Marvel's Spider-Man 2

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Om du är ute efter innovation och nya idéer så får du nog leta på annat håll, trippel A industrin lägger ner så mycket resurser på spel att skulle ett projekt misslyckas så är det många människor som får gå hem. Dom håller sig till det dom vet att folk kommer köpa, dvs att de kör på säkra kort.

Jag uppskattar dock att Sonys titlar är välpolerade, man vet alltid att man kommer få en fungerande produkt och att man får ut 15-30 timmar kvalitetsunderhållning.

Så är det. Kanske blir lite "fel" men det är just trippel A spel jag föredrar, jag är nog mest trött på att Sony endast spelar VÄLDIGT säkra kort och håller sig till exakt "samma" typ av spel hela tiden. Men det är också ett i-lands problem hehe.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så är det. Kanske blir lite "fel" men det är just trippel A spel jag föredrar, jag är nog mest trött på att Sony endast spelar VÄLDIGT säkra kort och håller sig till exakt "samma" typ av spel hela tiden. Men det är också ett i-lands problem hehe.

Jag tyckte att t ex Ghostwire, Stray, Death Stranding, It Takes Two, Deathloop och Brumble kändes annorlunda än AAA spelen.

Medlem

Typiskt! Jag som inte hunnit spela förra spiderman än. Köpt men inte startat än. Det börjar bli ett problem att det släpps för många bra spel.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så är det. Kanske blir lite "fel" men det är just trippel A spel jag föredrar, jag är nog mest trött på att Sony endast spelar VÄLDIGT säkra kort och håller sig till exakt "samma" typ av spel hela tiden. Men det är också ett i-lands problem hehe.

Spel som Death Stranding och Returnal är väl ovanligt "vågade" för att vara AAA-spel?

Att förändra en spelserie som God of War så pass mycket är inte något som händer ofta i AAA-branschen.

Även ett spel som Ghost of Tsushima är ingen självklar hit på grund av miljön. Det öppnade ju till och med ögonen på japanska utvecklare som insåg att det faktiskt går att släppa framgångsrika spel som utspelas i feodala Japan.

Medlem

inte förvånad om det är grymt som fan, ettan var ju skitkul


signatur

//monster

Medlem

Kul med ett bra spel, men jag tyckte recensionen var lite väl säljig..

Medlem
Skrivet av DieZe:

För mig är dem det iaf. Single player, stort fokus på story, mycket dialog och cutscenes, grunda rpg system, mycket extra krims krams, map markers osv. Sony känns väldigt fast i att endast fokusera på single player spel med story fokus vilket för mig som PS5 ägare känns väldigt meh. Saknas bredd i spelkatalogen imo.

Med tanke på hur du beskriver spelen så tvivlar jag på att du över huvud taget spelat The Last of Us. Horizon-spelen kanske är som du beskriver (har inte spelat dem) men TLoU? Vad är det för öppen värld, krims-krams och map markers du hittar i den spelserien? Den enda öppna världen i serien är den korta stunden man stökar runt i downtown Seattle i spel 2. Det kanske rör sig om trekvart i ett spel på 30 h. Det första spelet har ingen sådan yta över huvud taget. Inget spel i serien har några map markers... eller ens någon karta över huvud taget.

Däremot håller jag med om att Sony framförallt satsar på spel i tredje person med mycket story. Man kanske borde ta och gräva fram Killzone igen?

Medlem
Skrivet av Popski:

Med tanke på hur du beskriver spelen så tvivlar jag på att du över huvud taget spelat The Last of Us. Horizon-spelen kanske är som du beskriver (har inte spelat dem) men TLoU? Vad är det för öppen värld, krims-krams och map markers du hittar i den spelserien? Den enda öppna världen i serien är den korta stunden man stökar runt i downtown Seattle i spel 2. Det kanske rör sig om trekvart i ett spel på 30 h. Det första spelet har ingen sådan yta över huvud taget. Inget spel i serien har några map markers... eller ens någon karta över huvud taget.

Däremot håller jag med om att Sony framförallt satsar på spel i tredje person med mycket story. Man kanske borde ta och gräva fram Killzone igen?

