Homeworld 3 har försenats ytterligare en gång
Mycket bra, de andra spelutvecklarna borde ta lärdom. Släpp inte trasigt skit!
Fast en försening betyder inte att spelet kommer vara fullt fungerande vid release. Cyberpunk 2077 blev försenat 3-4(?) gånger, och Starfield missade sitt releasedatum med 10 månader. Skull & Bones har förvisso inte släppts än, men med tanke på hur många gånger släppdatumet har skjutits upp borde det släppas i ett väldigt färdigt och välpolerat skick.
...Eller?
Jag tycker snarare att spelutvecklare inte ska gå ut med ett släppdatum förrän de vet att de kan leverera en färdig produkt till dess. Att en försening ses som positivt och ett bra tecken är för mig helt galet.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Fast en försening betyder inte att spelet kommer vara fullt fungerande vid release. Cyberpunk 2077 blev försenat 3-4(?) gånger, och Starfield missade sitt releasedatum med 10 månader. Skull & Bones har förvisso inte släppts än, men med tanke på hur många gånger släppdatumet har skjutits upp borde det släppas i ett väldigt färdigt och välpolerat skick.
...Eller?
Det är klart det inte betyder att det kommer att vara bra vid släpp men det kommer säkerligen vara bättre än om de bara blundat för problemen och släppt ändå. Världen är inte svart/vit.
Mycket bra, de andra spelutvecklarna borde ta lärdom. Släpp inte trasigt skit!
Tycker det verkar oroväckande att det försenas så gång på gång, det betyder ofta att någon inte hade koll vad de gjorde.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Att försena spel är en bra sak, men kan inte låta bli att känna en viss oro när det "duttas" så här. Vill hemskt gärna att detta ska bli löjligt bra.
Mycket bra, de andra spelutvecklarna borde ta lärdom. Släpp inte trasigt skit!
Fast en försening betyder inte att spelet kommer vara fullt fungerande vid release. Cyberpunk 2077 blev försenat 3-4(?) gånger, och Starfield missade sitt releasedatum med 10 månader. Skull & Bones har förvisso inte släppts än, men med tanke på hur många gånger släppdatumet har skjutits upp borde det släppas i ett väldigt färdigt och välpolerat skick.
...Eller?
Jag tycker snarare att spelutvecklare inte ska gå ut med ett släppdatum förrän de vet att de kan leverera en färdig produkt till dess. Att en försening ses som positivt och ett bra tecken är för mig helt galet.
Tycker det verkar oroväckande att det försenas så gång på gång, det betyder ofta att någon inte hade koll vad de gjorde.
Det intressanta är väl inte huruvida ett spel blir försenat egentligen, utan varför?
Är det "bara" ett hopplöst optimistiskt initialt releasedatum satt av någon som inte har tillräcklig koll på utvecklingen? Är det överambitiösa utvecklare/dålig ledning och styrning av projektet? Är det en kavalkad av buggar som uppstår? Folk som lämnar och/eller arbete som inte blir gjort i tid av någon anledning? (Resursbrist, m.a.o.?) Faktorer utanför utvecklingsteamets kontroll (så som sjukdom, dödsfall, dataläckor, -intrång, force majeure eller något annat)?
Personligen känner jag att det är *alldeles* för lite transparens (av förståeliga skäl, i viss mån - mycket konkurrens när det kommer till spelutveckling) när det kommer till utvecklingsprocesser och förseningar för att kunna döma åt något håll. Det kan vara jättebra i vissa fall att försena, medan det är en rejäl varningsklocka i andra.
Som konsument blir det dock mest tröttsamt, då en försening inte på något sätt definitivt går att koppla ihop med högre produktkvalitet överlag.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag tycker snarare att spelutvecklare inte ska gå ut med ett släppdatum förrän de vet att de kan leverera en färdig produkt till dess. Att en försening ses som positivt och ett bra tecken är för mig helt galet.
Tycker man generellt utannonserar många spel fan för tidigt. Det är ofta man ser en utannonsering med +3 år till släpp, inklusivt Homeworld 3 som utannonserades för 4 år sen.