Hetaste spelsläppen i februari -24

Skribent
Hetaste spelsläppen i februari -24

Ny månad, nya spelsläpp, och februari ser på förväg ut att bli betydligt hetare än januari. Förra månaden blev det i slutänden Like a Dragon: Infinite Wealth som röstades fram som det hetaste släppet, med 38 % av rösterna. Därefter kom Prince of Persia: The Lost Crown på 21 % och Enshrouded (early access) och Palworld (early access) på delad tredjeplats.

Under februari har vi några några riktiga tungviktare, som Final Fantasy VII Rebirth och Helldivers II. Det finns även några AAA-titlar som spelarna är lite mer skeptiska till, som Ubisofts Skull and Bones och Suicide Squad: Kill the Justice League.

Bortom AAA-ramarna finns det även en hel del annat att se fram emot under månaden, och personligen är jag mest sugen på Pacific Drive.

Läs mer om plattformar och exakta släppdatum i Releaselistan, och som vanligt är det bara att hojta om ett spel ni vill rösta på saknas, så lägger jag till det.

Releasehästryttare

lägg till:

Tack!

Medlem

FF7 Rebirth utan tvekan

Medlem

Jäklar, vilken välfylld månad.

Ser fram emot Banishers. Verkar vara ett välgjort AA.

Men min röst gick till FF7 Rebirth. Det är trots allt en av årets hetaste releaser.

Medlem

Kände inte till VR-spelet Vampire: The Masquerade – Justice, känns ju lite lockande. Men tyvärr så kan jag inte spela det då jag bara har en vanlig PSVR.

Skribent

Done!

Medlem

Lägg gärna till "Lords of Exile" 14 februari
https://store.steampowered.com/app/1329360/Lords_of_Exile/

Kanske inte månadens hetaste spel men för mig är det speciellt då jag stödde på Kickstarter redan 2020 😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Jag hoppas lite på Caribbean Legend, påminner om gamla Pirates of Caribbean, har goda minnen från det. Släpps 15 feb.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av Stefan JL:

Lägg gärna till "Lords of Exile" 14 februari
https://store.steampowered.com/app/1329360/Lords_of_Exile/

Kanske inte månadens hetaste spel men för mig är det speciellt då jag stödde på Kickstarter redan 2020 😅

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av LancelotSwe:

Jag hoppas lite på Caribbean Legend, påminner om gamla Pirates of Caribbean, har goda minnen från det. Släpps 15 feb.

https://www.youtube.com/watch?v=DX7L13FN18M

Klart!

Medlem

FF7 Rebirth får min röst.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Open Roads släpps i slutet på mars, annars är det ett spel på önskelistan (det finns med bland alternativen ovan). Behöver fler road trip-spel i mitt liv.

Vilket är också huvudskälet till att Pacific Drive är av störst intresse i februari. Älskar konceptet. The Forest-uppföljaren kommer att plockas upp någon gång, men inte nu. Många av spelen känner jag dock inte till, så det kanske finns mer.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag hoppas lite på Caribbean Legend, påminner om gamla Pirates of Caribbean, har goda minnen från det. Släpps 15 feb.

https://www.youtube.com/watch?v=DX7L13FN18M

Det är inte så konstigt. Det är samma folk som gjort Sea Dogs: Pirates of the Carribean samt resten av Sea dogs serien Kommer testa det jag också.

Men min top placering för denna månad blir Persona 3 Reload.

Medlem

Last Epoch 1.0

Men eftersom Last Epoch inte var med på listan så röstade jag på Helldivers II.

Medlem

Shadow of the erdtree vid två-årsdagen.
Har en känsla att det är då det händer


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Ambassadör
Xbox

Banishers ser bra ut, det får min röst.


signatur

Jump in.

Medlem

Man kan svara Helldivers 2 eller så kan man svara fel 😂💪

Medlem
Skrivet av Prixm:

Last Epoch 1.0

Men eftersom Last Epoch inte var med på listan så röstade jag på Helldivers II.

ska bli intressant, dom har sagt att paus läge ska komma med 1.0. ser fram emot det 😁.
Röstade på deep rock galactic survivor


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Helt för många spel jag vill spela släpps denna månad. Vet inte senast det var så fylld månad för min del

Medlem

Ooh hade glömt att Dark Forces remastered var på g!

Längtar efter att få spela igenom ett av dom allra bästa fps:en som gjorts igen.

Och vad är detta? Vampire: The Masquerade - Justice. VR i Vampire världen? Ser lovande ut.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Releasehästryttare
Skrivet av Karmak:

Helt för många spel jag vill spela släpps denna månad. Vet inte senast det var så fylld månad för min del

Japp!

Bara en månad sen folk klagade på att 2024 såg ut att få för lite spel

Medlem

Varför har du lagt till King Arthur? Den har varit ute i flera år


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Releasehästryttare

vill slänga ut detta spelet också som släpptes idag:

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför har du lagt till King Arthur? Den har varit ute i flera år

Det är konsolrelease nu i februari.

Medlem

Tomb Raider-trilogin ser jag mest fram emot.

Medlem

Ser fram emot Last Epoch som släpps den 21:a feb.

Köpte tidig EA för att få ett hum om spelet och har varit duktig sedan dess och hållit fingrarna borta.. men snart så

Medlem

För mig är februari 2024 bland de starkaste månaderna på många år.

Granblue Fantasy - Relink
Persona 3 Reload
FF7 Rebirth

Granblue kom igår och imorgon kommer P3...Magisk tid framöver 😍

Medlem

Pacifi Drive, utan tvekan. Riktigt intressant koncept som nog kan bli en riktigt bra gameplay-loop


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag ÄLSKAR "polls" men detta var inga spel att hänga i julgranen tyvärr. Jag röstade på
(Suicide Squad: Kill the Justice League) som är hyfsat hatat. Hehe.
Personligen kommer jag att lira det som singel player då jag föredrar att lira i min ensamhet i alla spel.
______________________________________________________________________________________________________________________________
*** Förutom BattleField spelen då i och för sig. Där gör sig multiplayer kanon med storslagna riktiga krig på enorma slagfält med pansarvagnar, helikoptrar, flyplan m.m......... Det kan aldrig bli fel. Dock så gick EA PK all the way med Battlefield 5 tyvärr vilket sunkade ner spelet totalt. Mycket tragiskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Är ju inte förvånande vilket spel som vinner denna månads röstning

Medlem

Last Epoch släpps i Februari (1.0), precis som Sons of the Forest, men ser inget LE i listan! Skämmes!

12
Skriv svar