Max Delifresh Plant Beef 4-p 90g (Vegansk)

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp då säger vi så, det är en vinst för miljön att skövla skog och transportera veg maten långväga än att välja lokalt mat

Enligt forskningen, ja.

Eller en mindre förlust kanske är ett bättre sätt att säga det, det är ju fortfarande netto negativt skulle jag tro.

Edit: Och för att förtydliga: det skövlas MER skog för djurfoder som går till djuren som sedan slaktas och käkas än vad det gör för "vegmat".

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Enligt forskningen, ja.

Eller en mindre förlust kanske är ett bättre sätt att säga det, det är ju fortfarande netto negativt skulle jag tro.

Det forkningen ställer jag mig ytterst ifrågasättande till men ja vad vet jag.
Kommer aldrig köpa sån mat framför mat från lokala bonden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det forkningen ställer jag mig ytterst ifrågasättande till men ja vad vet jag.
Kommer aldrig köpa sån mat framför mat från lokala bonden.

Jaja, jag fattar att du vill stoppa fingrarna i öronen och leva i din egen fantasivärld. Jag kan inte stoppa dig, men lev inte i den falska tron att du gör något gott för miljön och snälla sprid inte desinformation.

Köp du vilken mat du vill från vem du vill, det struntar jag fullständigt i. Men håll dig till verkligheten och var ärlig mot dig själv.

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Jaja, jag fattar att du vill stoppa fingrarna i öronen och leva i din egen fantasivärld. Jag kan inte stoppa dig, men lev inte i den falska tron att du gör något gott för miljön och snälla sprid inte desinformation.

Köp du vilken mat du vill från vem du vill, det struntar jag fullständigt i. Men håll dig till verkligheten och var ärlig mot dig själv.

Argbigga, behöver inte bli upprörd lugna sig.
Man behöver inte transportera nån jox från nå u land i sydamerika för att man ska vara "duktig och nyttig".
Man kan lika plocka blåbär i svensk skog, behöver inte vara märkvärdigare än så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

@lasseedsvik: Rolig recension!

Bry dig inte om alla som tävlar om förstaplatsen i ”vem man helst inte bjuder på fest” 😂

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Att frakta all veganmat sojaprodukter och allt vad det är världenöver och odla denna mat är det jag pratar om.
Ärligt talat ids jag inte diskutera och leta fram länkar.

Då tycker jag faktiskt du kan sluta skriva den typen av inlägg i den är tråden och inte fortsätta som du nu gjort. Ids du inte disktuera, kolla upp fakta och delge sådan så är det bäst att man låter bli - helst då när en annan gjort det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då tycker jag faktiskt du kan sluta skriva den typen av inlägg i den är tråden och inte fortsätta som du nu gjort. Ids du inte disktuera, kolla upp fakta och delge sådan så är det bäst att man låter bli - helst då när en annan gjort det

Jag var bara vänlig och svarade förgående talare, sen att han surna till kan jag inte göra nått åt.
jag sa bara klart och tydligt att jag inte ville diskutera men han ville diskutera. han skrev tom necroposting.
Vet inte vad jag skulle skriva annorlunda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Jag var bara vänlig och svarade förgående talare, sen att han surna till kan jag inte göra nått åt.
jag sa bara klart och tydligt att jag inte ville diskutera men han ville diskutera. han skrev tom necroposting.
Vet inte vad jag skulle skriva annorlunda.

Problemet är snarare att du påstår något, någon annan visar fakta för sitt påstående, du skriver du inte orkar diskutera, men fortsätter skriva som att du har fakta och vill diskutera. Fortfarande har du inte påvisat något som stödjer din åsikt som annan talare gjort.

Ska man hålla på sådär när andre parten faktiskt försöker föra en konversation då behöver man inte svara såvida man inte vill göra det någorlunda seriöst och mötas på samma plan.

Nu fortsätter vi inte den diskussion och håller oss till ämnet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Problemet är snarare att du påstår något, någon annan visar fakta för sitt påstående, du skriver du inte orkar diskutera, men fortsätter skriva som att du har fakta och vill diskutera. Fortfarande har du inte påvisat något som stödjer din åsikt som annan talare gjort.

Ska man hålla på sådär när andre parten faktiskt försöker föra en konversation då behöver man inte svara såvida man inte vill göra det någorlunda seriöst och mötas på samma plan.

Nu fortsätter vi inte den diskussion och håller oss till ämnet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tycker dom är riktigt bra, har alltid ett paket med delifresh plant beef-pattys i frysen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot

Vill ni snacka om Vegmats miljöpåverkan kan ni göra en egen tråd Less på att säga till er nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag åt en hamburgare med plant-beef på den lokala MAX-restaurangen igår och blev så himla imponerad av "köttet" att jag tänkte jag skulle ta reda på mer om det. Blev mäkta förvånad när jag fick upp fz-länken från sökmotorn

Jag var lite orolig att den skulle vara fullproppad med kemikalier men det verkar den inte vara. Ska köpa de där frysburgarna och prova att göra hemma. Min intryck från igår är jag med lätthet skulle kunna ersätta det mesta av min köttkonsumtion med plant-beef. 👍

Mitt betyg: 4.5 av 5.

12
Skriv svar