Diskutera – Vilken Xbox-konsol är din favorit?

Medlem

360 för mig med, vi va ett litet gäng på 5 pers som ofta spelade tillsammans, vilket har gett mig många goda minnen och ännu fler skratt. Och bara det faktum att man inte behövde sitta och vänta på installationer var ju guld värt samt "patcherna" va oftast 2-5mb och inte 90gig som idag :>

Medlem

På sätt och vis har Xbox 360 en speciell plats, då det var min första icke-Nintendo-konsol och första jag spelade online på och köpte spel/dlc digitalt - så det var som en helt ny era inom gaming för mig. Ett spel var inte längre bara det vi fick på releasedagen utan kunde senare byggas vidare på som tidigare krävt dyrare expansioner som krävde egna släpp. Dessutom var flerspelarkampanjer inte någonting som var låst till fyra personer i samma soffa (även om det fortfarande har sin charm såklart). Spelutbudet kändes enormt. Men på sätt och vis är Xbox Series X ändå min favorit, då det är en stark konsol som levererar moderna spelupplevelser samtidigt som den lever kvar på de andra konsolernas arv. Det bästa av två världar helt enkelt. Men det ger ju inte samma känsla av ny mark som 360 gjorde way back.

Medlem

Ägt en hel del. Gillar helt klart Series X bäst. Snabb, buggfri, Game Pass, kan användas som smartbox för appar till TVn, går att stream Xboxspel till gaming-PC:n.

Medlem

För egen del så är det utan tvekan Xbox 360. Skaffade en 360 efter att ha haft en PS1 och PS2 generationerna innan. Men sen tappade Microsoft mig igen med Xbox One debaklet, och nu har jag återgått till Sonylägret.

Minns när PS3:an släpptes och den kändes dyr, klumpig och hade alldeles för få spel som jag tyckte var intressanta. Medans Microsofts Xbox 360 kändes fräsch, hade många bra spel och ett mycket bättre pris för en tonårsgrabb.

Minns att konsolgenerationen innan så var det mer uppdelat mellan PS2, Xbox och Gamecube. Men under den sjätte eran hade alla jag kände en Xbox 360 hemma i vardagsrummet.

ELF
Medlem

Xbox
Det är den enda jag har ägt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Första, sen 360, sen nya, och sist Xbox 3.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming

Svårt! Xbox360 har levt (och lever) länge i hemmet och har fina minnen från den tiden.
Samtidigt har OG en speciell plats då den var för sin tid en otroligt mångsidig mediemaskin.

Men mja, får nog bli 360 ändå

Medlem

Xbox 360 är den enda Xboxen som har kunnat ge konkurrenterna en match, så jag säger den.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag kan ju bara säga 360 eftersom det är den enda jag haft, men en hel del spel verkar vara bättre på 360 är på ps3, som tex red dead redemtion. De är så billiga nu de spelen att jag vid ett par tillfällen faktiskt köpt det till xbox360 istället trots att jag redan haft det på ps3. Om det är stor skillnad eller ej vet jag inte egentligen, men jag gillar xbox-kontrollen bättre så det blev en vinst oavsett. ps3 har jag mest för de exklusiva titlarna.


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

aldrig haft så kul med en konsol som med xbox 360

Drar nog till med Series X mycket pga att den fick en sån bra bakåtkompatibilitet , inte bara fick vi nya spel utan kunde också spela de gamla till vad som måste vara deras bästa version.

Men bästa tiden va på 360 tiden helt klart. Bättre marknadsföring , bättre hype kring release och vem kommer inte ihåg alla mysiga natt releaser i butiker på Game och Gamestop ^^

Medlem
Skrivet av Bebolicious:

Snes är hemmet till mina absoluta favoritspel, men konsol överlag så får jag nog säga Gamecube, listan med bangers tar aldrig slut!

Dom xbox konsolerna du listar är ju riktigt bra.

Medlem

Xbox 360. Jag hade väldigt mycket glädje av den. Även den enda Xbox jag har ägt.

Medlem

Måste säga Series X då det är min första Xbox och är supernöjd med den

Medlem

Aldrig ägt en Xbox.

