Snabbkollen – Vad tror du om Fallout-serien?

Robot
Snabbkollen – Vad tror du om Fallout-serien?

I april får vi svaret. Redan nu har vi en magkänsla.

#fallout, #snabbkollen


Medlem

Är taggad men valde osäker, har gärna fel i frågan!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Väldigt taggad men försöker hålla förväntningarna låga med tanke på hur många andra spelinspirerade serier och filmer som helt missat målen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Är taggad men valde osäker, har gärna fel i frågan!

Håller med helt. Känns lite svårare att få rätt än t.ex. Last of Us, vars grund närmast känns tv-serie.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag litar inte på att Amazon kan förvalta källmaterialet väl.
Vi har sett det förut.

Medlem

Hade det varit någon annan än amazon bakom så hade jag varit hoppfull. Men de har gjort mig besviken så många gånger nu så jag litar inte på dem längre.

Medlem

Jag har väldigt låg tillit till tv/film-adaptioner idag, med tanke på att allting ska nuförtiden handla om att kränga "The Message" vid varje möjliga tillfälle.

Skribent

Amazon har ett spretigt track record på sina produktioner. De prickar rätt ibland. Och trampar snett ofta.

Vi får se helt enkelt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Är taggad men valde osäker, har gärna fel i frågan!

Hur kan man ha fel om att man är osäker 🤔 (😉)

Medlem

Med tanke på att berättelsen från spelen endast finns där för att skapa en bakgrund till en dystopisk sandlåda så har de rätt fria tyglar där. Så det finns en möjlighet att det blir bra. Har inte Prime så tyvärr kommer jag nog aldrig se den.

Medlem

Osäker. Det kan bli bra.

Amazons mer grundade serier såsom Reacher, Jack Ryan och Bosch är alla väldigt bra.
Men sen har de missat målet helt med andra serier, framförallt fantasy.

Samtidigt är detta utifrån Bethestas universum och inte från orignalet. Så bara där börjar varningsklockorna ringa.

Medlem

Saknar svarsalternativet "Inga förväntningar".

Medlem

Jag undrar vad i hela smörgåsbordet som är Fallout som man har valt att fokusera på i handlingen. Det vore tråkigt om man sjabblar bort den mörka humorn och hela grejen med en mänsklighet som återfaller i barbari och gammal beprövade -ismer i brist på annat. Det är väl ändå det (utöver hela atomåldersgrejen) som särskiljer Fallout från all annan form av halvgenerisk postapokalyptisk fiktion. Å andra sidan, om man kör på det spåret, hur många kommer titta på en sån serie?

Det känns väl rimligare att man tar en redan upptrampad stig och gör typ The Walking Dead fast med ghouls och mutanter och femtiotalsestetik. Ett gäng vaultdwellers turas om att springa ut i vildmarken och råka i diverse dråpliga situationer, blir kära i varandra, blir osams, blir sams igen, någon dör, någon föds och sen spelar man The Ink Spots över eftertexterna.

Jag tror på en säsong med en stark pilot, dalande tittarsiffror de två kommande avsnitten, bottennotering halvvägs in i säsongen och sen en tam säsongsfinal varpå Amazon lägger ner serien.

Medlem

När jag tänker efter hade en film varit mer passande. Lite less på serier.

Medlem

Tror den kan bli riktigt bra, dels är det Jonathan Nolan bakom rodret, och han lyckas alltid väldigt väl. Sedan är det ju tacksamt med Fallout då det är en värld och atmosfär som ska dit, sedan fria tyglar kring skrivandet, så en slipper fastna i något spela handling.

Testpilot

Höga förväntningar här. Fallout serien borde vara enklare att göra serie av då det bara är världsbygget som behöver sitta och sedan kan manusförfattare utgå ifrån det och hitta på en egen berättelse.

Geeks Gaming

Ser tyvärr för ljust och rent ut för min del.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Tror den kan bli riktigt bra, dels är det Jonathan Nolan bakom rodret, och han lyckas alltid väldigt väl. Sedan är det ju tacksamt med Fallout då det är en värld och atmosfär som ska dit, sedan fria tyglar kring skrivandet, så en slipper fastna i något spela handling.

Ja, i och med att Jonathan Nolan är inblandad så kan det bli riktigt bra.

Han är ju även gamer och stort fan av Fallout-spelen så han är nog rätt insatt i vad som gör dem så bra.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hur kan man ha fel om att man är osäker 🤔 (😉)

Väldigt bra fråga! 😜


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Neroz:

Osäker. Det kan bli bra.

Amazons mer grundade serier såsom Reacher, Jack Ryan och Bosch är alla väldigt bra.
Men sen har de missat målet helt med andra serier, framförallt fantasy.

Samtidigt är detta utifrån Bethestas universum och inte från orignalet. Så bara där börjar varningsklockorna ringa.

Fast de plockade ju även upp The Expanse, som fram till den lite stressiga sista säsongen är bland de bästa sci-fi-serier som någonsin gjorts imo.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Bryr mig inte. Vägrar se något som är publicerat av Amazon.

Medlem

Av bilderna så såg det för rent ut och ghoulen ser lite väl plastig ut.
Men man får se.

phi
Medlem

Efter skit som The Wheel of Time och The Rings of Power så har jag inga som helst förhoppningar.

1
Skriv svar