Larian och Baldur's Gate 3 dominerade årets Golden Joystick Awards

Medlem

Resident Evil 4 remaken kommer till PS5/Psvr2 också. Det ska bli riktigt intressant.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Resident Evil 4 remaken kommer till PS5/Psvr2 också. Det ska bli riktigt intressant.

Kommer bli grymt!
har inte alls rört spelet, väntar på VR-versionen, precis som jag gjorde med Villiage och det visade sig vara väl värt väntan 👌👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Baldur's gate 3 var en buggig röra, otroligt långsamma laddningstider, alltså flera minuter. Jag tror aldrig jag sparat mer i ett spel en Baldur's gate 3. Massvis med buggs ibland spelförstörande så ja måste börja om 1 timme bakåt för allt verkar bli förstört. Och storyn samt allt tjat är så otroligt tråkigt för de är verkligen ingenting intressant dom säger.

Förstår dig. Jag älskar Baldur's Gate 3 för att det har bra RPG-mekanik och är ett stort äventyr med fina miljöer och strider, men all story är antingen urtrist eller bara så överdrivet spaceat att det blir löjligt.

Detsamma gällde för övrigt Divinity-spelen. Jättefina RPGs men ointressant och barnsligt berättande.

Ja, man måste spara väldigt ofta i dessa spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Alltså, det är ju helt ok att inte gilla BG3. Men dom som älskar det ÄLSKAR det. Och vi är många. Men det som ska hyllas i detta fall, tycker jag är Larian som spelutvecklare. De kan visa vägen för hur en spelstudio ska fungera. Viktigt för framtiden. Gynnar oss alla om fler tar efter.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Larian har helt klart gjort sig förtjänta av detta
BG3 är inte alls min typ av spel och jag kommer troligen aldrig ens testa det, men har full förståelse att många andra gillar det.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Är det så illa alltså? Blir ju bara fånigt när bra spel som släppts i år inte ens blir nominerade bara för att dom kommer "för sent".

Fast de får ju chansen att "tävla" nästa år istället så de bortses ju inte.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Baldur's gate 3 var en buggig röra, otroligt långsamma laddningstider, alltså flera minuter. Jag tror aldrig jag sparat mer i ett spel en Baldur's gate 3. Massvis med buggs ibland spelförstörande så ja måste börja om 1 timme bakåt för allt verkar bli förstört. Och storyn samt allt tjat är så otroligt tråkigt för de är verkligen ingenting intressant dom säger.

Märkligt jag har 100 h nu i spelet och inte märkt av några buggar. Och min laddningstid är under 10 sekunder.

Medlem
Skrivet av fudge:

Märkligt jag har 100 h nu i spelet och inte märkt av några buggar. Och min laddningstid är under 10 sekunder.

10 sekunder för att ladda om spelet? Nej de kunde ta mellan 2-4 minuter, per omladdning. På Ps5 då vill säga.

Medlem
Skrivet av Unholydude:

10 sekunder för att ladda om spelet? Nej de kunde ta mellan 2-4 minuter, per omladdning. På Ps5 då vill säga.

Aha ps5 jag kör på pc 😎

12
Skriv svar