Nä jag gjorde ju en väldigt bred svepning där hehe Väl medveten om att TLoU inte är open world, krims-krams osv. Men det är som du säger

"Däremot håller jag med om att Sony framförallt satsar på spel i tredje person med mycket story. Man kanske borde ta och gräva fram Killzone igen?" Det är nog just det här jag är trött på. Tredje person med fullt story fokus där uppläggen på deras spel ändå är väldigt lika om än med sina skillnader. Killzone får de gärna dra fram igen. De behöver våga satsa på mer tunga first party IPn som inte är story drivna 3rd/first person spel. FPS, multiplayer, djupa rpg spel osv. Våga bredda säger jag

Medlem

Kommer bli ett köp när priset går ner
Första gillar jag men striderna var repetiva och inte lika smidigt som arkham med flera motståndare.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Skribent
Skrivet av Popski:

Med tanke på hur du beskriver spelen så tvivlar jag på att du över huvud taget spelat The Last of Us. Horizon-spelen kanske är som du beskriver (har inte spelat dem) men TLoU? Vad är det för öppen värld, krims-krams och map markers du hittar i den spelserien? Den enda öppna världen i serien är den korta stunden man stökar runt i downtown Seattle i spel 2. Det kanske rör sig om trekvart i ett spel på 30 h. Det första spelet har ingen sådan yta över huvud taget. Inget spel i serien har några map markers... eller ens någon karta över huvud taget.

Däremot håller jag med om att Sony framförallt satsar på spel i tredje person med mycket story. Man kanske borde ta och gräva fram Killzone igen?

Killzone två har en speciell plats i mitt sotsvarta fps-hjärta... Drömmer om en fortsättning i samma, tunga, dystopiska stil!

Trevligt att det får bra betyg 👌

Har sagt att jag skall vänta med detta då jag har spel å spela just nu, så blir troligen när det är ett Rea spel man inköper det då det e rätt dyrt nu..

Men man vet aldrig kanske får ett litet extra sug och köper det i snart endå


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är detta spel ett "ubisoft style" open world spel? Med massa ikoner på kartan och saker man måste samla "collectables" ?

Jag vill verkligen inte spela ett ubisoft collectaton spel. Tyckte inte ens första Spiderman spelet var bra 2/5.

Och om ni säger "du behöver inte samla allt" Jo, jo det behöver jag. Jag har OCD när det gäller sånt där. Kan inte lämna nånting ogjort på kartan. Elden ring är nog min favorit open world spel.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:

Är detta spel ett "ubisoft style" open world spel? Med massa ikoner på kartan och saker man måste samla "collectables" ?

Jag vill verkligen inte spela ett ubisoft collectaton spel. Tyckte inte ens första Spiderman spelet var bra 2/5.

Och om ni säger "du behöver inte samla allt" Jo, jo det behöver jag. Jag har OCD när det gäller sånt där. Kan inte lämna nånting ogjort på kartan. Elden ring är nog min favorit open world spel.

Gillade du inte första spelet har jag nog svårt att se dig gilla det här.

Skribent
Skrivet av Earthscum:

Är detta spel ett "ubisoft style" open world spel? Med massa ikoner på kartan och saker man måste samla "collectables" ?

Jag vill verkligen inte spela ett ubisoft collectaton spel. Tyckte inte ens första Spiderman spelet var bra 2/5.

Och om ni säger "du behöver inte samla allt" Jo, jo det behöver jag. Jag har OCD när det gäller sånt där. Kan inte lämna nånting ogjort på kartan. Elden ring är nog min favorit open world spel.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Gillade du inte första spelet har jag nog svårt att se dig gilla det här.

Jag skulle nog inte säga att det är ett spel i Ubisoft stil. Mer fokus på storyn i Spider-Man tycker jag, men hade du svårt för ettan tror jag inte att detta är ett spel för dig.

Men sen upplever jag inte att sidouppdragen eller andra aktiviteter är särskilt tidskrävande, de tar man liksom i farten då själva spelet är så underhållande. Men då är vi tillbaka till faktumet att du INTE gillade det första spelet 🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag skulle nog inte säga att det är ett spel i Ubisoft stil. Mer fokus på storyn i Spider-Man tycker jag, men hade du svårt för ettan tror jag inte att detta är ett spel för dig.

