står han upp för det som är rätt och riktigt.

Nu ska jag genast sälja min Xbox.

Medlem

Fixade Gamepass PC och spelade ut Remnant 2 samt Ghost Wire på tre veckor och ville avbryta prenumerationen för kommande månad, men råkade istället avbeställa för månaden som gått. Fick då till min förvåning pengarna tillbaka o kände mig lagom guilty efter...

Lite väl schysst refund policy de har

Medlem

I det här fallet har ju dock Neverwild rätt, det är ju siffror som finns att tillgå. Jag vill inte involvera mig i erat fanboykrig men just i detta fallet så stämmer det överens med informationen som finns att finna.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast stora tillväxten är ifrån Xbox live gold som gjordes om till gamepass core.
Så 12 miljoner flyttades över till gamepass så innebär en minskning på 3 miljoner totalt.

Så ser egentligen inte så bra ut som folk tror.

Nu förmedlar jag enbart vad Phil Spencer har sagt om exakt den saken, och det är att det inte är så som du påstår. Utan den stora tillväxten skall vara främst på PC och Cloud-sidan. Folk som nu är en del av Core, men inte redan hade GP, är enligt honom bara en liten del av ökningen av alla dessa prenumeranter.

Jag lägger ingen värdering i saken, utan ger bara hans svar på frågan. Det är allt, så påhopp undanbedes tack.

”Totilo then asked Spencer if the numbers were being cooked somewhat by last year’s rebranding of Xbox Live Gold to Xbox Game Pass Core, essentially turning all Xbox Gold subscribers into Game Pass subscribers.

Spencer replied that the number of players who had Xbox Live Gold but not Game Pass and could now be added to the count was “a pretty small number”, and that the growth in subscriber numbers can be attributed more to players on PC and the cloud.”

https://www.videogameschronicle.com/news/xbox-game-pass-has-3...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Det är ganska löjligt att läsa den här diskussionen.
Jag tillhör den där gruppen som hade xbox live.
Det ingick i xbox game pass ultimate.
Så alla ultimate är inräknade, och det är x antal miljoner.

Men om man vill hitta på lite siffror så kan man ju få göra det.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Fast 30 000 000 gånger 99kr per månad borde rimligen se hyfsat bra ut?

Om snittet är 100 kr/abonnemang är det en försäljning på 3,4 miljarder kronor i månaden, eller 10,2 miljarder kr på ett kvartal.

Som jämförelse hade Embracer Group senaste kvartalet en försäljning på 12 miljarder kronor. Så Game Pass drar alltså in lite mindre än vad Embracer gör just nu.
https://embracer.com/releases/embracer-group-publishes-interi...

Medlem

Ska det inte gå att diskutera vad siffrorna innebär utan att det börjar konsolkrigas?

I mitten av 2022 hade MS drygt 25 miljoner GP-abonnenter och 11,7 Gold Abonnenter. Det är cirka 37 miljoner totalt. Nu har man 34 miljoner abonnenter.

Några blir tydligen upprörda om det påpekas att detta är en minskning.

Medlem

Undra hur många av dom 34 miljonerna som betalade typ 9kr för tre år av Game Pass Ultimate?

Medlem
Skrivet av Margy:

Ska det inte gå att diskutera vad siffrorna innebär utan att det börjar konsolkrigas?

I mitten av 2022 hade MS drygt 25 miljoner GP-abonnenter och 11,7 Gold Abonnenter. Det är cirka 37 miljoner totalt. Nu har man 34 miljoner abonnenter.

Några blir tydligen upprörda om det påpekas att detta är en minskning.

Bara om man inte inser att väldigt många av de som hade gamepass också hade gold.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Bara om man inte inser att väldigt många av de som hade gamepass också hade gold.

Blev inte de som hade "vanliga" Game Pass och Gold automatiskt Ultimate?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dom hade 25 miljoner gamepass användare och 12 miljoner Xbox live gold användare tidigare, det blir 37 miljoner.
Om det då gått ner till 30 och sen upp till 34 säger ju att dom tappar mycket och sen får tillbaka en del.

Det är du som har tolkat som att Game Pass Core ingår i dessa 34 miljoner. Phil sa att 34 miljoner Game Pass-prenumeranter kan spela Diablo 4 i mars. Core har ett väldigt begränsat spelutbud, och har inte ens spel som Forza Horizon 5 och Halo Infinite, men ska få Diablo 4?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är du som har tolkat som att Game Pass Core ingår i dessa 34 miljoner.

https://twitter.com/tomwarren/status/1758244379427226003

Medlem
Skrivet av B-itta:

Fixade Gamepass PC och spelade ut Remnant 2 samt Ghost Wire på tre veckor och ville avbryta prenumerationen för kommande månad, men råkade istället avbeställa för månaden som gått. Fick då till min förvåning pengarna tillbaka o kände mig lagom guilty efter...

Lite väl schysst refund policy de har

Skulle också bara ha gamepass 1 månad så köpte en kod, trodde det skulle avbrytas när månaden tog slut men drogs en slant från kontot till nästa månad automatiskt. Blev lite irriterad och avbröt samma dag, fick pengarna tillbaka dagen efter utan att behöva ta kontakt, väldigt bra service. Räknas även sådana som bara testa GP i 14 dagar in som betalande premunanter tro?

12
Skriv svar