Diskutera – Vilka spel är läckrast?

Robot
Diskutera – Vilka spel är läckrast?

Du får... nej, du MÅSTE vara subjektiv.

#diskutera


Medlem

Mitt första minne av att bli imponerad av grafik, borträknat arkadspel, var Final Fantasy VI till SNES när man för första gången kom ut på kartan. Mode 7 + musiken.

Medlem

För mig är det Elden Ring.
Ni vet hur man brukar säga att i riktigt vackert regisserade filmer så kan man ta stillbilder från scener och sedan använda bilderna som tavlor. Exakt det har Elden Ring lyckats med, men i ett spel. Vilket är så sjukt imponerade.

Red Dead Redemption 2 ligger riktigt bra till i min lista över läckra spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Håller nog med Hannes ovanför, RDR2 pushar fortfarande som ett av de snyggaste och mest välgjorda spelen genom tiderna i mina ögon.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ghost of Tsushima är himla läckert


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Första gången man såg Doom, Half-life och Unreal hör väl till de klassiska svaren.

Om jag skulle välja ett äldre spel som fortfarande ser bra ut tack vare kombination av bra utnyttjad teknik och art direction är nog Bioshock svårslaget.

Crysis ser dock fortfarande bra ut för att vara ett halvrealistiskt semi-openworldspel från 2007. Annars kan BF1, Starwars Battlefront och RDR2 fortfarande se riktigt bra ut med tanke på att de är några år gamla nu. Speciellt utan HUD och ett par moddar.

Redaktör

IK+ ser fortfarande löjligt bra ut utifrån förusättningarna. Är inget fel på ljudet heller.


signatur
Medlem

Svårt. Wind waker hd är fint. Quake 3 är/var fint med alla kurvor. Alan wake 2 och avatar nyligen är otroligt snygga, både tekniskt och estetiskt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Inaktiv

GTX 960 : Tetris
GTX 4090: Cyberpunk

Medlem

Tales of Vesperia

Medlem

Breath of the wild är nog det spelet jag blivit mest imponerad av rent grafiskt de senaste åren.

Arkham knight är riktigt imponerande också. Unreal engine 3! Och idag flyter det på riktigt bra, inga problem alls på en steam deck.

Edit: Warcraft 3/world of Warcraft lyckades med en visuell upplevelse som närmast kan beskrivas som tidlös. Riktigt vackra spel!

Edit2: Metroid prime!

Medlem

Det första Trine var otroligt för sin tid men förlorar lite på att vara 2D. Ghost of Tsushima tar nog mitt pris för bäst grafik om man räknar helheten. Otroligt smart användning av resurserna man hade med snygg färgpalett, levande miljöer och härligt stiliserad natur.

Medlem

Singleplayer: Rdr2 var första gången jag blev helt knockad av grafik överlag. Ori spelen är det vackraste 2d spelen jag spelat.

Multiplayer: BF1 och BF5. Fortfarande riktigt snygga spel som flyter på bra. Man har scener i huvudet där man springer över fält och det exploderar till höger och vänster.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Tales of Vesperia

Aww I see you are a man of culture =D

Tales spelen är bara så underbara, speciellt Vesperia och några andra av dom.

Medlem

Ori and the blind forest. Inte min typ av spel, men jag kämpade mig genom det, och grafiken golvade mig. Otroligt stämningsfullt och vackert.

Medlem

Nyss införskaffat mig ny dator med bland annat ett 4090. Och efter att testa köra det med allt max och på en 32:9 samsung oddyssey g9 OLED HDR ja du kan tänka dig så mycket göttmos det bara går att få i PC gaming så vart jag helt tagen av hur grymt coolt det var.

Medlem

WoW utan tvekan, hjälptes mycket av att det var true open world med.

Medlem

Senast är definitivt cyberpunk och alan wake 2

Inaktiv
Medlem

minnen från förr av det här slaget som står ut är väl när jag såg tomb raider på psx för första gången och golvades av hur snyggt det var.

senast var det väl cyberpunk på 4090.

Medlem

The Last of Us Part 2.

Medlem

Zelda tears of the kingdom är otrolig snyggt sen älskar jag fallout 3 grafiken

Medlem

Första blicken ut över Columbia i Bioshock Infinite är svårslagen tycker jag, otrolig art direction

Medlem

Red Dead Redemption 2 - bäst grafik
Ori & the Will of the Wisps - bäst design

Medlem

Finns så många kandidater, men jag faller nog tillbaka på Journey. Solnedgången som glöder i sanden är fortfarande den vackraste scenen jag sett i ett spel.

Medlem
Skrivet av Querth:

Breath of the wild är nog det spelet jag blivit mest imponerad av rent grafiskt de senaste åren.

Arkham knight är riktigt imponerande också. Unreal engine 3! Och idag flyter det på riktigt bra, inga problem alls på en steam deck.

Edit: Warcraft 3/world of Warcraft lyckades med en visuell upplevelse som närmast kan beskrivas som tidlös. Riktigt vackra spel!

Edit2: Metroid prime!

Ja rent estetiskt tycker jag att Botw eller Tears of the Kingdom är snyggast. Rent tekniskt är lite svårare, jag tycker Returnal är riktigt snyggt, väldigt imponerande.

Medlem

Det där är så svårt, men det har funnits några ögonblick jag kommer minnas framför andra.

  • The Witcher 3...typ hela tiden, överallt.

  • Destiny 2 hade många fantastiska vyer, men framför allt sekvenserna på skrovet till single player-kampanjen på The Almighty, jäklar säger jag bara.

  • Conan Exiles. Första gången, för ett par år sedan då jag just tagit mig förbi startzonen efter mååånga timmar och skymtar vulkanen i fjärran och först då förstår vidden av denna underbara värld.

  • The Division och känslan av att ströva runt New Yorks gator efter katastrofen

  • World of Warcraft, de första månaderna...vet inte om det går att jämföra med någon annan känsla.

Det finns fler, såklart, men dessa är de som först sticker ut i minnet, och gör det rejält.

Medlem

Jag tänker göra som jag brukar och dela in några generationer / eror
SNES: Final Fantasy 6. Vackra och stora monster. Pixelperfekta hjältar som lyckas uttrycka otroligt mycket känslor med väldigt få medel.
"God rays" från molnen. De paralaxa och vidsträckq bakgrunderna när man är i bergen.

PC denna era: Heroes of Might and Magic 2-4. Kanske framför allt första gången jag spelade tvåan. Kartan pch monstrena var så himla....pixel mysiga.

Gamecube: Metroid Prime
Atmosfären de lyckades få till var så himla bra. När explosioner kastar reflektioner på ens visir. När man tittar uppåt och regnet faller ned på visiret. Fantastiskt.

Nutid: Cyberpunk 2077.
Jag spelade det på Stadia men tillochmed den relatativt begränsade hårdvaran skapade ett vackert och tungt stämningsfullt spel.

Skriv svar