Första Switch-bilderna från Hogwarts Legacy visar grafisk nedgång

Robot
Första Switch-bilderna från Hogwarts Legacy visar grafisk nedgång
Medlem

Ändå betydligt bättre än jag väntade mig. Ska jag vara ärlig så trodde jag nästan att det skulle läggas ned i det tysta.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Hade varit charmigt ifall det gick mer mot ps1stilen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ouch, ser verkligen avskalat och kexigt ut...
Förhoppningsvis får spelupplevelsen det att funka oavsett för Switch-användarna. Jag personligen skulle nog utan tvekan skippa Switchen, då det är svårt att få en andra "första intryck", och ett såpass nerbantat utseende lär definitivt påverka spelupplevelsen i sig. Frågan är också hur det flyter på... minns det som ett tämligen krävande spel.

Blir intressant å se vad folk säger. Håller tummarna att det går bra så klart.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Ett bildspel när spelet kommer köras som ett bildspel 🤣

Medlem

RTX OFF på Switchbilderna

Medlem

Imponerande, om det ser ut så faktiskt.
Eller dom bilderna i artikeln, är dom inte från den versionen?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ser ut som när man går för långt med "Sänk upplösningen lite så går det nog"

Medlem

Såg ju ganska bra ut. FPS:en lär bli intressantare att se.

Medlem

Framerate och laddningstider lär bli intressant. Även på PS5 var det en hel del stå-och-vänta-på-att-rummet-laddas-innan-dörren-öppnas.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Imponerande ändå för att vara på en potatis... ehm jag menar switch

Medlem

Har testat det i native 4k i upp mot 80fps på datorn. Att hoppa in i Switch versionen skulle nog få en att kräkas något.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ja, jämfört med Mortal Kombat så ser det helt ok ut. Vet att det är poppis att förlöjliga Switch-portar men fattar ändå inte varför folk gör det. Borde ju inte vara särskilt överraskande att ett tungdrivet multiplatformspel ser sämre ut på så, relativt, klen hårdvara. Tycker snarare att det är positivt överraskande att, vissa utvecklare, portar riktigt tunga spel som sedan blir hyfsade på Switch, Doom-spelen, The Witcher m.fl. Så cred till utvecklare som har den tuffa uppgiften men ändå lyckas så bra det bara går. Önskar för övrigt att vi hade GTAV på Switch, tror det, pga sin ålder, inte skulle vara så svårt att få till en bra port på.

Redaktör
Ponny
Skrivet av BeardedRobot:

RTX OFF på Switchbilderna

RTX WTF


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

RTX OFF på Switchbilderna

Men chansar på att FSR är on iaf 😂

Medlem

Så ser världen ut om jag tar av mig glasögonen (det suddiga inte 2003 grafiken). Så nu kan alla med bra syn se hur det är för dem som har glasögon, fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Balunan:

Ändå betydligt bättre än jag väntade mig. Ska jag vara ärlig så trodde jag nästan att det skulle läggas ned i det tysta.

Det har väl skjutits upp sisodär 3-4 ggr så trodde också det skulle "skjutas upp" i all oändlighet till folk bara glömde bort att det någonsin skulle komma. Och istället göra en version till "Switch 2" men det kanske också kommer. Denna kommer jag i alla fall inte spela, såg ju verkligen inte bra ut.

Medlem

Tycker ändå att det är fantastiskt vad som går att göra med en Switch, att porta större äventyr som detta, Skyrim och The Witcher är ju en ren bedrift i sig att ha med sig i handen

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Tycker ändå att det är fantastiskt vad som går att göra med en Switch, att porta större äventyr som detta, Skyrim och The Witcher är ju en ren bedrift i sig att ha med sig i handen

Håller helt med! Långt över förväntan vad den mäktar med

1
Skriv svar