Första expansionen till Diablo 4 heter Vessel of Hatred

Robot
Första expansionen till Diablo 4 heter Vessel of Hatred
Medlem

Perfekt, då har de (förhoppningsvis) fixat itemization och spelet är vad det borde varit vid release. 👍


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Taggad! Sen lär jag sitta där och längta efter NÄSTA expansion igen. En per år var väl det de sa nånstans om jag inte missminner mig?

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Perfekt, då har de (förhoppningsvis) fixat itemization och spelet är vad det borde varit vid release. 👍

Min stora önskning vorre bort med aspect heöt och gör items roliga


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mitt största önskemål, (utöver ovanstående talare om gör items roliga igen) är att ta bort eller helt gör om level scalingen. Gör levelling roligt igen!

Medlem

Säsong 2 var riktigt bra, antar att det bara kommer att bli bättre fram till expansionen som med D3.

Medlem

Fool me twice...

Medlem

Gissar att första expansionen blir helt gratis, då det i princip bara kan ses som en patch att få den första early access versionen upp till 1.0?

Medlem

Så jävla glad över Blizzards hantering av Diablo 4 ärligt talat. Det fanns definitivt lite orosmoln under säsong 1 även om jag hade roligt, jag kunde ändå acceptera det som en "okej start" liksom. Säsong 2 tycker jag är betydligt bättre utan tvekan, men vet inte om det är tillräckligt men kul har jag, men det viktigaste av allt är att jag faktiskt känner att det finns en framtid för spelet (för mig åtminstone).

Just nu finns det inga som helst planer på att sluta spela, jag älskar det.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Min stora önskning vorre bort med aspect heöt och gör items roliga

Jag har gärna kvar det, men degraderar det till mid game-gear. Och så många fler unika osv för end game så man får något konkret att jaga.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Gissar att första expansionen blir helt gratis, då det i princip bara kan ses som en patch att få den första early access versionen upp till 1.0?

Bra poäng, för att oavsett vilka förändringar till de bättre de än lägger till, vilka hål de lagar och vilka idiotiska beslut de än tar tillbaka så kommer helvetet frysa till is innan jag betalar ännu mer pengar för att spelet ska bli vad det borde varit från början, och det förutsätter ju att de ens fixar problemen som jag rantat om tidigare.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag har gärna kvar det, men degraderar det till mid game-gear. Och så många fler unika osv för end game så man får något konkret att jaga.

Jag håller med, Aspects var en jättebra ide, men inte på bekostnad av allt annat i loot-väg som gjorde Diablo 4 till Diablo. Ta tillbaka Uniques och Set-items som de var i D2...dvs att de finns i alla lvl-ranges och utan 700 olika stats. Och ifall man är för lat för att göra sådana specifikt för endgame miljö så kan man ta genvägen med att göra dem Sacred, och vad var det mer...Ancient?
Billig lösning, där vi förtjänar mer, men ändå bättre än dyngan vi har idag.

Fan, det går ju inte att jämföra känslan mot att hitta en orange idag med hur det var att hitta en grön eller guld i D2. De sk. legendariska idag, som jag kallar Rare 2.0, ger nästan alltid en besvikelse i form av "ok, jag går ner på alla stats jag behöver, men jag går upp lite i skada...eller precis tvärt om". Det blir alltid någon form av kompromiss, och sådana har jag nog av i verkliga livet.
När jag spelar vill jag ha roligt, annars kan det vara.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Gissar att första expansionen blir helt gratis, då det i princip bara kan ses som en patch att få den första early access versionen upp till 1.0?

Gratis!?

Medlem

Redan ett bättre spel i S2 och kommer ytterligare förbättringar under säsongen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag håller med, Aspects var en jättebra ide, men inte på bekostnad av allt annat i loot-väg som gjorde Diablo 4 till Diablo. Ta tillbaka Uniques och Set-items som de var i D2...dvs att de finns i alla lvl-ranges och utan 700 olika stats. Och ifall man är för lat för att göra sådana specifikt för endgame miljö så kan man ta genvägen med att göra dem Sacred, och vad var det mer...Ancient?
Billig lösning, där vi förtjänar mer, men ändå bättre än dyngan vi har idag.

Fan, det går ju inte att jämföra känslan mot att hitta en orange idag med hur det var att hitta en grön eller guld i D2. De sk. legendariska idag, som jag kallar Rare 2.0, ger nästan alltid en besvikelse i form av "ok, jag går ner på alla stats jag behöver, men jag går upp lite i skada...eller precis tvärt om". Det blir alltid någon form av kompromiss, och sådana har jag nog av i verkliga livet.
När jag spelar vill jag ha roligt, annars kan det vara.

Instämmer helt. Spelar faktiskt d2r igen just nu, älskar känslan när man hör ljudet och ser guldfärg..

Oj, har den titeln på något sätt att göra med deras mikrotransaktioner att göra (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag har gärna kvar det, men degraderar det till mid game-gear. Och så många fler unika osv för end game så man får något konkret att jaga.

Detta kan jag hålla med om!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Oj, har den titeln på något sätt att göra med deras mikrotransaktioner att göra (?)

vart försöker du komma?


signatur

1# FZ Troll

Skrivet av robbis:

vart försöker du komma?

Ja, vad skulle det kunna vara, att mikrotransaktioner är dåliga . . .

Diablo IV - Microtransaction Hell


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ja, vad skulle det kunna vara, att mikrotransaktioner är dåliga . . .

Diablo IV - Microtransaction Hell

Det är ju helt frivilligt dock


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Insåg hur mycket roligare D4 blev när man bara kör HC.

Skrivet av robbis:

Det är ju helt frivilligt dock

(i)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar