Palworld har nu haft fler samtidiga Steam-spelare än Counter-Strike 2

Robot
Palworld har nu haft fler samtidiga Steam-spelare än Counter-Strike 2

Bara PUBG har registrerat högre siffror.

#Palworld, #nyhetstips


Releasehästryttare

Ja, kanske bräcker pubgs rekord till helgen då!

Medlem

Sjukt att det kan gå så snabbt och bli så stort. Visar verkligen på mängden kunder det finns idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Frågan är nog snarare hur länge det håller i sig. Det är inte supermycket content i spelet verkar det som. Så kanske burns hard and fast istället. Frågan är om folk kommer ihåg det här när det är dags att summera året. Skaparna skrattar nog dock hela vägen till banken för de har verkligen cashat ut på pokemo... err Pals

Medlem

Ta den där pengapåsen och anställ ett gäng koncept-designers och 3d-modellerare etc nu, så de möjligen kan få göra lite egna/unikare modeller och ersätta de befintliga. Det bör finnas ett ganska stort utbud i Japan(!!?)

Jag mår illa bara av tanken att behöva hantera framgångarna när så mycket är stulet/efterapat på/från befintliga varumärken 🙈

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Ja, kanske bräcker pubgs rekord till helgen då!

Ja, herregud. Min tanke har hela veckan varit: vad månde det bliva i helgen? Gör ju sjuka grejer redan mitt i veckan.

Skrivet av apocalypse101:

Ta den där pengapåsen och anställ ett gäng koncept-designers och 3d-modellerare etc nu, så de möjligen kan få göra lite egna/unikare modeller och ersätta de befintliga. Det bör finnas ett ganska stort utbud i Japan(!!?)

Jag mår illa bara av tanken att behöva hantera framgångarna när så mycket är stulet/efterapat på/från befintliga varumärken 🙈

Ja, jäklar. Hade det varit ett litet "fis-spel" som ingen lade märke till hade det varit en sak. Men nu är det spelvärldens hetaste grej. Nintendo är ju inte heller kända för att se mellan fingrarna. Men. Det måste ju samtidigt bevisas stöld och inte bara inspiration. Kan bli en soppa – eventuellt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sjukt att det kan gå så snabbt och bli så stort. Visar verkligen på mängden kunder det finns idag.

Tror snarare det handlar om den mediala uppmärksamheten och mängden sociala plattformar det kan spridas på. Lite samma grej med Fall guys om jag inte minns fel. Hade aldrig kunnat hända för några år sedan.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sjukt att det kan gå så snabbt och bli så stort. Visar verkligen på mängden kunder det finns idag.

Jo som ovan redan nämnt så är det mästerlig PR som står för denna mega försäljning.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sjukt att det kan gå så snabbt och bli så stort. Visar verkligen på mängden kunder det finns idag.

Ja via PR kan man få massa kunder idag väldigt snabbt. Sen måste det också vara något bra när kunderna kommer om det ska hålla sig annars dör det rätt snabbt

Medlem

En pandemi efter en annan.

Medlem

Vad är det, valheim med uppenbart stulna pokemon samt lite fortnitevapen?

Det är vad det ser ut som, och det är ju verkligen att koka ihop populära saker.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Vad är det, valheim med uppenbart stulna pokemon samt lite fortnitevapen?

Det är vad det ser ut som, och det är ju verkligen att koka ihop populära saker.

Ja fy skäms på de som kombinerar populära och omtyckta element från olika spel och gör det på ett bra sätt.

Medlem

Tycker detta spel verkar sjukt lovande faktiskt, kombinerat flera populära spel och spelelement till ett.

Medlem

Såhär i eftertanke så känns det ganska uppenbart att detta skulle explodera, ifall jag var 13 år gammal och någon sa till mig att någon gjort ett open-world pokemon lir med skjutvapen så skulle min hjärna explodera.

Medlem

Såg att Nintendo slog ner snabbt och hårt på snubben som moddade in Pokémon.

Det är inte olagligt att inspireras av andra. Om de varit det hade minst hälften av dagens spel plockats bort.

Med det sagt är inte detta min kopp te. Men kul för en liten indieutvecklare och alla som gillar den här typen av spel.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Jag är en 37 årig man som spelar detta med min bästa vän, en 38 årig man. Vi brukar ägna kvällar åt spel och fick ett infall och föll för hypen.

Spelet har alla de komponenter vi tycker är roliga, crafting, basbyggande, samla resurser och slå ihjäl varelser. Lägg därtill hela dimensionen med pals och den stora variationen på dem samt de olika sysslor de kan utföra. Finns väldigt mycket att pyssla med trots att spelet är i early access. Hoppas innerligt att de fortsätter släppa kontent för att hålla spelet vid liv. Hittills har det lätt överträffat mina förväntningar


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Har redan tröttnat på spelet. Har inte spelat det överhuvudtaget. Det är detta som är saken. Får ett spel lite uppmärksamhet så ska alla skriva om det m.m. för att drar klicks. FZ har ganska många artiklar de senaste dagarna. Då får spelet gratisreklam och dominoeffekten är igång. Men det jäkligt tråkigt att följa.

Medlem

Största anledningen är nog priset. Det är rimligt pris. Inte 100 dollar/euro som alla nya spel kostar.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har redan tröttnat på spelet. Har inte spelat det överhuvudtaget. Det är detta som är saken. Får ett spel lite uppmärksamhet så ska alla skriva om det m.m. för att drar klicks. FZ har ganska många artiklar de senaste dagarna. Då får spelet gratisreklam och dominoeffekten är igång. Men det jäkligt tråkigt att följa.

Visst har det blivit lite mycket men jag tycker att det är bra att indiestudios som inte har en gigantisk PR-budget uppmärksammas. Mer tröttsamt att läsa ytterligare en artikel om Starfield eller artikel nummer 7000 om ytterligare någon Last of Us remaster.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jag mår illa bara av tanken att behöva hantera framgångarna när så mycket är stulet/efterapat på/från befintliga varumärken 🙈

Påminner mig mycket om Vampire Survivor. Utvecklaren kopierade Magic Survival och slängde in sprites från olika spel och vipps så hade han lyckats skapa en dunderhit. Fast skillnaden där var att många inte kände till spelet som kopierades.

Verkar vara ett bra recept det där.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Har redan tröttnat på spelet. Har inte spelat det överhuvudtaget. Det är detta som är saken. Får ett spel lite uppmärksamhet så ska alla skriva om det m.m. för att drar klicks. FZ har ganska många artiklar de senaste dagarna. Då får spelet gratisreklam och dominoeffekten är igång. Men det jäkligt tråkigt att följa.

Det blir mycket artiklar när det är ett av de snabbast växande spelen någonsin. Både till antalet spelare och sålda kopior. Självklart så borde vi skriva om det när många i spelvärlden tycker om spelet, men även här också

Vi fick liknande kommentar när Diablo IV var nytt. Hade det inte funnits ett sådant intresse så skulle vi inte ha skrivit om det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Frågan är nog snarare hur länge det håller i sig. Det är inte supermycket content i spelet verkar det som. Så kanske burns hard and fast istället. Frågan är om folk kommer ihåg det här när det är dags att summera året. Skaparna skrattar nog dock hela vägen till banken för de har verkligen cashat ut på pokemo... err Pals

Samtidigt är spelet väldigt billigt så även om folk bara får ut en 20-30 timmar så är det okej för 26€.

Det var inte många fixes

Skrivet av Samus:

Jo som ovan redan nämnt så är det mästerlig PR som står för denna mega försäljning.

Var det menat som sarkastiskt? Tycker man läst överallt folk som säger "va? vart kom detta spelet ifrån?" eller "första gången jag hör talas om det" (mig inkluderad)

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Vad är det, valheim med uppenbart stulna pokemon samt lite fortnitevapen?

Det är vad det ser ut som, och det är ju verkligen att koka ihop populära saker.

Ja för Valheim och Fortnite har ju inte kopierat något av någon.

Medlem

Spelet ser så oerhört livlöst och generiskt ut.

Medlem

Testade 5 minuter,..hur dom lyckats få så många spelare är för mig en gåta....

Medlem
Skrivet av Gen:

Samtidigt är spelet väldigt billigt så även om folk bara får ut en 20-30 timmar så är det okej för 26€.

Det var inte många fixes

Var det menat som sarkastiskt? Tycker man läst överallt folk som säger "va? vart kom detta spelet ifrån?" eller "första gången jag hör talas om det" (mig inkluderad)

Haha jo, men konceptet i sig, färger/stil. Min åsikt är väl att det är precis det som fångade mig som unge till Pokemon och dylikt, dessutom spelbart i alla åldrar.

Menar inte att de har en PR-firma som skött allt galant.

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Tror snarare det handlar om den mediala uppmärksamheten och mängden sociala plattformar det kan spridas på. Lite samma grej med Fall guys om jag inte minns fel. Hade aldrig kunnat hända för några år sedan.

Skrivet av Karmak:

Ja via PR kan man få massa kunder idag väldigt snabbt. Sen måste det också vara något bra när kunderna kommer om det ska hålla sig annars dör det rätt snabbt

Jo, fast detta handlar inte om bra marknadsföring eller att det sprids bland folk, det är för att det är som pokemon. Spel som Battlefield har ju en högre marknadsförings budget än detta, för att inte tala om call of duty eller t ex overwatch.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Curik:

Ja för Valheim och Fortnite har ju inte kopierat något av någon.

Inget jag säger, däremot kör ju palworld direkta kopior av pokemon.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jo, fast detta handlar inte om bra marknadsföring eller att det sprids bland folk, det är för att det är som pokemon. Spel som Battlefield har ju en högre marknadsförings budget än detta, för att inte tala om call of duty eller t ex overwatch.

Okej, och mitt argument är att ”jo, för detta handlar om att det slår rekord i antalet samtidiga spelare flera gånger, kanske även dramat runt plagiatanklagelser också”.

Cassette beasts är väldigt mycket pokemon, inte har det miljoner aktiva spelare för det.

Vi anser olika.

Marknadsföring och budget har jag inte pratat om så det har jag ignorerat.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

1
Skriv svar