Baldur's Gate 3 ser ut att få det sparfilsraderande läget "Honour Mode"

Robot
Baldur's Gate 3 ser ut att få det sparfilsraderande läget "Honour Mode"

Antyder spelets achievements på GOG.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Releasehästryttare

Bra idé i teorin men i verkligheten så dör man ju oftast till bs som buggar och annat! Blir en skip för mig i allafall!

Medlem
Skrivet av Devan:

Bra idé i teorin men i verkligheten så dör man ju oftast till bs som buggar och annat! Blir en skip för mig i allafall!

Har inte dött en enda gång pga buggar under mina 200 timmar, så när du skriver att du oftast dör pga buggar måste du haft en väldig otur.

Releasehästryttare
Skrivet av Bennii:

Har inte dött en enda gång pga buggar under mina 200 timmar, så när du skriver att du oftast dör pga buggar måste du haft en väldig otur.

En av de mest roliga buggarna jag hade va att innan man möter sin drömfigur "irl" så när man hoppar ner för stenarna så hoppade karlach fel hela tiden och missade landningen så fick lämna henne i basen för att komma förbi.

Eller När man är i Gortash fästning på taket och aggroar ALLA i hela fästningen, gud asså

Medlem

Skulle vara nice med honor-mode fast ens stash sparas vid wipe, så typ lite meta progression, om man dör så måste man börja om, men allt man sparade i ens camp stash är kvar, så man sakta men säkert blir starkare och testar olika builds.

Lite så Path of exile HC funkar.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Skulle vara nice med honor-mode fast ens stash sparas vid wipe, så typ lite meta progression, om man dör så måste man börja om, men allt man sparade i ens camp stash är kvar, så man sakta men säkert blir starkare och testar olika builds.

Lite så Path of exile HC funkar.

Så typ, Baldurs Gate 3: Rogue Like?

Redaktör
Ponny

Bara tanken ger mig handsvett. Men GLHF alla andra! ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ett av ytterst få spel som jag faktiskt tänker köra i Honour Mode. Men det blir bara ett försök.... eller två kanske....?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag antar att spar-filen skyddas på något sätt så det inte går att göra back-up på den ? Ifall man inte vill förlora allt utan "bara" senaste sessionen ?

Medlem

Hur är patch 4 gentemot patch 3 eller opatchat när det kommer till prestanda?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hur är patch 4 gentemot patch 3 eller opatchat när det kommer till prestanda?

Jag började en ny nu. Tycker dom har fått bort det värsta iaf.


signatur

Allätare

Medlem

Roliga nyheter! Jag körde igenom Divinity: Original Sin 2 på Honour Mode. Så blir nog en genomspelning av BG3 på denna svårighetsgrad också.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bra idé i teorin men i verkligheten så dör man ju oftast till bs som buggar och annat! Blir en skip för mig i allafall!

Skrivet av Bennii:

Har inte dött en enda gång pga buggar under mina 200 timmar, så när du skriver att du oftast dör pga buggar måste du haft en väldig otur.

300+ timmar och har inte heller dött pga buggar. När det kommer till buggar så har jag bara upplevt det under konversationer med npcs, oftast genererar det ett gott skratt när dom böjer sig åt alla möjliga håll 😂

Skrivet av Majorkraft:

Hur är patch 4 gentemot patch 3 eller opatchat när det kommer till prestanda?

Har en high-end dator och det enda som jag har problem med är att varje gång man startar spelet och laddar en save så tar det ett tag för texturer och modeller att laddas in. Detta händer bara när spelet varit avstängt inte när man laddar ny save eller karaktär.

1
Skriv svar