Medlem

360


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Xbox One X måste jag nog ändå säga, jag lirade aldrig särskilt mycket 360 då det var PS som gällde i kompisgänget. One X var dock den konsol som någonstans kickade igång min kärlek till spel igen och för det är jag väldigt tacksam. Där och då kände jag ganska så starkt för Xbox och Microsoft, men det har förändrats. Dels för att jag nog har "utvecklat" min spelsmak en aning och att det helt enkelt inte släpps lika mycket intressanta JRPGs till Xbox som det gör till PS. Har också förstått att jag i grunden nog är en PS-spelare, åren med PS2 och PS3 har någonstans satt sina spår medvetet eller omedvetet.

Jag kommer dock alltid vara tacksam och känns lite extra för One X och den där tiden i början av pandemin, Series X är jättefin och funkar bra. Det som är synd är bara att jag inte har något intressant att spela där.

Medlem

Series X den har ju quick resume.

Medlem
Alla xbox konsoler har sina meriter

Jag har ju alla, så det är med xbox360 som det sticker ut, eftersom man kunde spara både bilder och musik på den. Vidare var deras videochat den bästa på den tiden. Samma sak med online spelen. Speciellt Lost Planet Colonies är en klassiker på multiplayer. Idag är nya XBOX SERIES S & X det bästa som jag har haft någonsin. Enda nackdelen är att Microsoft tog bort multimedia egenskaperna med dessa. Det går inte längre att spara lokalt eller att använda konsolen som en dator längre. Detta måste åtgärdas så snabbt som möjligt.
Till sist är priset också en nackdel. Som tur kan man köpa konsolerna med rabatt kampanj någon gång.

Medlem

360 får jag nog säga. Otrolig lineup på bra spel. Lite mer xbox-exklusiva tänker jag i mitt huvud också.

Xsx är ju såklart också en pärla, men det är ju inte samma. Tämligen generisk som ps5 också är. Men vi älskar ju alla gamepass. The key to a good backlog.

Medlem

Xbox series X helt klart, solid hårdvara och gamepass helt underbart.

Medlem

OG i mitt hjärta.
360 i min hjärna.

Är väldigt nöjd med min Series S också. Förväntar mig dock inte alla dom senaste spelen med alla bells and whistles så jag tycker det är dumt att MS försöker tvinga fram det.

Medlem

Xbox 360 var den generation som jag har haft mest roligt med, där det fanns massor med party spel med local multiplayer och splitt-screen.

Medlem

Well, XBox Series X. På den kan jag spela spel från alla andra XBox, så varför skulle man tycka nån annan är bättre?

Medlem

360, men det är nog primärt på grund av spelen, många favoriter som släpptes under den generationen. Series X är annars fantastisk men vi väntar in generationens slut innan totalbetygen kan öka. Bakåtkompatibiliteten är ju dock grym med fps boost osv. Totalt blir nog rankingen av de jag har eller har haft:
Xbox 360
Xbox Series X
Xbox One X
Xbox
Xbox One

Medlem

Xbox 360 Slim med Forza Motorsport 4, det var magiskt bra.
Xbox One X som gav första 4K-upplevelsen om jag minns rätt. Assassins Creed Odyssey var så galet snyggt.
Xbox Series X är ju helt galen prestandamässigt men jag ogillar tyvärr det stela och oinspirerade gränssnittet/startskärmen. Där är ju PS5'an överlägsen, tyvärr. Hoppas MS rycker upp sig på den fronten. Men Xbox-kontrollen Anniversary Edition är helt fantastiskt snygg och skön, så alltid något.

Medlem

360! Finns så många bra minnen med halo och gears

Medlem

Jag får väl vara tråkig i mitt svar och säga Series X. Det är den första konsolen jag haft oavsett fabrikant där jag känt mig helt nöjd. Alltid har det varit något man stört sig på om det så varit laddningstider, kontroller, eller prestanda. Med series X så känns det som att jag inte har något gnissel jag stör mig på över huvud taget. Den känns bara så oerhört rätt och väl avvägd. Jag tycker tex att Switch är nära men där är prestandan ett problem för mig och PS5an är bra men med det utseendet så blir den inte insläppt i min TV-bänk. Någonsin.

Medlem

Xbox 360 tror mest för det var under den tiden jag hade roligast med spel. Den kom när jag var typ 12.

Medlem

360. Minns fortfarande hur fundersam killen i kassan på Game var när jag köpte en 360 och Halo 2, ett original-Xbox spel. Men det var det som var grejen då. Detta var sommaren 2006, så strax över ett år innan Halo 3 kom ut. Det blev tonvis med Halo på 360:n och även en hel del skoj med JRPGs som exempelvis Infinite Undiscovery.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skriv svar