Men sen upplever jag inte att sidouppdragen eller andra aktiviteter är särskilt tidskrävande, de tar man liksom i farten då själva spelet är så underhållande. Men då är vi tillbaka till faktumet att du INTE gillade det första spelet 🤷🏼‍♂️

Så du säger "Du behöver inte göra allt" fast på ett annat sätt. Skippar nog detta då. Verkar vara för mycket open world tråkigheter alá ubisoft.

Väntar nog tills det kommer på ps+ och testar det då.


signatur

Den som vet vet.

Skribent
Skrivet av Earthscum:

Så du säger "Du behöver inte göra allt" fast på ett annat sätt. Skippar nog detta då. Verkar vara för mycket open world tråkigheter alá ubisoft.

Väntar nog tills det kommer på ps+ och testar det då.

Haha, ja det kanske jag gör. För min del handlar det inte om att ”behöva göra allt” utan snarare ”jag gör gärna allt” då det är så roligt. 😅

Låter som en solid plan 💪🏻

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Är detta spel ett "ubisoft style" open world spel? Med massa ikoner på kartan och saker man måste samla "collectables" ?

Jag vill verkligen inte spela ett ubisoft collectaton spel. Tyckte inte ens första Spiderman spelet var bra 2/5.

Och om ni säger "du behöver inte samla allt" Jo, jo det behöver jag. Jag har OCD när det gäller sånt där. Kan inte lämna nånting ogjort på kartan. Elden ring är nog min favorit open world spel.

Om nu del 1 var kasst varför ens titta efter del 2 då det kommer va exakt samma fast med lite bättre grafik. Det är fel spel för dig. Bättre kolla på annat tema.

Blir köp men till Jul rean i år eller nästa då 900 är ett rån

Medlem

Jag gillar hur Insomniac fortsätter att leverera.
Det här spelet är SÅ right up my alley. 😊

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så är det. Kanske blir lite "fel" men det är just trippel A spel jag föredrar, jag är nog mest trött på att Sony endast spelar VÄLDIGT säkra kort och håller sig till exakt "samma" typ av spel hela tiden. Men det är också ett i-lands problem hehe.

Det kan iofs vara på väg att ändras lite. Vi får se men köpet av Housemarque känns fint och även att de norpade studion som gav oss Zelda inspirerade Kena.
Dessa två tycker iaf jag sticker ut lite o gör saker annorlunda än Naughty Dog o Santa Monica stuidios o de här.
Så vi får se.

Jag undrar även vad Days Gone studion pysslar med för de man inte hört något från på flera år nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En sak som slog mig nu när jag såg omslaget... Spider-Man 2, och det är ju två Spindlar på omslaget. Är det Insomniac som är lite vitsiga? Är de lika vitsiga när trean kommer...?

Moderator | Testpilot
Skrivet av scaryfoot:

En sak som slog mig nu när jag såg omslaget... Spider-Man 2, och det är ju två Spindlar på omslaget. Är det Insomniac som är lite vitsiga? Är de lika vitsiga när trean kommer...?

Spider-Gwen/Ghost Spider då or riot!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Djäääääävuula skit alltså! Plånboken klarar verkligen inte av det här nu! A-happ. *Beställt*

Mmm börjar bli saftigt med 850:- releasepris. Som tur är backloggen så välfylld att jag inte kan motivera ett köp för tillfället

Medlem
Skrivet av whoo:

Mmm börjar bli saftigt med 850:- releasepris. Som tur är backloggen så välfylld att jag inte kan motivera ett köp för tillfället

789kr* just nu på de flesta stora butiker. Att det kostar 120kr mer på ps store är dåligt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så är det. Kanske blir lite "fel" men det är just trippel A spel jag föredrar, jag är nog mest trött på att Sony endast spelar VÄLDIGT säkra kort och håller sig till exakt "samma" typ av spel hela tiden. Men det är också ett i-lands problem hehe.

Tkr nog tvärt om. Spider-Man var väl ett ganska vågat kort överlag när det begav sig. Vet när dom presenterade det första spelet, var ett riktigt ”meh” ifrån min sida. Vilket ändrade sig när jag väl spelade det.

Likadant med Ghost of Tsushima, som jag förövrigt tkr är väldigt ”meh” även idag, men att säga att dom inte tar ut svängarna där är ju lite off.

Däremot så gör dom nästan enbart 3e person spel nu när jag tänker efter. Days Gone, Last of Us, Horizon, Uncharted, God of War, Death stranding, Ghost of Tsushima, Returnal, Ratchet & Clank, Demons Souls, Bloodborne, Spider-Man 😂

Håller kanske med dig.. Även fast det enda Sonys spel har gemensamt med varandra är att dom e 3e person, så är det på tiden dom gör ett vettigt fps igen.

International
Man of Mystery
Skrivet av scaryfoot:

En sak som slog mig nu när jag såg omslaget... Spider-Man 2, och det är ju två Spindlar på omslaget. Är det Insomniac som är lite vitsiga? Är de lika vitsiga när trean kommer...?

Åh, vilken tappad boll att de inte döpte spelet till SpiderMEN, man spelar ju som både Peter Parker och Miles Morales samtidigt

Snyggt ja, men det som stör mig lite med hela nätsvingandet är att fysiken är så fel, alltså att han skjuter nätet i ett höghus och sen på nåt magiskt sätt inte dras mot husväggen utan svingar förbi huset som om det fanns nån kraft som samtidigt knuffade honom bort från väggen. Och att hela jämrans stan måste vara helt nerkletad av gamla nät efter bara ett par dagar..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Åh, vilken tappad boll att de inte döpte spelet till SpiderMEN, man spelar ju som både Peter Parker och Miles Morales samtidigt

Snyggt ja, men det som stör mig lite med hela nätsvingandet är att fysiken är så fel, alltså att han skjuter nätet i ett höghus och sen på nåt magiskt sätt inte dras mot husväggen utan svingar förbi huset som om det fanns nån kraft som samtidigt knuffade honom bort från väggen. Och att hela jämrans stan måste vara helt nerkletad av gamla nät efter bara ett par dagar..

Det är trots allt New York, staden som överlever allt från istid till galna taxiförare, rymdinvasioner och spökinvasioner.

Skribent
Skrivet av bluenephilim:

Åh, vilken tappad boll att de inte döpte spelet till SpiderMEN, man spelar ju som både Peter Parker och Miles Morales samtidigt

Snyggt ja, men det som stör mig lite med hela nätsvingandet är att fysiken är så fel, alltså att han skjuter nätet i ett höghus och sen på nåt magiskt sätt inte dras mot husväggen utan svingar förbi huset som om det fanns nån kraft som samtidigt knuffade honom bort från väggen. Och att hela jämrans stan måste vara helt nerkletad av gamla nät efter bara ett par dagar..

Äh, nätvätskan löser ju upp sig efter nån timme och lämnar inga spår överhuvudtaget 😉 Fysiken är kanske lite vrickad, men så länge det känns bra för egen del köper jag det mesta 😅

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Åh, vilken tappad boll att de inte döpte spelet till SpiderMEN, man spelar ju som både Peter Parker och Miles Morales samtidigt

Snyggt ja, men det som stör mig lite med hela nätsvingandet är att fysiken är så fel, alltså att han skjuter nätet i ett höghus och sen på nåt magiskt sätt inte dras mot husväggen utan svingar förbi huset som om det fanns nån kraft som samtidigt knuffade honom bort från väggen. Och att hela jämrans stan måste vara helt nerkletad av gamla nät efter bara ett par dagar..

Skrivet av Jonas Vågström:

Äh, nätvätskan löser ju upp sig efter nån timme och lämnar inga spår överhuvudtaget 😉 Fysiken är kanske lite vrickad, men så länge det känns bra för egen del köper jag det mesta 😅

Haha det problemet har väl Spider-Man alltid haft?😅 Men ja, lite knasigt.

Skribent
Skrivet av Deekar:

Haha det problemet har väl Spider-Man alltid haft?😅 Men ja, lite knasigt.

Jo, eller hur. Framförallt tycker jag att det är märkligt hur dom kan skjuta iväg en tråd från marken och liksom dra sig långt upp i luften, speciellt då trådarna är väldigt elastiska 😅

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Tror runt Q1 2025.

Finns det några rykten kring detta? Jag tror absolut tidigast 2år om det inte tar längre tid än det, Q3-Q4 2025.

Skriv svar