Diskutera – De bästa Playstation 4-spelen!

Medlem

Finns bara ett rätt svar och det stavas Bloodborne

Medlem

The last of us part 2, helt fantastiskt. Älskade även God of War och Ghosts of Tsushima.

Medlem

Spelade inte jättemycket på min ps4:a men just Uncharted 4 och dess föregångare (som släpptes till ps4:an också) var väldigt roliga en höjdpunkt!


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Mega Man 11 och Wonder Boy: The Dragon's Trap för mig, haha!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

The Last of Us 2, God of War och Uncharted 4 troligen i den ordningen.
Spelade Ghost of Tsushima först när jag köpt ps5, annars lär det kanske hamnat på andra plats på ps4-listan
Sen är Bloodborne ruskigt bra men kan inte sticka under stol med att det är en hatkärlek av lite olika anledningar.

Medlem

Bästa den generationen är enkelt red dead redemption 2. Bästa sony exklusiva får bli Bloodborne, lätt det mest minnesvärda spelet från deras egna studior.

Medlem

De bästa har varit multiplatform spel, inget fel i det tycker jag. Ett bra exempel är Monster Hunter World som jag la ner runt 1000timmar på.

Medlem

Jag är nyfiken kring frågan först innan ett svar. "Bästa Playstation 4 spelen". Syftar vi på de spel som gjorde sig bäst på plattformen, de bästa exklusiva spelen - eller mutliplattformsspel också...?

Vad är definitionen av "bäst" i sammanhanget? Witcher 3, skulle jag säga är ett av 2010-talets bästa spel... och det fanns på PS4. Men det gör sig otvivelaktigt bäst på PC i min mening 🤔

Jag är bara nyfiken kring hur alla ni definierar "playstation 4s bästa spel"? Ett spel som funkar bra på plattformen oavsett var den släpps i övrigt, eller något mer specifikt som bara Playstation 4 kan erbjuda?
Bara en öppen fråga liksom 🤷‍♂️


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Death Stranding för min del. Var så jäkla uppfriskande att man hjälpte varandra och inte sköt varandra, samt att det är så jäkla snygga animationer när man vandrar. Efter det kommer gow ragnarök. 👍

Medlem

Ghost of Tsushima utan någon som helst konkurrens.

Medlem

1. Bloodborne
2. The last guardian
3. Sekiro
4. Death stranding
5. Alien isolation

Medlem

Många av mina favoritspel finns till PS4 + andra format inklusive andra PS-generationer, så listan kanske inte känns som en riktig galjonsfigurslista men:

1. Dark Souls 2
2. Dark Souls
3. Dark Souls 3
4. Fallout 4
5. Skyrim
6. Fallout 76
7. Bloodborne

Medlem

Bloodborne är det enda spel jag behöver från ps4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bloodborne var mitt första spel till PS4 och Last of us Part 2 det sista. Är de enda jag kommer ihåg nu

Medlem

Förlåt mig, men Fortnite.
Herre jävlar va jag och ungarna har haft skoj i Fortnite.
Och gissa vad de vill spela på PS5an när den blir inkopplad på julafton... Fortnite!

12
Skriv svar